1
Vraag
2
Reacties
jmeulstee

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mailprobleem: Mails komen niet aan

Mailprobleem
(abuse@ziggo.nl; contact.ziggo@ziggo.nl
Sommige mails komen niet terecht bij geadresseerde.
Soms komt de mail terecht in de spambox van geadresseerde, maar ook niet in alle gevallen.
Mails in reply komen ook niet aan.
Het maken van een whitelist heeft niet geholpen.
Ik krijg geen bounceberichten dat de bewuste mails niet aankomen.
Er is bij Ziggo geen blokkade op door mij ingezonden berichten.
Ook mijn ‘handtekening ’is de oorzaak niet;
zowel van de laptop af als vanaf de IPhone komen de berichten (bij sommige geadresseerden) niet aan.

Andere redenen zijn m.i. ook niet aan de orde:
Ik gebruik geen combinaties van woorden die doen denken aan spam
De e-mail bevat geen (grote) bijlagen
Ik stuur geen uitvoerbare bestanden (.exe) als bijlagen
Het gaat niet om combiberichten aan grote groepen geadresseerden
Ik stuur niet via vreemde servers of vanuit onbestaande adressen…
Vreemd genoeg:
Het gaat om slechts enkele personen, naar mijn idee volkomen willekeurig, bij de volgende providers: hetnet, xs4all, planet en online.
Ik krijg niets te zien; mails, soms ook aan meerdere personen tegelijk, gaan gewoon weg, staan ook gewoon in de map verzonden, maar komen dan bij een enkeling niet aan…..

Een schier onoplosbaar raadsel… wie kan helpen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
jmeulstee wrote:
Mailprobleem
Het gaat om slechts enkele personen, naar mijn idee volkomen willekeurig, bij de volgende providers: hetnet, xs4all, planet en online.
Ik krijg niets te zien; mails, soms ook aan meerdere personen tegelijk, gaan gewoon weg, staan ook gewoon in de map verzonden, maar komen dan bij een enkeling niet aan…..

Een schier onoplosbaar raadsel… wie kan helpen??


Het kan zijn dat je Ziggo IP-adres of range bij de andere providers in een blocklist of spamlijst is opgenomen.
Ga naar http://watismijnip.nl, noteer je ip en ga naar https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en voer je IP-adres in, klik nu op "Backlist Check".
Deze controle bevat de meeste spamlijsten en blacklists, als de provider je handmatig of door een script heeft geblokkeerd zul je hier natuurlijk niet op staan.

Weet niet of dit de oplossing is, maar het is een eerste stap in het onderzoek van het probleem. Mocht dit niets duidelijk maken kun je de genoemde providers aanschrijven en vragen of en zo ja waarom je ip is geblacklist.

Bekijk in context

4 Reacties 4
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
jmeulstee wrote:
Mailprobleem
Het gaat om slechts enkele personen, naar mijn idee volkomen willekeurig, bij de volgende providers: hetnet, xs4all, planet en online.
Ik krijg niets te zien; mails, soms ook aan meerdere personen tegelijk, gaan gewoon weg, staan ook gewoon in de map verzonden, maar komen dan bij een enkeling niet aan…..

Een schier onoplosbaar raadsel… wie kan helpen??


Het kan zijn dat je Ziggo IP-adres of range bij de andere providers in een blocklist of spamlijst is opgenomen.
Ga naar http://watismijnip.nl, noteer je ip en ga naar https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en voer je IP-adres in, klik nu op "Backlist Check".
Deze controle bevat de meeste spamlijsten en blacklists, als de provider je handmatig of door een script heeft geblokkeerd zul je hier natuurlijk niet op staan.

Weet niet of dit de oplossing is, maar het is een eerste stap in het onderzoek van het probleem. Mocht dit niets duidelijk maken kun je de genoemde providers aanschrijven en vragen of en zo ja waarom je ip is geblacklist.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Wacht even, dit gaat wel heel snel. wat gebruikers-naam aangeeft, gaat alleen op als je een eigen mailserver zou hebben thuis, die mail voor je verstuurt. Dat verwacht ik nou niet direct, want dat moet bij Ziggo altijd via een relay-server. (poort 25 staat uitgaand dicht)
Bovendien staan de meeste IP-adressen, die door providers aan consumenten worden uitgedeeld standaard op de blacklist van bijvoorbeeld spamhaus. Die van mij staat daar bijvoorbeeld ook op, dus dat zegt echt niks.

Ik ga er van uit jmeulstee uitgaand gewoon de Ziggo mail-server gebruikt, daarmee vervalt de redenatie van @gebruikers-naam.
De vraag is dan wel of hij verzendt met een mail-adres van Ziggo, of van een ander domein.
Verzend je vanaf een ander domein via de uitgaande server van Ziggo, dan kan dat bepaalde filters triggeren.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
efok wrote:
Wacht even, dit gaat wel heel snel. wat gebruikers-naam aangeeft, gaat alleen op als je een eigen mailserver zou hebben thuis, die mail voor je verstuurt. Dat verwacht ik nou niet direct, want dat moet bij Ziggo altijd via een relay-server. (poort 25 staat uitgaand dicht)
Bovendien staan de meeste IP-adressen, die door providers aan consumenten worden uitgedeeld standaard op de blacklist van bijvoorbeeld spamhaus. Die van mij staat daar bijvoorbeeld ook op, dus dat zegt echt niks.

Ik ga er van uit jmeulstee uitgaand gewoon de Ziggo mail-server gebruikt, daarmee vervalt de redenatie van @gebruikers-naam.
De vraag is dan wel of hij verzendt met een mail-adres van Ziggo, of van een ander domein.
Verzend je vanaf een ander domein via de uitgaande server van Ziggo, dan kan dat bepaalde filters triggeren.


Deels met je eens, maar als je IP van ziggo of het segment op een blacklist staat kun je nog steeds tegen problemen oplopen. De Nederlandse providers meestal niet omdat deze elkaar whitelisten om dit te voorkomen.

Het was ook bedoeld als eerste onderzoek, mocht dat niets uithalen kunnen we er verder induiken.
Nexxite

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je het ipnummer van je verbinding nodig hebt dan check dit eenvoudig op https://www.nexxite.nl/post/wat-is-mijn-ip-adres
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic