Vraag

Mail verzenden werkt niet onder laatste software OSX 11.0 (beta) en IOS apparaten (SMTP reageert niet)

  • 25 augustus 2020
  • 34 reacties
  • 798 keer bekeken

Daar ik al jaren meedoe met apple beta software is nu wederom bij de versie van OISX 10.0 en 11.0 en IOS 14 update het niet meer mogelijk e-mail te verzenden. Wachtwoord en gebruikersnaam worden niet meer herkend door de smtp.server. van Ziggo.

Het probleem ligt niet zozeer bij ZIGGO danwel dat de server checks bij deze nieuwe software niet goed meer op elkaar aansluiten.

De Beta versie van apple is nu versie 3. Dit bericht is ook gemeld aan apple, echter de software programmeurs van Ziggo hebben hier ook een les te leren.

Graag afstemming Ziggo en Apple.

Helpdesk Ziggo bellen heeft geen zin daar hun instelling in principe zou moet werken. het gaat hier om een check tussen de software onderling (Sever en Apple device). 

Let wel inkomende post werkt wel gewoon.


34 Reacties

Badge

Ik ervaar precies het zelfde, mail versturen werkt wel, inkomende mail niet. Melding smpt.ziggo.nl reageert niet. Een andere app gebruiken zoals outlook bijvoorbeeld kan wel daar werkt versturen van mail wel. Hopelijk snel gefikst, heb de bug ook via de Feedback app van apple gemeld.

Ik heb er melding van gemaakt bij Ziggo Webcare via Twitter gisteren, maar ik ben dus blijkbaar niet de einge

 

@MagnificentDPE smtp.ziggo.nl is de server voor uitgaande email, je kan dus geen mail versturen, maar wel ontvangen omdat imap.ziggo.nl wel werkt en dat is de inkomende mail server

Badge

Ik heb er melding van gemaakt bij Ziggo Webcare via Twitter gisteren, maar ik ben dus blijkbaar niet de einge

 

@MagnificentDPE smtp.ziggo.nl is de server voor uitgaande email, je kan dus geen mail versturen, maar wel ontvangen omdat imap.ziggo.nl wel werkt en dat is de inkomende mail server

I know😉

Reputatie 4
Badge +3

hier hetzelfde probleem, maar even wachten op apple en/of Ziggo

Ohhh gelukkig dat het niet aan mij ligt .

mijn quicknet account mailadres werkt wel 

Alleen mijn nieuwere ziggo mail adres kan niet verzenden .

 

 

Hi @FRANSVERHART, welkom op de Ziggo Community!

@ allen - Bedankt voor alle informatie! Ik zie inderdaad ook dat we via Twitter & Facebook soortgelijke meldingen hebben ontvangen en heb alles intern doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Als ik meer informatie heb, laat ik het weten!

Badge

Hi @FRANSVERHART, welkom op de Ziggo Community!

@ allen - Bedankt voor alle informatie! Ik zie inderdaad ook dat we via Twitter & Facebook soortgelijke meldingen hebben ontvangen en heb alles intern doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Als ik meer informatie heb, laat ik het weten!

Inmiddels 2 bèta’s verder maar werkt nog steeds niet. Is er bij ziggo al meer bekend?

Nu Apple aangekondigd heeft dat de grote iOS 14 en iPadOS 14 update morgen beschikbaar komt voor iedereen, hoop ik dat Ziggo al een fix heeft voor dit probleem, anders zal dit morgen meteen misgaan als mensen hun mail willen verzenden, dus zou ik van Ziggo willen weten, hoe ver zijn jullie in het proces, want morgen om 19:00 rolt Apple de update.

Met de GM versie van ios14 werkt de smtp verbinding iig niet…. Had stille hoop dat t zou werken. Dit is nl dezelfde versie als die vanavond wordt uitgerold. Kom op Ziggo. 

Hi allen,

Ik heb op dit moment nog geen nieuwe informatie maar ben me er van bewust dat vanavond de uitrol van iOS 14 plaatsvindt. Ik heb dit opnieuw onder de aandacht gebracht. Zodra ik nieuws heb, laat ik het uiteraard weten. Dank voor de heads-up!

Reputatie 2

Yup nog steeds hetzelfde probleem, ook op de GM van iOS 14.

Op het moment dat ik het account opnieuw toevoeg krijg ik tijdens het instellen zelfs een melding: “Geen verbinding via SSL wil je de account zonder SSL configureren?” Wanneer ik dan Nee kies krijg ik deze melding “Met deze account kun je mogelijk geen e-mail versturen of ontvangen. Weet je zeker dat je de account wilt bewaren?”

Als ik het dan bewaar haalt ie wel de mail op, maar versturen….. ho maar!

Kies ik bij die SSL melding voor ja, dan krijg ik direct de boodschap: “De gebruikersnaam of het wachtwoord voor ‘smtp.ziggo.nl’is onjuist” 

De gegevens die ik invoer zijn echter allemaal juist. In de Outlook app en in Outlook op de PC werkt het wel allemaal goed. Voor zover ik weet heeft Apple strengere eisen gezet op het gebruik van SSL certificaten, voor wat betreft de lengte van de geldigheid en zou dat het probleem kunnen zijn.

Reputatie 7

Zolang IOS en IpadOS public Beta 7 en gister kregen we nog een update erbij, zal de SMTP server geblockt zijn. Apple wil zekerheid met de vernieuwing en daarom werkt mail met verzenden nog niet. Is tegen mij bevestigd dit ook om data lekken te voorkomen wat pas geleden bij mij is gebeurt.

 

Meer vind je hier 

iCreate Nieuws - iOS 14 en ipadOS 14 Woensdag 16 september 19:00 uur uitgerold

 

Met dank aan @Pascal M  👍🏻😉 die ons vanuit dit topic 

Mail blijft in postvak uit staan bij verzenden

Naar deze verwees, andere topic bied ook andere mail tips.

 

@Alex Ziggo  jij bent ook weer op de hoogte😊

Thanks @Dave- ! Voor de zekerheid: Bedoel je daarmee dat de gehele SMTP-server niet werkt zolang ze in de bèta zitten? Ik lees online nogal wat wisselende verhalen.

Reputatie 2

@Dave- Hoe verklaar je dan dat de GM van iOS 14 (welke exact dezelfde is als die vanavond live gaat) nog steeds dezelfde problemen vertoont?

 

Reputatie 7

Thanks @Dave- ! Voor de zekerheid: Bedoel je daarmee dat de gehele SMTP-server niet werkt zolang ze in de bèta zitten? Ik lees online nogal wat wisselende verhalen.

@Alex Ziggo  ik heb een bug report over de mail ingediend, en omdat het om Beta versie zijn en ze aanpassingen aan het doen zijn aan uiterlijk en innerlijk van IOS14 hebben ze tijdelijk de SMTP server even op block gezet. Het is alleen de uitgaande Server van Ziggo en wie nog meer SMTP gebruikt.

 

Vanavond om 19:00 uur kunnen we de originele versie downloaden, ik verwacht topdrukte maar hij komt dan beschikbaar en als het goed is moet alles weer vertrouwd werken, zo niet, dan zend ik weer een feedback bug naar Apple toe.

 

@Patrique  Nu is het Public Beta 7 extact zelfde die we gaan krijgen, maar er worden achter de schermen aanpassingen gedaan zodat alles wel werkt, want er staat niet voor niks met Beta sommige dingen kunnen nog niet optimaal functioneren. Nu ze Live gaan zal dit wel moeten, want het wordt wereldwijde IOS dan wil je toch dat het werkt.

Reputatie 2

@Dave- en @Alex Ziggo Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt, maar (Public) Beta 8 is inmiddels zelfs al geweest en gisteravond is de GM (Golden Master) vrijgegeven voor alle betatesters. Dit is exact dezelfde versie die vanavond live gaat. Deze heb ik gisteren direct geinstalleerd, maar smtp probleem is nog aanwezig.

Dus ik weet niet bij wie of waar er achter de schermen nog wordt gewerkt, maar Apple is wat dat betreft klaar.

Ik heb sinds Beta 5 ook steeds feedbacks hierover gegeven aan Apple.

@Alex Ziggo  ik heb een bug report over de mail ingediend, en omdat het om Beta versie zijn en ze aanpassingen aan het doen zijn aan uiterlijk en innerlijk van IOS14 hebben ze tijdelijk de SMTP server even op block gezet. Het is alleen de uitgaande Server van Ziggo en wie nog meer SMTP gebruikt.

@Dave-Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt. Heb je terugkoppeling van Apple? Wat zeggen ze precies?

Reputatie 7

Bedoel je deze update @Patrique  van gisteravond, die heb ik ook gehad en dit is nog steeds niet de officiële versie. Die komt vanavond.

@efok  ja ze zijn met de SMTP server en Mail programma bezig en als alles goed is wordt dit als IOS14 live gaat ook verholpen. Dat was hun feedback terug.

 

Reputatie 2

@Dave- Oke, dan wacht ik vanavond maar even af. Zal vooraf mijn betaprofiel van mijn telefoon verwijderen en kijken of ik dan nog een update krijg. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Reputatie 7

Ben ook reuze benieuwd want ik wil zelf ook Mail gebruiken omdat Outlook bagger met zich mee brengt en gebruik nu MyMail app ter vervanging.

 

Maar op de Ipad van mijn vriendin werkt Mail met huidige IOS 13.7 wel gewoon zonder beta profiel.

Reputatie 7

Omdat we na 19:00 uur zijn hier nog geen release van IOS14 zal wel even duren, want meteen los gaan over de gehele wereld wordt een drama, maar ik heb wel een advies als je geen Beta meer wilt dan kan je de link aanklikken wat je het beste kan doen.

Officiële iOS, iPadOS, tvOS, watchOS en macOS versie installeren over beta-software

 

 

(Bron: appletips)

 

Email verzenden lukt nog steeds niet. Account verwijderd en opnieuw erop gezet. Helaas geen werkende smtp server. 

Reputatie 2

@Dave- , @Alex Ziggo Het is toch zoals ik gisteren zei. De GM van iOS 14 die de (public) beta testers dinsdagavond hebben gehad is dezelfde die gisteravond voor alle gebruikers live is gegaan. SMTP probleem met Ziggo is dus nog steeds aanwezig.

Ik heb nu voorlopig maar een andere SMTP server ingesteld (van een andere provider), zodat ik in ieder geval met mijn iPhone weer mails kan versturen vanuit mijn Ziggo mail. Ik weet dat niet iedereen de luxe heeft om meerdere SMTP-servers in te stellen, dus ben benieuwd hoeveel gebruikers er nu werkelijk last van gaan hebben, wat de oorzaak is en hoe snel het opgelost is.

Toch even voor die mensen die geen “ beta” versie hadden/ hebben geinstalleerd. Werkt daar na het installeren van de final release van OS14 de smtp server wel?

Reputatie 2
Badge +3

Net getest, hier geen problemen op mijn iPad met iPadOS 14 (publieke versie)

Reageer