Dag allen,
Dit vraag ik mij af: hoe werkt het spamfilter van Ziggo toch? Ik bedoel echt van de mailserver trouwens, dus niet van een mailprogramma op mijn computer, waar ik ook niet mee werk. Het punt is: spam belandt (doorgaans) wel vanzelf in de map Spam van Ziggo Webmail, het spamfilter herkent de spam dan dus wel als spam (wat dan ook blijkt uit de header- en broninformatie van die spam-mails), maar geweigerd wordt de spam dus niet: deze wordt wel doorgelaten.
Wil ik vervolgens, ter evaluatie van een door mij ingestelde filterregel binnen Ziggo Webmail, niet meer dan dat, voor iets (voor mij) nuttigs dus, een spambericht aan mijzelf doorzenden, dan lukt dat dan weer niet, want dan volgt er een weigering van het spamfilter.
Waarom wordt dat dan niet doorgelaten? Ik kan enkel bedenken dat dit iets te maken heeft met een onderscheid tussen inkomend en uitgaand mailverkeer (al is het in dit geval dat van mijzelf aan mijzelf). Het zou toch ook veel mooier werken als spam om te beginnen al niet werd doorgelaten, dus geweigerd bij het inkomende verkeer? Dan zou je er om te beginnen al niet door worden lastiggevallen.
Hier, in het topic zelf, onderaan een tag toevoegen lukt mij trouwens niet: dit wordt direct weer gewist.
Dank,
bloempjes