Met Ziggo mail en IMAP altijd een backup is best misleidend pas op!


Reputatie 4
Badge +2
Volgende op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/

Staat:
Altijd een back-up Alle e-mail blijft veilig op de server van Ziggo staan. Je raakt nooit meer iets kwijt. Tenzij je zelf je e-mailberichten verwijdert natuurlijk.

Dit is dus gevaarlijk en niet geheel juist, indien jezelf niet zorgt voor een goed backup kan je nog steeds in de problemen komen.

Zei het gehakt 😉 email account zei het een storing bij Ziggo, zei het een fout in Ziggo systeem, zei het een eigen wisfout, enz.

Dus als je al je ISP mail wil gebruiken met alle risico's die er reeds mee zijn , zorg dan ook wel degelijk voor eigen backups!

Gebruik maar in ieder geval niet alleen de Ziggo imap ter verplichte archivering van mail indien het bedrijfszaken of zelfs ZZP betreft, dit voldoet namelijk voor geen meter aan de bestaande voorschriften wat dat betreft!

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
@Zpiep Goed gevonden. #LekkerBezig

Ziggo schrijft in zijn voorwaarden:

Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen als hij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat Ziggo de Klant dat vooraf moet melden en dat daardoor voor de Klant enig recht op schadevergoeding ontstaat.

Dit is volledig tegengesteld aan:

Altijd een back-up
Alle e-mail blijft veilig op de server van Ziggo staan. Je raakt nooit meer iets kwijt. Tenzij je zelf je e-mailberichten verwijdert natuurlijk.
Reputatie 4
Badge +2
Hoi @Be rt ik ga bij zo een schrijven al geen eens meer naar die vele kleine lettertjes kijken, uit ervaring wetende dat het nooit kan kloppen zoals het letterlijk geschreven staat.

Maar dus ook #LekkerBezig van jou die wel de moeite genomen heeft.

Ik vind het doodzonde dat Ziggomail teveel problemen kent op meerdere vlakken en men dan ook nog eens zoiets als deze tekst schrijft dus gebruikers die problemen hebben of kunnen krijgen deels voor het lapje houd lijkt het. 😉


Dat van gebruikers klanten "voor de gek houden" wat mail betreft backup, archivering enz is ook bij KPN , Microsoft office 365 klanten enz een probleem
Reputatie 4
Badge +2
Zie hier maar 1 voorbeeldje waarom eigen backups indien je bij Ziggo aanklopt voor oude mail enz. wel degelijk van belang zijn!

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-ziggo-voor-mij-uitzoeken-of-een-e-mail-naar-mij-is-verzonden-36914#post367447
Reputatie 4
Badge +2
Ook hier is het fout gegaan door geen backup. scrol maar naar boven daar

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/al-mijn-e-mail-spontaan-uit-mijn-ziggo-inbox-verdwenen-37041#post368159

Zal het toeval zijn dat ik mijn post hierover en ook @Be rt met waarschuwing een paar dagen voor problemen bij gebruikers heb geschreven.?😉

Ben je trotzdem e.a. kwijt kan je om een oorzaak te vinden, wel eerst alles in je mailprogramma checken op juiste instellingen.
Misschien volgende aan Ziggo richten. ( ultieme poging vanuit recht op inzage persoonsgegevens AVG dus ook je mails moet je op kunnen vragen daar die op Ziggo mailserver staan / stonden en in backups en ook wegens bewaarplicht een xtijd aanwezig dienen te zijn)
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-ziggo-voor-mij-uitzoeken-of-een-e-mail-naar-mij-is-verzonden-36914#post367801

Vraag dan gericht naar log files waaruit men oorzaak kan halen, zo ook naar jou persoons gegevens dus mails enz. in de backups van e.a. met gelijk de vraag tot hoever terug er nog backups van e.a. aanwezig zijn
( hierbij opgemerkt mails van bij 1 jaar oud, maar pas vorige maand gewist staan natuurlijk in backups van 1 maand plus 1 dag terug, tenminste zou zo moeten zijn)
Reputatie 4
Badge +2
Hier nog een zeer belangrijke reden voorbeeld voor zelf maken van backups:

Hacker vernietigt bijna 20 jaar aan e-mail van provider


ook de backups van die provider dus!



https://webwereld.nl/security/109152-hacker-vernietigt-bijna-20-jaar-aan-e-mail-van-provider
Reputatie 4
Badge +2
Ah Ziggo heeft dus geen backups van mail erg tegenstrijdig dit alles?

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/al-mijn-e-mail-spontaan-uit-mijn-ziggo-inbox-verdwenen-37041/index2.html#post372337
Wij hebben geen back-ups van de e-mail van onze klanten, omdat dat gewoonweg niet mag vanwege regels omtrent privacy. Het enige wat je nog na kunt gaan is of de e-mails toch nog ergens lokaal opgeslagen staan, mocht je dat nog niet gedaan hebt. Verder kunnen wij hierin helaas niets betekenen.
Reputatie 4
Badge +2
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/al-mijn-e-mail-spontaan-uit-mijn-ziggo-inbox-verdwenen-37041/index2.html#post372893

Dan is ziggo webmail best heel erg onbetrouwbaar, als je niet uit logs kan halen vanuit welke kant het commando is gegeven om alle email in 1 keer te wissen.
Reputatie 4
Badge +2
Ook hier in forum komt men vaker er is mail weg tegen daar helpt dan een eigen backup.

Of met geluk forum hier of Ziggo support, dat is dan weer afwachten
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/alle-verzonden-mails-kwijt-op-mijn-ziggo-mail-37550#post373861
Reputatie 4
Badge +2
Daar nog steeds mensen hun mail of kwijt raken of zoeken wat waar en welke instellingen.

Hiermee gaan prutsen en alsnog e.a. kwijt kunnen raken. ( Ziggo geen of niet voldoende backup en restore mogelijkheden blijkt te bieden enz.)

Zet ik hier een linkje voor een simpel soort backup oplossing voor mail voor zover je al niet iets gebruikt wat standaard aanwezig is, kijk ook even of je dus al niet een backup oplossing in eigen huis hebt.

Daarna is deze best handig
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
MailStore Home lets you archive your private email from almost any email source and search through them extremely quickly. You will never lose emails again.

Ziggo zelf zal dit of soortgelijk wel niet gaan aanbieden. 😴
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-spe/
Reputatie 4
Badge +2
Crosslink omdat Ziggomail kwijtraken om welke reden of oorzaak dan ook nog steeds voorkomt.

Let op het blijft altijd een eigen verantwoordelijkheid goede backups van DATA te maken! 😉 Of minstens ervoor te zorgen dat er anders een andere partij/dienst is die dit aantoonbaar juist verzorgd.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/al-mijn-e-mail-spontaan-uit-mijn-ziggo-inbox-verdwenen-37041/index2.html#post380311

Interessant onderwerp dit.

Voor mij maandag hetzelfde probleem. Na wijzigen van mijn wachtwoord was mijn inbox opeens leeg. Circa 300 MB spontaan verdwenen.

Helpdesk van Ziggo geraadpleegd. Antwoord: dat is jammer. Kunnen wij niets aan doen. Excuses worden niet aangeboden. Als ik zeg dat ik dat vreemd vind wordt de hoorn er op gegooid.

Gevraagd via mail of er een backup is, het antwoord luidt dat dat niet mag vanwege de privacy wetgeving (onzin) en dat ze daar niet aan kunnen beginnen want te veel data. Klinkt ook niet logisch, het lijkt mij een kostenkwestie.



Frustrerend is dat Ziggo adverteert dat je mail altijd veilig is. Dat is dus zeker niet zo.

Conclusie: je mail kan zomaar weg zijn, en Ziggo gaat hier niets aan doen.

Reageer