1
Vraag
2
Reacties
avdlaan1967

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

NordVPN / Worldstream dubies adres?

Euh, zou het kunnen zijn dat NordVPN (Worldstream) door Ziggo wordt gezien als een dubieus adres ?

“Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk ingelogd op uw e-mailaccount vanaf een IP adres wat ook gebruikt is voor het uitvoeren van dubieuze handelingen.”

Sinds vandaag gebruik ik NordVPN en ik krijg prompt deze email van Ziggo.
Het is wel zo dat ik NordVPN nog niet op al mn apparaten heb geinstalleerd en de ziggo server dus meerdere adressen in de log ziet

Dank voor advies !
(sorry voor spelfout in de titel...kan dat niet aanpassen zie ik)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
4 Reacties 4
avdlaan1967
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

OK ik zie nu bij gerelateerde onderwerpen dit topic
Wisselende IP adressen. Dat moet het zijn. Ik was op meerdere apparaten actief bezig idd op de tijd van de block
Zal daar op moeten letten dus…..blijkbaar….

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

smtp.ziggo.nl gebruiken met een Email Client over een VPN verbinding met een Server van een publieke VPN Provider levert een blokkade op voor verzenden.

Vermijden met:

  • VPN verbinding uitzetten als de Client gebruikt wordt voor verzenden
  • Ziggo Webmail gebruiken

Oplossen.
Mijn Ziggo wachtwoord wijzigen en wachtwoord van het Email address wijzigen, waarmee de login werd gedaan op smtp.ziggo.nl, die aanleiding gaf tot de blokkade.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @avdlaan1967
 

Allereerst welkom op de Community! 

Ik begrijp dat door de informatie welke is gedeeld door @hanh en @Steefb de oorzaak boven tafel is gekomen. Super dat jullie zo meedenken! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic