Beantwoord

Mailadres behoud na opzegging?


Ik heb een vraag.

Ik ga binnenkort overstappen van ziggo naar een andere provider, nu is het zo dat op 30/1/17 contract beïndigd wordt en op die datum de nieuwe contract ingaat. Maar ik heb niet eerder toegang tot mijn nieuwe emailadres, dus is mijn vraag of dat de mailadres van ziggo langer toegankelijk blijft om alle inkomende mails door te sturen, al is het maar 2 of 3 maanden, maar dan geeft mij genoeg tijd om het allemaal in orde te maken!

Met vriendelijke groet
icon

Best beantwoord door Nick999 22 januari 2017, 20:48

Volgens mij is de vraag al in het verleden gesteld en is het niet mogelijk. Email is onderdeel van een service van Ziggo en beeindigen van het contract betekent dat het mailaccount ook direct vervalt (overigens geblokkeerd voor een paar maanden zodat het niet aan anderen toegewezen kan worden)

De enige mogelijkheid is om als er een familie/vriend is die wel ziggo heeft, contact opnemen met de helpdesk en vragen of het emailadres naar dat account kan worden overgezet. Dan hou je (uiteraard met toestemming van de eigenaar van dat Ziggo account) de beschikking over je ziggo email.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
U kunt er het beste vanuit gaan, dat het emailadres direct vervalt. U kunt een gmail account aanmaken, dat is provider-onafhankelijk.
U kunt er het beste vanuit gaan, dat het emailadres direct vervalt. U kunt een gmail account aanmaken, dat is provider-onafhankelijk.

Kan ziggo dan echt niet iets betekenen?
Reputatie 7
Badge +22


Kan ziggo dan echt niet iets betekenen?

Dat moet u aan Ziggo vragen, niet aan uw medeklanten.


Kan ziggo dan echt niet iets betekenen?

Dat moet u aan Ziggo vragen, niet aan uw medeklanten.


Vandaar ik het via de community vraag, hier zit ziggo klantenservice zelf ook mee in.
Reputatie 4
Badge +4
Heb ivm verhuizing half jaar lang gebruik kunnen maken en mijn Chello werkt nu nog steeds ben opnieuw klant nu met mijn Chello adres 🙂
Inderdaad jammer dat hier geen duidelijk antwoord over te vinden is op de website bij de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +15
Volgens mij is de vraag al in het verleden gesteld en is het niet mogelijk. Email is onderdeel van een service van Ziggo en beeindigen van het contract betekent dat het mailaccount ook direct vervalt (overigens geblokkeerd voor een paar maanden zodat het niet aan anderen toegewezen kan worden)

De enige mogelijkheid is om als er een familie/vriend is die wel ziggo heeft, contact opnemen met de helpdesk en vragen of het emailadres naar dat account kan worden overgezet. Dan hou je (uiteraard met toestemming van de eigenaar van dat Ziggo account) de beschikking over je ziggo email.
Reputatie 7
Badge +25
Indien er geen internetabo meer is bij Ziggo vervallen automatisch alle e-mailadressen, zie de voorwaarden.
In verband met de veiligheid en privacy is het niet aan te bevelen een e-mailadres bij derden, tevens klant van Ziggo ondercte brengen. De houder van het het account wordt verantwoordelijk gehouden voor misbruik van het account.
Het emailadres blijft nog een aantal maanden beschermd, voordat het vrijgegeven wordt. Vanaf dan kan een ander het emailadres aanmaken onder zijn/haar eigen account. De kans hierop is klein als je een zeer unieke naam hebt. De kans wordt groter als jouw emailadres bijvoorbeeld jansen@ziggo.nl heet.
Het is onzeker hoe lang het Mijn Ziggo account en de email accounts nog actief blijven na opzeggen. Het kan na een maand of soms na een paar dagen al ineens niet meer actief en toegankelijk zijn.
Ik ken een klant die drie maanden naar het buitenland ging en daarna weer abonnee wilde worden. De afdeling retentie heeft hem toen gedowngraded naar het allergoedkoopste abonnement, "tientje vriendje" of zo iets. Zo was zijn emailadres toch nog gegarandeerd tegen zo laag moglijke kosten.