FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Mail verzenden lukt niet meer

Sinds een paar dagen heb ik veel moeite met het verzenden van email. Ontvangen van mail geeft geen probleem. Uitgaande mail blijft hangen in Postvak Uit.

Ik krijg dan de foutmelding:
Taak xxx@ziggo.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC0F): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Soms heb ik geluk en wordt het na tijdje alsnog verstuurd maar het kan ook zomaar een uur in ‘postvak uit’ blijven staan.

Vanmorgen met Ziggo gebeld om de instellingen na te lopen en die stonden goed. Ze hadden geen verklaring omdat het met Webmail wel lukt.

Ik gebruik Outlook 2010 op een desktop en laptop maar ook met een smartphone gaat het fout. 

Ik hoop dus maar dat het een tijdelijk probleem is maar het lijkt nu elke dag erger te worden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FredHgl
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Het probleem lijkt nu te zijn opgelost. Zie het andere topic. Probleem lag toch bij Ziggo.

Bekijk in context

9 Reacties 9
FredHgl
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Jammer dat er geen reactie komt want het probleem is er nog steeds. Mails worden nooit direct meer verzonden. Er komt een foutmelding (zie boven) en dan komen ze in Postvak UIT. Na diverse pogingen worden ze dan uiteindelijk wel verzonden maar dat kan zo een half uur duren. Het kan ook niet aan het mailprogramma (Outlook 2010) liggen want ook met de smartphone gaat het fout. 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Hoi Fred, waarschijnlijk weinig reactie omdat iedereen zijn hoofd erover breekt wat dit nou zou kunnen zijn 

Je zou bijna zeggen een hele trage upload waardoor er een timeout optreedt maar de desktop is zeker bekabeld aangesloten toch ? Het zijn ook geen e-mails met enorme bijlages neem ik aan ?

Mocht je iemand kennen die ook een internetaansluiting van Ziggo heeft dan zou je het eventueel daar eens kunnen testen om te zien of het probleem zich ook op een andere Ziggo verbinding voor doet.

 

De fout kan inhouden dus inhouden dat de verbinding met de mailserver verbroken is…

Google :

 

Foutmelding 0x800ccc0f wordt dan ook veroorzaakt doordat de verbinding met de mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de verbinding of een storing in het dataverkeer met je modem. Probeer nogmaals te verbinden en jouw e-mail opnieuw op te halen.

 

Foutmelding door virusscanner

Ook kan je virusscanner te lang doen over het scannen van de binnenkomende berichten. Om dit op te lossen kun je de server time-out in je mailprogramma verhogen. Je kunt dit in Outlook instellen via de volgende stappen:

 

Open Outlook,

Klik op ‘Extra’,

Klik op ‘Accounts’,

Klik op het tabblad E-mail,

Selecteer het E-Mail account,

Klik op Eigenschappen (‘Properties’),

Klik op het tabblad Geavanceerd (‘Advanced’),

Onder ‘Time outs voor de server’ zie je een schuifknop. Zet deze zo ver mogelijk naar rechts.



Overige oplossingen bij foutmelding 0x800ccc0f

Schakel het anti-virus programma uit

Schakel de firewall uit

Het e-mailbericht is te groot

Verwijder het account in je mailprogramma en maak een nieuw account aan

 

FredHgl
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Bedankt Schiksie voor het meedenken De desktop is inderdaad bekabeld en het zijn geen mails met enorme bestanden. Veel van de mogelijke oplossingen had ik al gedaan alleen nog niet de ‘time outs voor de server’. Deze stonden op 1 minuut en nu op 10 minuten. De test die hij dan doet voor verzenden van mails gaat goed. Maar met die 1 min. is het altijd goed gegaan en ik blijf het vreemd vinden dat het op de smartphone ook niet lukt. Dan krijg je melding met zoiets als: ‘verzenden is mislukt, mail staat nu in postvak-uit’.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bekijk of dit overeenkomt met je probleem:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/smtp-server-van-ziggo-blokkeert-uitgaande-mails-of-verstuurt-z...

Voorlopig nog geen oplossing. Volg dit Topic dus.

 

FredHgl
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Bedankt Hanh. Ik zal het eens rustig doorlezen want het zijn wel erg veel reacties.

Door  de ‘time outs voor de server’ op het max. van 10 min. te zetten gaat het versturen op de desktop i.i.g. weer als een speer 

 

FredHgl
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Wat misschien wel interessant is, is dat mijn ip-adress ook begint met 212.204.xxx.xx

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nou je bent al goed op weg om jouw probleem naast dat Topic te leggen.
Mijn vermoeden is nu, dat je wel kunt aansluiten.

Het is inderdaad een lang verhaal, met ook gebruikelijke onzin.
Let op de recentere reakties van Erik, Mark Ziggo en mij.

Duidelijk is: geen simpel probleem om op te lossen.  Vooralsnog mysterieus.
Technisch interessant. Voor slachtoffers hoogst irritant.
Het zal wel goed komen. Hoe en wat? Ik blijf benieuwd.

EDIT Stop press! Nieuwe ontwikkeling.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/smtp-server-van-ziggo-blokkeert-uitgaande-mails-of-verstuurt-z...

 

 

FredHgl
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Het probleem lijkt nu te zijn opgelost. Zie het andere topic. Probleem lag toch bij Ziggo.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @FredHgl , 


Vreselijk irritant wanneer je de mailtjes niet uit de deur krijgt. Ik kan mij voorstellen dat dit voor behoorlijk wat frustratie heeft gezorgd. Gelukkig wordt je hier gelijk kundig te hulp geschoten en lijkt het probleem nu opgelost! 

 

Super bedankt voor je terugkoppeling en weer heel veel mailplezier  .

Uitgelicht topic