Beantwoord

Mailadres bij andere provider: mails verzenden lukt niet

  • 11 april 2019
  • 15 Reacties
  • 216x Bekeken

Ik heb een nieuw e-mail adres aangemaakt via een andere provider maar dat wordt geblokkeerd wanneer ik via de modem verzend. Op mijn I-Foon werkt het ook niet. Maar, als ik de wifi op mijn I-Foon uitschakel werkt het wel. Ik denk dat de router dit blokkeert. Kunt u hier iets aan doen?
Met vriendelijke groet,
Huib van der Krans
icon

Best beantwoord door Huib van der Krans 16 april 2019, 12:14

Beste helpers, Ik had het volgende bedacht, IK ben ingelogd met het wachtwoord en de connectbox van mijn buurman die ook Ziggo heeft. Wat blijkt daar lukt het wel. Conclusie fout in mijn connectbox. Ik heb dit door gespeeld naar Ziggo en die gaat mij een nieuw modem sturen. Allen hartelijk bedankt voor jullie meedenken.
Groet,
Huib.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Welkom @Huib van der Krans op de Community,

Dit is een klant helpt klant forum en er zijn zekers gebruikers die je kunnen helpen.

Vervelend dat het niet wil werken, maar kan je wel je telefoonnummer uit het bericht halen door de 3 puntjes onderin te klikken en je bericht te bewerken, wij hebben niks aan je telefoonnummer.

Heb voor de zekerheid even een Moderator erop af gestuurd om eventueel dit aan te passen en hoop dat je snel wordt geholpen door gebruikers of de moderator.
Wat is een moderator?
Reputatie 7
Badge +26
Dat u geen berichten kunt versturen via het netwerk van Ziggo ligt aan de instelling van uw email account. Vraag aan de betrokken, andere, provider hoe u dat moet instellen.
Reputatie 7
Badge +26
Een moderator kan berichten verwijderen, aanpassen en corrigeren. Zij leiden de community in goede banen en als bericht is opgelost, sluiten ze de topic's.
Reputatie 7
Hoi @Huib van der Krans, welkom op onze Community.

Topt dat je hiervoor hulp zoekt, want dit kan lastig zijn. Wat @Jan F. lijkt mij ook het geval. Op welke manier heb je je e-mailaccount ingesteld? We horen graag van je zodat we je op weg kunnen helpen.
Reputatie 7
Hoi @Huib van der Krans
Ik zie dat er al meer mensen zijn geweest die je hebben willen helpen.
Nu zal ik nog een duik in het zakje doen en heb hier een pagina voor je waar je alle mail instellingen van alle provider kunt vinden: https://www.eigenwijsheid.nu/mailserver-instellingen/

Waarschijnlijk staat je provider hier ook tussen. Kijk even of je wel alles goed hebt ingevuld, dan moet het goed komen. Want ik heb hier ook meerdere mail servers lopen en ik kan met allemaal naar buiten mailen via Ziggo. Dus ze houden geen mail tegen, tenminste niet de meest gangbare (of helemaal geen, LOL) 😉
Heel veel dank voor jullie reactie's, maar alle instellingen staan goed, is gecontroleerd door de provider. Instellingen gecontroleerd met een vriend die dezelfde provider heeft en bij hem werkt het wel. Wat vreemd is dat als ik de wifi uitzet het wel werkt maar via de modem niet. Ik heb eerst alle kabels naar de apparatuur van de modem losgemaakt en de modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna zonder alles weer aan te sluiten weer geprobeerd via de wifi. Nee dus. zodra ik de wifi uitzet werkt het weer wel.
Reputatie 7
Als je Wifi uitzet dan zit je via je mobiele provider en dan werkt het dus wel. Dat is natuurlijk erg vreemd want Ziggo zou het ook gewoon moeten doen. Misschien dat toch anders @Michael Ziggo voor je kan kijken wat er aan de hand is.
Badge +3
Je smtp server moet een andere zijn dan poort 25.
Bv poort 587 of 2525, hangt van je provider af.
Reputatie 7
Hoi @Huib van der Krans,

Wil je hier toch eens een foto van je instellingen plaatsen?
Beste helpers, Ik had het volgende bedacht, IK ben ingelogd met het wachtwoord en de connectbox van mijn buurman die ook Ziggo heeft. Wat blijkt daar lukt het wel. Conclusie fout in mijn connectbox. Ik heb dit door gespeeld naar Ziggo en die gaat mij een nieuw modem sturen. Allen hartelijk bedankt voor jullie meedenken.
Groet,
Huib.
Reputatie 7
Beste helpers, Ik had het volgende bedacht, IK ben ingelogd met het wachtwoord en de connectbox van mijn buurman die ook Ziggo heeft. Wat blijkt daar lukt het wel. Conclusie fout in mijn connectbox. Ik heb dit door gespeeld naar Ziggo en die gaat mij een nieuw modem sturen. Allen hartelijk bedankt voor jullie meedenken.
Groet,
Huib.

Wat goed dat je het even aangeeft en laten we hopen dat een nieuwe beter resultaat geeft. Laat je het dan nog even weten, dan kunnen de moderatoren de topic sluiten 😉
Vandaag het nieuwe modem ontvangen in aangesloten.
Alles werkt nu perfect. Lag het toch aan het modem.
Nogmaals dank allen.
Hiermee is deze sessie beëindigd.
Met een hartelijke groet,
Huib.
Reputatie 7
Super bedankt voor de terugkoppeling!
Veel plezier met je nieuwe Modem 🙂
Reputatie 7
Super om te lezen, @Huib van der Krans! Veel internetplezier weer.