Robert Bruijnen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

modem settings houden mail tegen?

Ik heb een zakelijk e-mail adres gekregen, en de server settings worden geblokkeerd door het modem. Als ik mijn hotspot op mijn iPhone gebruik, aangesloten op 4g, dan heb ik wel toegang tot deze e-mail account. Wij concluderen dat het modem de toegang weigert. Hoe kan ik de modem settings veranderen om toegang tot deze servers wel toe te staan, zonder de hele firewall uit te schakelen?

4 Reacties 4
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Gaat dit om een (zakelijk) Ziggo-adres of van een ander (hosting)bedrijf?

Is alles geblokkeerd (ontvangen/zenden) of alleen verzenden van e-mail?

Vaak zit er ook bij een e-mail account een webmail variant (via de browser) als e-mail programma. Lukt dit wel?

 

 

Robert Bruijnen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat hier om een adres van een ander bedrijf. Ook webmail kan ik niet via de Ziggo modem openen. Alleen via 4G en via de hotspot op mijn iPhone, kan ik toegang tot webmail en mijn mail krijgen.

 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Robert Bruijnen wrote:

Het gaat hier om een adres van een ander bedrijf. Ook webmail kan ik niet via de Ziggo modem openen. Alleen via 4G en via de hotspot op mijn iPhone, kan ik toegang tot webmail en mijn mail krijgen.

 

Bijzonder. Webmail is normaal http/https-verkeer. Dat zou ieder modem moeten doorlaten. Heb je geen moeite met andere sites?

Hoe is verder je PC-configuratie opgebouwd? En kun je het bedrijf noemen waar je het e-mail account van afneemt?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedenavond @Robert Bruijnen, welkom op de Community! 

Vervelend om te lezen dat het niet lukt met de mail. Het is inderdaad gek dat dit niet lukt zoals @bburgg al aangaf. 
Hoe staat het er momenteel voor? En krijg je ook foutmeldingen of codes te zien? 

Uitgelicht topic