Beantwoord

Mails komen niet aan bij Quicknet en Gmail via Gmail-client

  • 30 juli 2019
  • 34 reacties
  • 2497 keer bekeken

Vinden we het normaal, dat, als Ziggo zijn instellingen aanpast, ik dan geen gebruik meer kan maken van de gmail app???
Sinds vorige week kan ik geen mails meer versturen naar quicknet en gmail adressen, via de gmail app. Ik gebruik deze app al jaren en ook al jaren is mijn quicknet account hieraan gekoppeld.
Sinds vorige week heeft Ziggo zijn instellingen dusdanig veranderd, dat ik dus geen mails meer naar deze adressen kan versturen. Ik krijg constant de melding: de mail is geblokkeerd. DMARC .....
Navraag bij Ziggo leert dat zij dus deze aanpassingen hebben ingevoerd.
En omdat Ziggo mail wel werkt, doen ze verder niks voor me. Ik krijg als antwoord van de service medewerker: gmail is niet van Ziggo en
dat ondersteunen we dus ook niet!!!
Zonder enige waarschuwing vooraf krijg ik dit op mij bordje en zoek het verder maar uit met je kippen.
Ik ben boos en vraag me af of dit meer mensen is overkomen en of er nog iets aan gedaan kan worden......
icon

Best beantwoord door Evert 30 juli 2019, 21:41

Geen probleem, we komen er samen uit 👍🏼

Die instellingen vind je als je de volgende stappen doorneemt:
Open Gmail, druk op de 3 streepjes links bovenin, scrol naar beneden en tik op Instellingen. Tik daarna op je Quicknet account en scrol weer naar beneden. Daar zie je een kopje Serverinstellingen. Wanneer je op 'Instellingen inkomende email' klikt of op 'Instellingen uitgaande email', zie je de server en poort.

Mijn server en poort staan in de bijlage. Bijlage 1 is inkomende server en bijlage 2 is uitgaande server. Heb jij daar precies hetzelfde staan?

Mijn emailadres heb ik even zwart gemaakt 😉
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

34 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

Er is vast wel iets aan te doen :)
Even voor mijn beeld, kun je geen enkele mail meer versturen of kun je mails naar bepaalde emailadressen niet meer sturen?

Welke poorten heb je ingesteld en welke servernamen?

Groet,
Evert
Hoi Evert, bedankt voor je reactie.
Ik kan alleen geen mails versturen naar quicknet en gmail adressen, alle andere adressen lukken wel.
Je vragen over poorten en servers.... op dat vlak ben ik écht een digibeet.... sorry...
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, we komen er samen uit 👍🏼

Die instellingen vind je als je de volgende stappen doorneemt:
Open Gmail, druk op de 3 streepjes links bovenin, scrol naar beneden en tik op Instellingen. Tik daarna op je Quicknet account en scrol weer naar beneden. Daar zie je een kopje Serverinstellingen. Wanneer je op 'Instellingen inkomende email' klikt of op 'Instellingen uitgaande email', zie je de server en poort.

Mijn server en poort staan in de bijlage. Bijlage 1 is inkomende server en bijlage 2 is uitgaande server. Heb jij daar precies hetzelfde staan?

Mijn emailadres heb ik even zwart gemaakt 😉
Reputatie 6
Badge +4
Als Ziggo aangeeft dat het een Dmarc probleem is, dan ben ik daar op zich wel blij mee, dat betekent dat Ziggo stappen aan het zetten is op het gebied van spoofing, spam etc. Het is een extra beveiligingslaag die controleert of je daadwerkelijk bent wie je zegt te zijn (per mail dan he?).

Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.

Als je een foutmelding krijgt als je probeert te versturen ( een bounce melding) dan is daarin meestal de reden van het niet verzenden aangegeven.

IK lees dat je een digibeet bent, maar helaas kan ik het even niet makkelijker neerzetten.
Het zou de helpdesk van Ziggo wel sieren als ze je hierbij aan de hand hadden genomen, maar dat terzijde.
Babbel, dank je wel voor je reactie. Inderdaad, ik voel me aardig in de kou gezet door Ziggo.

Ook Evert, dank je wel. Mijn dochter heeft nu de Samsung mail app aan mijn quicknet account gekoppeld. Gelukkig is zij veel beter op dit vlak.
Het is geen ideale situatie, want nu moet ik steeds nadenken wanneer ik welke mail ik moet gebruiken..... misschien heeft 1 jullie hier nog een oplossing voor?
Reputatie 6
Badge +4
De oplossing zit hem waarschijnlijk in het poorten verhaal van Evert. Als je daar Ziggo namen en poorten hebt staan in de gmail app (die ik overigens niet ken dus daar weet ik niet zoveel van) zul je die moeten vervangen door de gmail poorten/namen. Dan zou het weer moeten kunnen werken want dan zou de dmarc keten correct moeten zijn.

Wat uitleg hierover:
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl
https://support.google.com/mail/answer/7104828?hl=nl

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Helaas lukt dit niet, volgens mijn dochter geeft hij foutmelding.....
Als Ziggo aangeeft dat het een Dmarc probleem is, dan ben ik daar op zich wel blij mee, dat betekent dat Ziggo stappen aan het zetten is op het gebied van spoofing, spam etc. Het is een extra beveiligingslaag die controleert of je daadwerkelijk bent wie je zegt te zijn (per mail dan he?).
Tot zover ben ik het met je eens.
Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.

Dat kan ik niet zomaar beamen, waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?

Als je een foutmelding krijgt als je probeert te versturen ( een bounce melding) dan is daarin meestal de reden van het niet verzenden aangegeven.


Wellicht kan @Chinese tekkel nog eens uitleggen vanaf welk mail adres, hij naar welk mail adres wil versturen, welke server hij daar voor gebruikt, en welke foutmelding hij dan precies krijgt. Tot nu toe is de info over de fout zeer beperkt.
Reputatie 6
Badge +4
Knip>

Tot zover ben ik het met je eens.



Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.
Dat kan ik niet zomaar beamen, waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?


@efok Als de helpdesk aangeeft dat het komt door dmarc (zoals de poster aangeeft) dan is dat per definitie zo, dmarc is namelijk een combinatie van het spf en dkim record, dus bij een dmarc fout probeer je dus namens een domein te zenden, waarbij jij niet als valide verzender bent opgevoerd in de records.

https://blog.networking4all.com/2016/06/e-mail-beveiliging-spf-dkim-en-dmarc/

Ik hoop dat het artikel mijn argumentatie ondersteund😉
Reputatie 7
Badge +28
@Chinese tekkel Kun je screenshots maken en hier delen van de serverpoorten?
Zorg er dan wel voor dat wij je emailadres niet kunnen lezen 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dit staat allemaal goed.
Wat je mijns inziens zou kunnen doen is het account verwijderen en dan opnieuw instellen, maar dan met imap in plaats van pop.

@Chinese tekkel verwijder trouwens even de foto's, het emailadres is nog zichtbaar bovenaan de screenshot. Je kunt de foto's verwijderen als je binnen een uur na het reageren op de 3 puntjes onderaan je bericht klikt en kies dan voor Bewerk.
Hoi Evert, dank voor je reactie. Ik zal aan m'n dochter vragen of ze dat wil proberen.
De foto's weghalen lukt me niet..... als ik op de 3 puntjes druk, krijg ik idd "bewerk" maar weghalen gaat niet
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, dan zal morgen een moderator het doen 👍🏼

Ik ben benieuwd of het dan wel lukt! De poorten moeten iets anders ingesteld worden, zie hier voor de juist instructies.

Knip>

Tot zover ben ik het met je eens.




Ergens in de keten staat dus bij iemand het dmarc record niet goed, het zij bij quicknet, gmail of bij Ziggo.
Dat kan ik niet zomaar beamen, waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?
@efok Als de helpdesk aangeeft dat het komt door dmarc (zoals de poster aangeeft) dan is dat per definitie zo, dmarc is namelijk een combinatie van het spf en dkim record, dus bij een dmarc fout probeer je dus namens een domein te zenden, waarbij jij niet als valide verzender bent opgevoerd in de records.

https://blog.networking4all.com/2016/06/e-mail-beveiliging-spf-dkim-en-dmarc/
Ik hoop dat het artikel mijn argumentatie ondersteund😉

@Babbel Ik weet wat DMARC is, en als je bedoelt dat de verzender hier op een onjuiste manier probeert te versturen (verkeerde server) ben ik het met je eens. Als je bedoelt (zo lees ik het) dat Ziggo, quicknet of Gmail hun DMARC record niet goed hebben staan, geloof ik dat niet “per definitie”. Dergelijk grote partijen hebben deze zaakjes wel op orde. Een “DMARC-fout” betekent meestal dat de gebruiker een server gebruikt die niet is geautoriseerd. Dan staat het DMARC record gewoon goed, maar doet de gebruiker iets fout.

Helaas heb ik de weer gewiste screenshots van @Chinese tekkel even gemist, dus het blijft even gissen.....
Reputatie 7
Badge +28
@efok De mail was met pop.ziggo.nl ingesteld en de bijbehorende poorten. Ik zag er geen fouten in staan.
Pop is voor ontvangen, dmarc foutmeldingen hebben niets met pop te maken. Er gaat iets mis bij verzenden denk ik.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zal het anders formuleren, de instellingen die op de screenshot stonden, waren correct.
Dan ben ik wel benieuwd naar de exacte foutmelding die @Chinese tekkel te zien krijgt.
Reputatie 6
Badge +4


@Babbel Ik weet wat DMARC is,

Zeg dat de volgende keer even vooraf scheelt mij tijd en moeite.

Als tekkel nou de bounce message zou kunnen posten (eigenlijk de eigenschappen daarvan)
dan is dat een goed start punt.
Inmiddels heeft @kb1 in dit topic enig licht op het spf record voor quicknet geworpen, geheid dat de zaken van tekkel daarmee te maken hebben.

Rest nog steeds de vraag, via welke server hij zijn mail verstuurd.
Reputatie 7
Badge +28
@efok het was ingesteld met smtp.ziggo.nl, poort 587
Hallo, hier ben ik nog weer even.
Zoals Evert al zei, de instellingen staan goed. Als ik nu in mijn Google account kijk, zie ik daar bij "beveiliging" dat sinds 27 juli 2019 Ziggo Webmail gekoppeld is aan mijn account. Moet dat niet quicknet zijn? Zou het kunnen dat daar de fout zit? Sinds die tijd heb ik ook ongeveer de problemen......
Tevens heb ik meerdere keren geprobeerd om de instellingen van de inkomende server aan te passen van pop naar IMAP maar dat lukt niet. Steeds komt de melding "kan geen verbinding maken met de server"....... kan dat ook mijn probleem verklaren?
Groetjes van Chinese tekkel, die ondertussen niet meer weet wat te doen

Dit is de melding die ik steeds krijg
Dit is de melding als ik naar een gmail adres stuur......
Moedeloos ben ik