Jdmaurer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn Ziggo gehackt.

Goedemiddag

Wij hebben een klein probleem met "Mijn Ziggo"

Onlangs wilde wij Netflix gaan kijken, en kwamen wij erachter dat ons mailadres veranderd was.
Naar contact met Netflix is dit teruggezet naar ons mailadres, en hier zouden wij een mail over krijgen. Mail is nooit binnengekomen.

Bij ons dus het idee dat onze instellingen niet goed stonden. Contact gehad met Ziggo, en ook veel van hun medewerkers kwamen er niet uit.

Uiteindelijk stond er bij de instellingen iets aparts. Alle inkomende mail werd doorgestuurd naar het volgende mailadres:
Nadinecurre901@gmail.com.

Nu raad je het uiteraard al, dit is niet ons mailadres, of van een bekende. Schijnbaar weet dus iemand de inloggegevens van ons Ziggo account. Alles inmiddels wel veranderd.

Nu mijn vraag, is het op een of andere manier mogelijk, om erachter te komen wie dit geweest is?

Hopelijk weet iemand raad!
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Als het een goede hack is geweest via andere computers of servers, is er niet meer achter te komen.

En dat andere email adres zal waarschijnlijk ook gehackt zijn om geen sporen te hebben naar de hacker.

Welk antivirus heb je zelf draaien op je computer?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Jdmaurer.

Ai, wat een lastig en naar verhaal.

Vooropgesteld; het hoeft niet te zijn dat de hacker in kwestie in je mijnZiggo account kan. Het doorsturen van mails, regel je via de mail en niet via mijnZiggo.
Ik ben erg bang dat het lastig wordt om de "dader" te achterhalen. Het is in deze vooral heel belangrijk om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk alles goed beveiligd. Ik zou zowel je Netflix account vernieuwen (zowel nieuw e-mailadres als nieuw wachtwoord kiezen, als je deze hebt). Een nieuw wachtwoord voor mijnZiggo (voor alle zekerheid) en een nieuw wachtwoord voor je e-mailadres(sen).

Als je hier nog hulp bij kunt gebruiken, hoor ik het natuurlijk graag!
wzwikker

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry,
Ik kan het niet laten om hier op te reageren. Ook ik ben tegen dit probleem aangelopen. Ook mijn e-mail werd doorgestuurd naar nadinecurre901@gmail.com . Het doorsturen van de mail kun je regelen vanuit de webmail. Dit was bij mij ook het geval. En de dader achterhalen kan lastig zijn, maar niet onmogelijk. Ik heb bij ziggo om diverse gegevens gevraagd, helaas kan niemand mij helpen. Aangifte doen, is het enige antwoord.

Ook had ik gevraagd om de verloren mail (aangezien deze werd doorgestuurd), maar ook deze kan ik niet terug krijgen. Het wordt tijd dat deze opties beschikbaar worden gesteld. Dit had het voor mij heel wat makkelijker gemaakt om te achterhalen voor welke accounts men een wachtwoord wijziging had aangevraagd. Tevens zou het fijn zijn om gebruik te kunnen maken van dual authenticatie en zou het fijn zijn dat ik inzichtelijk heb wel apparaat of wie toegang heeft gehad tot mijn gegevens. Dit kan bijvoorbeeld bij Microsoft en Gmail ook.

Al met al het volgende verzoek van mijn kant.
NEEM AUB DIT SOORT PROBLEMEN SERIEUZER!

Ik had ook gevraagd om dit probleem door te zetten naar jullie 'security' afdeling, want ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen hier de dupe van zijn en of er niet ergens een fout zit in bijvoorbeeld de website en of er nu toegang is geweest tot persoonsgegevens. Ik had dit wel gevraagd, echter kon niemand mij dit vertellen.... Momenteel kan niemand mij dus vertellen wie er toegang heeft tot mijn persoonsgegevens... Dit vind ik toch best een ernstige zaak. Iets met AVG...

Uitgelicht topic