Vraag

Mijn e-mail wordt automatisch verwijderd, hoe los ik dat op?

Mijn ziggo mail wordt op zowel mijn macbook, iphone en in de webmail maar voor een beperkte tijd bewaard. Waar kan ik de bewaartermijn instellen zodat er niet steeds mails verdwijnen?

10 Reacties

Reputatie 7
Hoi @RenB
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Hoe gebruik je Ziggo Mail? Met pop of imap?
Ik vraag dit omdat dit heeft te maken met hoe je mail binnen haalt. Als je POP gebruikt dan trekt je apparaat de mail letterlijk van de server. Hierdoor is het op andere apparaten niet meer te bekijken. Als je IMAP gebruikt dan kan je de mail altijd op alle devices bekijken. Je moet dan wel IMAP op alle devices instellen.

IMAP instellen op een mobiel apparaat:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/stappenplannen/imap/mobiel

IMAP instellen op een desktop/laptop:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/stappenplannen/imap/email-instellen-pc-laptop
Reputatie 7
Badge +12
Als hij pop gebruikt @EnergieBoy bijvoorbeeld op een pc met outlook blijft zijn mail altijd bewaard en ja alleen op die pc op zijn andere divices zal het niet te zien zijn .

Behalve als je de mail 1e popt via een mobiel apparaat waar leave mail on server aan staat en pas als je popt met outlook op pc of laptop haal je het definitief van de server maar daar kan je ook kiezen voor leave mail on server.

Op een gegeven moment raakt wel je mailbox vol zeker als er veel meegestuurde bestanden worden bewaard.

Ik gok een beetje op dat TS imap aan heeft staan en zijn mail box op max staat ? of te wel vol is ?
Reputatie 7
Hallo RenB, welkom op onze Community.

Er is geen bewaartermijn voor E-mail, dat blijft bewaard. Behalve wanneer het in de prullenbak staat, die mails verwijderen wij wel na een bepaalde tijd.

Als e-mail vanuit je inbox spontaan kwijtraakt dan heb je 1 of meerdere e-mail programma's verkeerd ingesteld. Zorg dat je apparaten waar je e-mail gebruikt op IMAP hebt ingesteld zoals EnergieBoy het aangeeft, dan ben je er vanaf 🙂 Laat je ons weten of dat lukt?
Reputatie 7
Badge +12
@Anne H Ziggo Wat is het maximum aantal MB wat een mailbox van Ziggo tegenwoordig mag hebben ?
Reputatie 7
Ronihd schreef:

@Anne H Ziggo Wat is het maximum aantal MB wat een mailbox van Ziggo tegenwoordig mag hebben ?

Wanneer de mailbox vol is dan krijg je foutmeldingen en geen nieuwe mail meer. Oude mail wordt niet verwijderd. In de menu's van webmail vind je een percentage hoeveel je in gebruik hebt.
Sinds een paar weken (daarvoor was er geen probleem) verdwijnen de e-mails van het ziggo-account op de telefoon van mijn vrouw. Ook de e-mails in de web-mail worden niet meer bewaard. ze heeft gisteren opnieuw belangrijke mails naar zich zelf doorgemail, zodat ze die weer op haar telefoon heeft. Die zijn wel te zie in de web-mail, maar andere mails niet meer. En ook in de spam, staan maar weinig mails, alleen een van gisteren en een paar van vandaag. De ontvangen e-mails in outlook blijven wel bewaard. Heb de account instelling op de telefoon van mijn vrouw gecontroleerd, dit ziet er prima uit, dat is een imap account met de juiste instellingen. In outlook, heeft ze (net als ik) een pop account, Dit heeft nooit problemen gegeven. Nu las ik op de community dat ook het account van de mail op alle devises (zoals telefoon en pc) hetzelfde moet zijn (dus imap) en dus dat het ook in outlook, een imap account moet zijn, dat is bij ons dus niet zo. Ik ben begonnen dat eerst bij mij zelf aan te passen in een imap account, volgens de stappen op jullie site, maar dit gaf problemen, het e-mailadres had o.a. de toevoeging (1) en mijn oude account, met al mijn submappen e.d. stond gelukkig nog wel in outlook. Met de helpdeks hebben we geprobeerd mijn e-mailadres alsnog goed te te wijzigen in imap, maar dat lukte eigenlijk niet. Ik werd verwezen naar de klantenservice van Outlook. Inmiddels heb ik mijn eigen account weer terug kunnen zitten in een pop-account en ben behoorlijk huiverig hier nog wat mee te gaan doen, en wil zeker dat op dit moment bij mijn vrouw niet gaan aanpassen. Maar hiermee is het probleem op haar telefoon nog niet opgelost. Zou u ons kunnen helpen?
Aanvulling: ook in mijn eigen inbox op mijn web-mail staan alleen nog maar mails van gisteren en vandaag (in de spam zit meer gaat tot terug tot afgelopen januari). op mijn eigen telefoon, kan ik mijn oude mails terugvinden, maar daar heb ik als server voor inkomende post pop.ziggo.nl staan (en uitgaand: smtp.ziggo.nl)
Reputatie 4
Badge +2
Yaron schreef:

Aanvulling: ook in mijn eigen inbox op mijn web-mail staan alleen nog maar mails van gisteren en vandaag (in de spam zit meer gaat tot terug tot afgelopen januari). op mijn eigen telefoon, kan ik mijn oude mails terugvinden, maar daar heb ik als server voor inkomende post pop.ziggo.nl staan (en uitgaand: smtp.ziggo.nl)
😉

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993
Reputatie 7
Hallo @Yaron, Zpiep helpt je hier niet maar stuurt door naar een artikel over een tegenstelling in onze voorwaarden. Ik ga je wel helpen! Om onzichtbare redenen is de mail verdwenen en zie je in de ene app wel mail en in de andere niet. Dan ga je behoorlijk achter de oren krabben wat er aan de hand is.

Je schrijft dat in Outlook alle mails wel staan, en dat Outlook niet met IMAP is ingesteld maar met POP3. Dat is waar het misgaat. E-mail apps of programma's die met POP3 zijn ingesteld halen e-mail op en verwijderen deze van de server. Op andere apparaten zie je de mails dan niet meer. Dit is precies wat jij beschrijft. Bij IMAP instellingen zou dit wel goed gaan.

POP3 instellingen moet je niet meer gebruiken, op onze instelling pagina vind je dan ook alleen maar IMAP instellingen. Wanneer Outlook goed functioneert werken die IMAP instellingen altijd meteen. Wanneer dit niet het geval is dan kun je gratis een alternatief mailprogramma zoals Mozilla Thunerbird gebruiken, of zelf het probleem met Oulook oplossen. Bij dit laatste kunnen andere klanten hier op de Community ook bij helpen, maar dat is niet de snelste oplossing.

Kortom hoe los je dit op:
  • Maak om te beginnen een offline backup van je e-mail in het mailprogramma. Verwijder daarna de POP3 instellingen.
  • Stel vervolgens de IMAP instellingen in, exact zoals op onze pagina's omschreven. Je kan nu de backup terugzetten.
  • In sommige e-mail programma's kun je "bewaar mail op de server" aanvinken wanneer je POP3 instellingen gebruikt. Dit is niet aan te raden, maar misschien ook een oplossing in jullie geval!
** Aangevuld door moderator met de backup-tip na feedback van een Super Expert **
Reputatie 4
Badge +2
@Anne H Ziggo

Niet helpen?
Is maar vanaf welke kant je dit bekijkt.
Zodra mensen weten dat daar zaken niet kloppen.

Kunnen ze zich tegen verlies mails zelf wapenen en zelf wel backups maken.
Wat eigenlijk natuurlijk iedereen al netjes doet zoals het eigenlijk moet.😉 ( dan helpt mijn link niet dat klopt)

De rest had ik vet gemaakt daarmee kan je hier op het forum zoeken, en alles vinden wat jij eronder ook schrijft. 😉

Anne H Ziggo schreef:

Hallo @Yaron, Zpiep helpt je hier niet maar stuurt door naar een artikel over een tegenstelling in onze voorwaarden.

Is ook goed te weten dacht ik zo. de "schreeuwende reclame" betekenis is hier namelijk behoorlijk anders dan de voorwaarden werkelijk zeggen. Dit staat overigens nu al zeer lang ook na bekend worden nog steeds als tegenstelling geschreven.
Mensen raken namelijk onnodig mails kwijt is gebleken en geschreven hier op het forum

Reageer