Beantwoord

Na verhuizing van KPN naar Ziggo met behoud KPN email berichten verzenden niet meer mogelijk.

  • 4 maart 2019
  • 6 Reacties
  • 177x Bekeken

Per 1 maart ben ik overgestapt naar KPN internet en vaste telefonie naar Ziggo Alles in één. Bij KPN heb ik een Email only contract afgesloten, zodat ik mijn @planet.nl email adres kan blijven gebruiken.

Nu loop ik er tegen aan dat ik enkel nog mail kan ontvangen via de server pop.planet.nl. Uitgaande mails gaan nu via smpt.ziggo.nl maar kan ik niet verzenden. KPN probeerde me te helpen, maar verwijst me naar Ziggo. Zij kunnen enkel een nieuw email adres aanmaken maar dan verlies ik alle mails die ik in Outlook heb staan. En een nieuw email adres was juist niet de bedoeling!

Moet ik bepaalde instellingen wijzigen (bijvoorbeeld de poorten)?

Dit antwoord heb ik gevonden, maar ben dus vreselijk bang toch alles te verliezen.....

"Heb het opgelost via authenticated SMTP. Kies voor 'meer opties' bij uitgaande server, dan voor 'verificatie' en vul e-mail en wachtwoord in."
icon

Best beantwoord door efok 4 maart 2019, 19:23

Je kan dan gewoon de SMTP server van KPN/planet blijven gebruiken. Waarschijnlijk probeer je nog via poort 25 te versturen. Dat zul je even moeten wijzigen in poort 587. Dit geldt alleen voor de uitgaande mail.
Dus uitgaande mail via:
smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen.

Dit is een instelling voor uitgaande mail, daarmee verlies je geen mail.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Badge +11
Je kan dan gewoon de SMTP server van KPN/planet blijven gebruiken. Waarschijnlijk probeer je nog via poort 25 te versturen. Dat zul je even moeten wijzigen in poort 587. Dit geldt alleen voor de uitgaande mail.
Dus uitgaande mail via:
smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen.

Dit is een instelling voor uitgaande mail, daarmee verlies je geen mail.
Reputatie 4
Badge +4
Maak even een @ziggo.nl adres aan en gebruik die als gebruikersnaam en wachtwoord voor de mailserver smtp OF gebruik de server van KPN en zet verificatie bij smtp aan
Badge +11
Maak even een @ziggo.nl adres aan en gebruik die als gebruikersnaam en wachtwoord voor de mailserver smtp OF gebruik de server van KPN en zet verificatie bij smtp aan

Het is niet handig om een planet.nl adres via de ziggo smtp naar buiten te sturen. Dan werkt SPF/ DKIM niet zoals bedoeld. Ik raad dus alleen de laatste optie aan.
Reputatie 4
Badge +2
@Mylène

zowel van KPN als Ziggomail, of indien je beiden gebruikt let goed op eigen backups van mail?

Zie hier ook waarom enz
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993#post368309
Reputatie 7
Hey @Mylène . Welkom op de Ziggo Community en wat leuk om te lezen dat je inmiddels al je diensten bij ons hebt!
Je hebt inmiddels een aantal goede antwoorden ontvangen. Wil je ons laten weten of het is gelukt en wat voor jou de oplossing was? Dit kan anderen ook weer helpen 🙂
Bedankt voor het meedenken. Vandaag in eerste instantie de oplossing efok geprobeerd, en het werkt. Helemaal happy!