1
Vraag
2
Reacties
mees kees

Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

mails ouder dan een week worden in postvak in van Ziggomail door Ziggo weggegooid

Ik laat mijn mails staan in postvak in van Ziggo(web)mail, maar alle mails ouder dan een week worden door Ziggo weggegooid. Ra, ra hoe kan dat. Voorheen werd dat ook gedaan in een zelf aangemaakte prullenmand, nu hier zelfs al na een week. Wat is hier gaande?????
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Wat staat er bij Mail >>Voorkeuren >> Accounts
Mail versie 9.3

Of onder Mailbox Behaviours
Mail versie 12.4

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
is er nog een apparaat wat je mail ophaalt of waar je de mail mee bekijkt?

Of kijk je alleen via een browser naar de Ziggo webmail?
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Nee, mijn Mac haalt met het mailprogramma van Apple "mail" de mails op naar de thuiscomputer
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is daar een instelling die aangeeft dat er nog een kopie van de mail 7 dagen op de server moeten blijven staan?

Maar van Apple weet ik te weinig, misschien kan EnergieBoy eens meekijken als hij online is.
Hij weet veel meer van Apple.
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Dank voor je antwoorden. Ik heb geen idee of mijn mailprogramma nog 'iets' anders doet dan mails ophalen. Normaliter blijven ze staan tot ik ze eigenhandig in de prullenmand van Ziggomail gooi en daarna vanuit de prullenmand definitief weggooi. Nu ineens is alles tot een week geleden dus weg.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Haalt je MAC de mail op met IMAP of met POP?
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
POP
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ah, POP heeft altijd ergens een instelling dat er een kopie op de server moet achterblijven.

Je haalt in principe met POP alles van de server af, behalve als er een opdracht wordt gegeven om een kopie op de server achter te laten voor een bepaalde tijd of altijd.

Maar waar die instellingen staan? Geen idee.
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
O.K. Was lange tijd niet zo, plots werd er van alles weggegooid: uit een zelf aangemaakte webmailprullenbak, uit de standaard prullenbak , dan staat er weer nog een maand op, lange tijd maanden, nu plots nog maar een week. Ik heb nooit in Mail van de MAc ooit iets ingesteld of veranderd, dus wat er de laatste tijd gebeurt, is mij een volslagen raadsel. Er ligt in ieder geval van mijn kant geen enkel actie aan ten grondslag. In ieder geval hartelijke dank voor je reacties en hopelijk reageert er nog een ander die meer verstand heeft van Apple-mail.:thumbsup::ok_hand:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
mees kees ,

Kijk hier eens voor meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT201855

Succes.
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Dank dank Bert. Ik ga er morgen eens goed voor zitten! Ga nu naar bedje toe. Welterusten en bedankt, Kees
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
En mees kees
Heb je er al naar kunnen kijken?
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Nee, nog niet, denk maar dat ik het morgen in alle rust ga doen. Vandaag druk geweest met de echte wereld i.p.v. de digitale. Wordt vervolgd. Ga nu wel even inspecteren of 'het systeem' weer een dag mails heeft weggegooid.......:flushed:
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Nou, even gecheckt en precies tot een week geleden 20.30 is alles weg, dus kennelijk wordt er maar precies een week 'bewaard' en alles wat ouder is, gaat de digitale versnipperaar in. Nu maar eens uitzoeken of mijn Mac met Apple-mail daartoe de opdracht geeft of dat Ziggo dat toch stiekem doet. als ik alle reageerders mag geloven, zou Apple-mail dat doen. Wordt weer vervolgd. Dank voor alle reactie + 'medeleven' tot nu toe.:ok_hand:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Zal morgen ook nog eens kijken bij mij
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Wat staat er bij Mail >>Voorkeuren >> Accounts
Mail versie 9.3

Of onder Mailbox Behaviours
Mail versie 12.4
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Bedankt allemaal, maar vooral Sparco1963. Daarin stond het antwoord. Ik heb het aangevinkte afgevinkt en nu staan de mails van vorige week woensdag er nog steeds in. Dus probleem lijkt opgelost. :smiley: Heb daar nooit iets aangevinkt, dus op mysterieuze wijze is daar een vinkje gezet.:nerd: Enfin::fingers_crossed_tone4:We geven het de tijd.:checkered_flag:
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
en ik vergeet natuurlijk jarielcapitain te bedankrn voor hetzelfde verhelderende antwoord:thumbsup:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic