arijnsent

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail werkt niet, Ziggo geeft geen melding van storing

Mijn ziggo mail accounts werken weer eens niet. Bij de check op storingen worden er geen problemen gemeld maar de mailaccount werken echt niet.
Reden om zo min mogelijk gebruik te maken van ziggo mail.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Het is een bekende storing Abel34, helaas is deze nog niet helemaal opgelost. Wij werken er aan en geven voorbeelden altijd door aan de technische dienst. Zij nemen geen contact op maar nemen de voorbeelden wel mee in de analyse van het probleem.


  • Het wijzigen van het wachtwoord is bij een deel van de klanten de oplossing geweest. Bij een deel helaas ook niet. Dit is ook bekend. Voor jou houd dit in dat het afwachten is tot wij het probleem opgelost hebben, er is geen tussentijdse oplossing.
  • Zorg dat je bij het instellen van een e-mail programma niet een alias opgeeft, maar vul altijd het echte e-mail adres in.


Update: Het viel op dat deze storing inmiddels van de storingschecker is verwijderd. Bij navraag blijkt dat het probleem nog niet officieel is opgelost maar er hebben na aanpassingen eerder deze week nog maar zo weinig mensen last van (na de vereiste wachtwoord aanpassing) dat alle gevallen die overblijven individueel worden aangepakt. Ik ga controleren of dit bij jou is gebeurd, en zo niet dan zet ik alsnog alsnog alles in gang. Stuur mij daarvoor een privébericht met je postcode en huisnummer.

Bekijk in context

52 Reacties 52
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
arijnsent wrote:
Mijn ziggo mail accounts werken weer eens niet. Bij de check op storingen worden er geen problemen gemeld maar de mailaccount werken echt niet.
Reden om zo min mogelijk gebruik te maken van ziggo mail.
Hier hetzelfde met Thunderbird. Ik krijg deze melding: Verbinding met server pop.ziggo.nl is mislukt
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
All,

Wijzig in MijnZiggo eens je mailaccount wachtwoord, mogelijk lost dat wat op.
0X800CCC0E ( in Outlook 2013 )
Zover wil de melding zeggen, de poort die daarvoor wordt gebruikt (poort 25 bij het versturen van mail, poort 110 bij het ophalen van mail) is geblokkeerd of niet beschikbaar. Het probleem kan een mogelijke storing bij uw provider zijn, maar de oorzaak kan ook bij uw eigen configuratie liggen.
In dit geval storing bij Ziggo op de server(s) ( Dank Evert96 en Zeeburgia 🙂 )

groet,

Bam
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De storing staat nu wel op de storingschecker.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
@arijnsent

Merkwaardig dat je via storingschecker van Ziggo geen melding ziet van de - gelet op diverse berichten ook op het Gebruikersforum Ziggo - in mijn ogen algemene storing om in te loggen in je e-mail account.

Als proef heb ik bij storingschecker postcode + huisnummer van mijn moeder ingevuld; zij is ook Ziggo-klant, en daar verschijnt hetzelfde bericht als in combinatie met mijn eigen postcode + huisnr:

Storingen (1)
Storing Ziggo Mail
Mogelijk ondervindt u problemen met het inloggen in uw email. Onze techneuten werken op volle toeren aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.

Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
woensdag 4 april om 9.06
Wanneer is het opgelost?
woensdag 4 april om 16.00
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb voor mijn postcode ook gewoon een storingsmelding van de e-mail er in staan.
Mijn e-mail werkt nu ook (tijdelijk) niet (goed).
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Hier werkt het weer.
TifKag

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Was snel opgelost
Jan Maassen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het begint knap vervelend te worden. Sinds vanochtend 7.00 uur al geen mail meer mogelijk. Server uit de lucht.
Ziggo scoort nog wel eens een storing.....zucht.
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Krijg wel email binnen op tablet. Die server-instelling staat nog op POP3, zag ik net. Op mijn PC noch telefoon nog steeds geen email (IMAP). Dus blijkbaar is er alleen (nog) een storing op de IMAP-server? Maar ZiggoWebcare adviseert juist POP3 niet meer te gebruiken.
Volgens storingschecker zou alles om 18.00 uur opgelost zijn...
Akkie06

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mail.ziggo.nl kan ik wel mijn mailtjes ontvangen en verzenden.
Via Outlook op mijn laptop en smartphone (via IMAP) krijg ik steeds de
melding dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet ingeven.
Vanaf vanmorgen tot nu (19:00) nog geen oplossing.
Gaat nu wel erg lang duren.
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
inmiddels is de oplostijd alweer verschoven...nu naar 22.00 uur...
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
All,

er draaien meerdere mailservers waarvan er af en toe een over zijn toeren raakt 😉
Dus even afwachten tot die van jou een schop onder de kont krijgt.



groet,

Bam
LiesvdMeer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Status 20:52 uur : Ziggo mail werkt nog steeds niet !

Inlogproblemen Ziggo Webmail en/of mailclient
Status
onopgelost
Bekend sinds
Woensdag 4 april om 10:12
Wanneer is het opgelost?
voor 4 april, 16.00 uur

????
aadjepiraatje

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Status 23:59
Mail werkt nog steeds niet.:sleepy:
Verwachte oplostijd 04-04-'18, 22:00 :joy:
Rotterdam, Postcode 3073**
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Storing is hier (postcode 1019) verholpen
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Gelet op 2 andere topics over dezelfde e-mail storing is het probleem nog niet bij iedereen opgelost. Een storing dus die na 1 etmaal nog niet volledig bij alle klanten is opgelost! Ik vind dat Ziggo maar eens met een goede verklaring moet komen waarom deze storing zo exceptioneel lang duurt.
Overigens slordig dat er over hetzelfde onderwerp nu 3 topics lopen; dat maakt de overzichtelijkheid op dit forum er niet beter op.
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Zeeburgia wrote:

Overigens slordig dat er over hetzelfde onderwerp nu 3 topics lopen; dat maakt de overzichtelijkheid op dit forum er niet beter op.


U is klager van beroep? Je kunt je ook druk maken over alles in het leven zeg.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
@Babbel

Zolang de moderators maar begrijpen waarop ik doel ga ik mij echt niet druk maken over een klager met kritiek op de zgn. klager.
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
niks zgn aan hoor:wink:

Uitgelicht topic