Beantwoord

Mailserver van Ziggo blokkeert mijn emailadres

• 26 oktober 2019
  • 17 Reacties
  • 233x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 7 reacties

Beste lezer,

mijn emailadres met de extensie .xyz wordt door de mailserver van ziggo geblokkeerd. De *.ziggo.nl adressen (en varianten als *quicknet.nl o.d.) ontvangen mijn berichten niet.
Als mijn berichten door een ander (niet ziggo abonnee) worden doorgestuurd is er geen probleem.

Ik gebruik meer emailadressen met meerdere domeinnamen. Ook beheer ik enkele ziggo.nl-adressen. Berichten die ik vanaf mijn niet-ziggo.nl adres verstuur, komen alle aan, behalve die met de .xyz extensie.
Contact met mijn .xyz provider leerde dat de oplossing van het probleem bij ziggo gezocht moet worden.

Het is zeer wenselijk dat het probleem verholpen wordt.

Bij voorbaat dank voor moeite en tijd.
Jan Willem Frans.

icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 29 oktober 2019, 11:31

Hi JWF,

Dit domein (.xyz) was geblokkeerd vanwege een slechte spam-reputatie (https://www.spamhaus.org/statistics/tlds/). Na jouw melding is deze blokkade heroverwogen en inmiddels ook opgeheven. Je mail zou niet meer geblokkeerd moeten worden.

Bekijk origineel

17 Reacties

Hallo @spoed ,

met welke smtp-sever verstuur je die .xyz-emails?

Groet, Gusto

Dag Gusto,

Hoewel ik de relevantie van je vraag niet begrijp, het is mail.mijndomein.nl.

Groet, JWF

@spoed ,

voorkom problemen, en verzend met een Ziggo smtp-server. :wink:

Groet, Gusto

Dag Gusto,

het emailadres (de gebruikte domeinnaam) heeft niets te maken met ziggo.
Het emailadres *.xyz levert alleen problemen op indie er naar *@ziggo.nl (of voorgangers) wordt gezonden.
Kun je uitleggen waarom je de suggestie doet?

Met groet, JWF

voorkom problemen, en verzend met een Ziggo smtp-server. 

… bij een Account van een Email Client voor een Ziggo Email address.

Heb je een Account in een Email Client voor een address bij een andere Provider, gebruik dan de smtp server van die provider voor verzenden.

Dit is een gemaksoplossing, zonder allerlei technisch geneuzel.
Check hierop de Accounts die je gebuikt in een Email Client.

Recent ingevoerde security policies kunnen ervoor zorgen, dat wat gisteren nog werkte, nu niet meer werkt.

Ik wordt er niet wijzer van.
De door mij genoemde server gebruik ik voor veel adressen en alleen bij die met de extensie .xyz gaat het fout. Alleen bij berichten aan adressen als *@ziggo.nl.
Mijn provider verwijst, na onderzoek, naar ziggo.
Telefonisch contact met ziggo bleek geen zin te hebben: men heeft er geen notie van en verwees naar deze community. Onder meer met het argument dat er hier moderators zijn die een oplossing kunnen geven.
Ben ik nu in een “roept u maar” omgeving beland of heeft de ziggo-medewerkster wel gelijk?

@spoed ,

heb je een dkim-record op je domein? (Ziggo controleert hierop, i.v.m. spam)

Groet, Gusto

Is dat een eigen smtp server?

Ik gebruik meerdere domeinnamen van dezelfde provider mijndomein.
Aan geen enkele heb ik gesleuteld, in die zin kun je zeggen dat alle adressen standaard zijn.
Van alle adressen leveren alleen die met de extensie .xyz (een kennelijk gevoelige of wat vreemde extensie) problemen op en dan alleen bij ziggo.

Op basis van bovenstaande mag ik aannemen dat er een dkim-record op mijn domein is. Ook al hoor ik vandaag voor het eerst van zo’n record.

Groet, JWF

https://nl.wikipedia.org/wiki/DomainKeys_Identified_Mail

@hanh de instellingen die ik gebruik zijn volgens opgave van mijndomein.
Groet, JWF

Ik had al stiekem op internet naar dkim-record gekeken.

Ben de komende uren afwezig en zie uit naar mijn terugkomst.
JWF

Zie ook:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/geforwarde-ziggo-email-komt-soms-niet-aan-dmarc-en-dkim-45936

De precieze betekenis of it all, zul je zelf moeten doorgronden. Ik weet zo ongeveer waar dit over gaat, maar mis de praktische ervaring, hier verstandige dingen over te kunnen zeggen.

Ik roep niet zomaar wat, maar probeer naar mijn smaak die relevantie hulp te bieden die binnen mijn bereik ligt. Ziggo support is er hiervoor niet resp nauwelijks.

@spoed 

Ik had al stiekem op internet naar dkim-record gekeken.

En? Heb je nu wel of geen DKIM record? En SPF? En DMARC? 
Krijg je ook een bounce van ziggo? Wat staat daar in?

@efok ,

niets, want onbekent. :wink:

Groet, Gusto.

Reputatie 7

Hi JWF,

Dit domein (.xyz) was geblokkeerd vanwege een slechte spam-reputatie (https://www.spamhaus.org/statistics/tlds/). Na jouw melding is deze blokkade heroverwogen en inmiddels ook opgeheven. Je mail zou niet meer geblokkeerd moeten worden.

Reageer