Michelene

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mails verdwijnen

Iedere keer verdwijnen mijn mails zowel van iPhone iPad en iMac
waar ligt dit aan kan ze dan ook nergens meer terug vinden
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Niet toevallig een (oude) pc ergens aanstaan die ook de mails (letterlijk) downloadt via POP-indeling?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Geef even je pop of imap instellingen door (Bij account op je apparatuur). Bij pop moet iets staan als bewaren op server.

Staan ze nog bij "verwijderde email?"
Michelene
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ze staan nergens meer kan ze helemaal niet meer vinden
Michelene
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Imago.ziggo.nl
Michelene
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IMAP.ziggo.nl
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Niet toevallig een (oude) pc ergens aanstaan die ook de mails (letterlijk) downloadt via POP-indeling?
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk eens op de webmail, misschien staan ze daar nog.
Michelene
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nog wel een oude laptop met pop mail erop
Michelene
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Kijk eens op de webmail, misschien staan ze daar nog.

nee daar staan ze ok niet meer in alles weg
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Heb je op deze laptop toevallig onlangs mail geopend? Mailprogramma's met de POP-instelling downloaden namelijk de inhoud van je mailbox naar dat ene apparaat, en haalt ze op die manier 'uit de cloud'.

Als bovenstaande het geval is, dan kan je je POP3-account omzetten naar een IMAP-account (uitleg in het Engels, voor Microsoft Outlook). Het is dan aan te raden altijd eerst een backup van je emails op je laptop te maken.
Deimge

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik in ziggo mail de in box leeg maak, verdwijnt ook de in mail bij mail van windows 10.

Ik gebruik mijn eigen quicknet adres. gebeurde niet bij windows live

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Deimge wrote:

Als ik in ziggo mail de in box leeg maak, verdwijnt ook de in mail bij mail van windows 10.

Ik gebruik mijn eigen quicknet adres. gebeurde niet bij windows live

Dan had je in Windows Live waarschijnlijk een POP3 account ingesteld en in Windows Mail nu IMAP.

POP3 slaat alle e-mail lokaal op en laat een kopie achter op de server (Ziggo Mail via mail.ziggo.nl) als je dat wilt. Zo had je het voorheen ingesteld. Als je dan op de server de mailtjes verwijderd verandert er niets aan de mailtjes die al in het e-mailprogramma geladen waren.

IMAP synchroniseert alles met de server. Pas je iets aan op de server of in het e-mailprogramma, dan wordt dat automatisch ook in het andere systeem verwerkt.

Deimge

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar ik heb op dat gebied zelf niets gedaan.

Het gebeurde toen ik van windows 7 update naar windows 10

Op 23 januari was dat, waarschijnlijk gebeurd toen ik aangaf mijn eigen mail adres te gebruiken. Ook was trouwens in enen mijn adres boek leeg in windows live.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Deimge ,

Dit klopt, Alle moderne email clients wordt gebruik van POP ontmoedigt en wordt standaard IMAP of Exchange ingesteld waarbij mail synchroniseert over all uw apparaten.

Dit komt omdat wij vandaag de dag bijna allemaal meerdere apparaten gebruiken om onze mail te bekijken en het gebruik van POP is hiervoor niet echt geschikt.

Het is natuurlijk zeer vervelend als mail op uw telefoon in eens verdwenen is door dat u deze opgehaald had op uw PC en hierbij automatisch of met interval deze van de server verwijderd is. Dit probleem is bij gebruik van IMAP of Exhange weg, echter dient hiervoor dus exclusief gebruik gemaakt te worden van deze protocollen op alle apparaten.

Voor dit soort grote updates is het altijd verstandig een image te maken van uw PC om eventueel terug te keren naar de eerdere staat of bestanden te herstellen, daarnaast is het altijd verstandig geregeld backups te maken van belangrijke bestanden.

MVG

Uitgelicht topic