G.Ven

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail versturen met @home.nl adres via gmail wordt geblokkeerd.

Sinds gisteren worden mijn mails die ik met @home.nl adres wil versturen vanuit Gmail geblokkeerd.
Ik krijg dan onderstaand bericht: De reactie van de externe server was:
554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=EqrqitpxkWPPkEqrqi0fA4;sid=EqrqitpxkWPPk;mta=mx1.mnd;d=20190930;t=101715[CET];ipsrc=209.85.221.43;

Ik kan wel mails van @home ontvangen.
Via Ziggo mail gaat het wel.
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is een filter om mails die verstuurt worden vanuit een ander mailadres dan de verzendende provider te blokken, omdat veel spam mails gestuurd worden door andere mailadressen als die van de verzendende provider.

Helaas is deze beveiliging nodig tegen spam en zal bij veel email providers gebruikt gaan worden.
G.Ven
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan het dan van de ene op de andere dag veranderen?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
G.Ven wrote:
Hoe kan het dan van de ene op de andere dag veranderen?

Kwestie van de beveiliging strakker afstellen. Er wordt nu gecontroleerd of @home.nl mail wel daadwerkelijk afkomstig is van Ziggo. Je kan dus niet meer via Google verzenden, en toch net doen of je @home.nl bent. Daar wordt nu op gecontroleerd. Hard nodig om spam in te dammen. Ik verwacht daarom echt niet dat dat terug gedraaid gaat worden, dit is gewoon nodig. Verstuur @home mail gewoon via de Ziggo smtp, en niet via de Google smtp.

Uitgelicht topic