Klara

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontvang geen mail van ibood.com

Ik krijg al een tijdje geen mail meer binnen van ibood.com. Als ik vanuit mail.ziggo.nl een bericht naar de servicedesk stuur, zie ik de volgende foutmelding:

Fout

Kan het bericht niet sturen naar de volgende ontvangers: ["Customer Service iBOOD.nl" <customerservice@ibood.nl>] (550 - 550-Message refused by spam filter (node=smtp12.tb.mail.iss.as9143.net
550 msg-id=1iaiLn-0006Dr-2y)
)

Spamfolder is leeg, dus daar staat het ook niet in. Wat is daar aan de hand, waarom werkt dit niet?

11 Reacties 11
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Klara,

Juist met de feestdagen wil je bij dit soort sites op de hoogte blijven natuurlijk 🙂 Wat gek dat je zowel geen mails kunt versturen naar hun als ontvangen! Als ik je bericht goed begrijp, werk je in ieder geval al vanaf de web-omgeving (mail.ziggo.nl), dat is een goed begin. Maak je toevallig ook gebruik van bijvoorbeeld een handtekening in je e-mail? En zo ja, wil je die eens uitzetten. Heb je nog andere voorbeelden waar je niet heen kunt sturen of is het specifiek naar hun?

Klara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik maak geen gebruik van een handtekening onder mijn berichten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hmm oké. En mijn tweede vraag? Is dit vaker gebeurd en/of bij andere mailadressen? Wil je eens via webmail.ziggo.nl een lege e-mail naar het betreffende adres sturen?

Klara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit niet eerder gezien bij andere adressen. Tot een tijdje geleden ontving ik ook gewoon de dagelijkse mails van iBood. In het iBood controle panel staan ook alle vinkjes ‘aan’.

Net even een testje gedaan (met een lege en een gevulde mail), mail wordt nu wel verstuurd, geen idee waarom… Ik ontvang echter nog steeds niet de dagelijkse mail

Ik ben aardig thuis in de IT, maar dit kan ik niet verklaren...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat je hen nu in ieder geval wel weer kunt mailen! Kun je je via hun website eens af- en aanmelden voor het ontvangen van de e-mail. Ik ben benieuwd of je ze vervolgens wel ontvangt. Laat je het weten? 

Klara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Precies dat had ik gisteren al gedaan: afmelden en weer aanmelden voor de nieuwsbrief. Tot dusver nog niets ontvangen…

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer! Houd het even in de gaten, ik weet niet precies hoe laat de e-mail normaliter verstuurd wordt? Wat je ook nog kunt proberen is je aan te melden met een ander e-mailadres en kijken of de nieuwsbrief daar wel binnenkomt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Klara . Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? 🙂 

Klara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op een ander mailadres (geen @home.nl) ontvang ik keurig de berichten. Ik heb nogmaals naar iBood gemaild met bovenstaande foutmelding en krijg als reactie terug:

Het lijkt erop dat de spamfilter de berichten tegenhoud. Je zult dit aan moeten passen in de spamfilter dat de berichten van iBOOD veilig zijn.

Bij ons zelf sta je gewoon ingeschreven en zou je gewoon de nieuwsbrief moeten ontvangen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oef, ik zie nu pas dat ik hier helemaal niet meer gereageerd heb. Sorry! 

Wanneer het als spam gezien werd, lijkt me dat je het nog wel in je SPAM folder terug zou zien. En dat we deze melding ook van andere klanten wel zouden krijgen. Ik denk zelf dus dat dit niet het geval is. 

Is de situatie nog steeds hetzelfde, of is er inmiddeld iets veranderd? 

Klara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er staat niets in mijn spamfolder. De mails van iBood komen nog steeds niet binnen. Heel vreemd...

Uitgelicht topic