Beantwoord

Nieuw e-mailadres maken in 'mijn ziggo' werkt niet

• 25 oktober 2018
  • 9 Reacties
  • 211x Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Ik probeer in 'mijn ziggo' - producten - internet - nieuw e-mailadres maken dus een nieuw e-mailadres te maken (zoals ik door de jaren heen wel vaker heb gedaan), maar ik krijg iedere keer de melding 'ongeldig e-mailadres'.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit op kan lossen?

icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 25 oktober 2018, 14:48

Hey @Carola22. Je e-mailadres mag geen hoofdletters bevatten.

Zonder hoofdletters moet het dus wel werken :-)

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Hey @Carola22. Je e-mailadres mag geen hoofdletters bevatten.

Zonder hoofdletters moet het dus wel werken :-)

@Lycke Ziggo

Voor de helderheid. Alleen het deel voor de @ is case gevoelig.
De rest niet.

Gr Han
Reputatie 7
@Lycke Ziggo

Voor de helderheid. Alleen het deel voor de @ is case gevoelig.
De rest niet.

Gr Han

Eh. Ik voel me nu wat suf maar... Het deel achter de @(ziggo.nl), kan je sowieso niet aanpassen..

Of bedoel je de invulvelden eronder?
@Lycke Ziggo
Wat, jij suf? Ga toch heen.
Wat ik beweer is alleen dat
xxx@gmail.com
net zo goed is als
xxx@GmAiL.Com

Is een academische kwestie, die ik maar beter achterwege had kunnen laten.
Blame on me! Sorry.

Han
Reputatie 7
Aah, ik snap het! Excuses zijn zeker niet nodig hoor!

Nou ja. In dit geval maken de hoofdletters voor de @ ook niet uit. Je kunt het alleen niet aanmaken met hoofdletters.

Voorbeeld; zou mijn e-mailadres lyckeziggocommunity@ziggo.nl zijn (nee, is het niet), dan komt hierop ook de mail aan die naar LyckeZiggoCommunity@ziggo.nl wordt gestuurd. Alleen je kunt LyckeZiggoCommunity@ziggo.nl dus niet aanmaken. Om het even verwarrend te maken 😉.

Gewoon simpel gehouden, je moet het e-mailadres aanmaken zonder hoofdletters. @Carola22. Is het inmiddels gelukt? 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@Lycke Ziggo Ja, is inmiddels gelukt zonder hoofdletters. Thanks! Het zou wel handig zijn als dat wordt aangegeven, zodra iemand dat wel probeert. Nu wist ik niet waarom het niet lukte.

Maar dat is toch niet altijd het geval geweest? Ik vind het namelijk netter als ik een e-mailadres met mijn voor- of achternaam aanmaak, om die namen dan met een hoofdletter te beginnen. Netjes volgens de regeltjes van de Nederlandse taal (ja, ben een zeikerd wat taal betreft.)
Reputatie 7
Ah, ik ben ook best een taal-zeur, dus daarover kan ik met je meepraten 😉. Volgens mij was het eerder inderdaad anders en kon je je e-mailadres ook met hoofdletters aanmaken. Het is op de achtergrond wel altijd hetzelfde geweest.

Mocht je nu dus carolavanachternaam@ziggo.nl aanmaken, kan je alsnog CarolavanAchternaam@ziggo.nl op je visitekaartje zetten. Mails die naar het e-mailadres met hoofdletters worden gestuurd, komen dan alsnog bij jou aan 🙂.
Reputatie 4
Badge +3
@Lycke Ziggo Aha, dus mijn geheugen werkt nog uitstekend. 😂

Heb net nog een zinnetje toegevoegd. Kun je daar nog even op reageren?
Reputatie 7
Het zou wel handig zijn als dat wordt aangegeven, zodra iemand dat wel probeert. Nu wist ik niet waarom het niet lukte.

Yes. Hier ben ik het helemaal mee eens! De reden dat het aanmaken niet lukt/niet wordt geaccepteerd zou naar voren moeten komen. Dat scheelt een stuk. Ga ik doorzetten. Bedankt voor de input! #LekkerBezig!