Beantwoord

Mail Tablet ( kan niet veilig verbinden met server

• 5 juli 2019
  • 16 Reacties
  • 4502x Bekeken

Hallo
Heb het volgende probleem
Krijg geen mail meer binnen op mijn tablet op mijn pc werkt alles goed.
Heb de mail opnieuw ingesteld maar krijg de melding Kan niet veilig verbinden met server
Met mijn andere tablet het zelfde verhaal )Samsung en Asus Tablet)
icon

Best beantwoord door Nico H 5 juli 2019, 18:32

Bij mij werkt het weer met pop3 heb de beveiliging uit gezet mail komt weer binnen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Badge +11
Welke maildienst/server? Welke poorten gebruik je?
bij pop3 poort 995
Bij IMAP 993 geen van beide werkt
Ook kan ik met mijn tablet niet inloggen bij mijn ziggo
Krijg je verbinding is niet prive Dit probleem heb ik al langer dan het email probleem
Op mijn pc kan ik wel gewoon inloggen
Ik heb hetzelfde probleem (sinds 3 juli).

Ik heb de account daarom opnieuw proberen in te stellen en als ik dan kies voor IMAP-ACCOUNT -> Handm. instell. -> Inkomende Server (server: imap.ziggo.nl, serverpoort: 993, type versleuteling: SSL) -> Volgende.

Dan krijg ik na een aantal seconden de melding "Kan niet veilig verbinden met server".

Ik heb overigens een oude Samsung Smartphone (een S3) met Android versie 4.
Badge +11
Ok, de poorten zijn juist, en ik ga er vanuit dat je ook de juiste server hebt gepakt, wat hierboven staat is juist. Gaat het bij jou @Nico H ook om een oudere tablet?

Het klinkt als incompatibiliteit met beveiliging. Al langer wordt geadviseerd om bijvoorbeeld SSL3 en TLS 1.0 en 1.1 niet meer te gebruiken. De IMAP server van Ziggo ondersteunt nog wel TLS 1.0 en 1.1 wat eigenlijk al afgeschreven is, sinds een jaar:
https://support.globalsign.com/customer/portal/articles/2934392-deprecation-of-tls-1-0-and-tls-1-1

zeer technisch, maar het komt er op neer dat zowel de tablet als de server een gezamenlijk “beveiligingsprotocol” (ciphers) moeten kunnen gebruiken om veilig te verbinden en te communiceren. Het kan zijn dat Ziggo verouderde versies hiervan om veiligheidsredenen deels heeft uitgeschakeld, en dat oudere Android 4 niet over de nieuwere beschikt. Dan kan er geen veilige verbinding worden opgezet. Het is een educatief guess, maar het klinkt of er zoiets speelt.

Als je wilt zien welke ciphers de IMAP server van Ziggo gebruikt:
http://ssl-checker.online-domain-tools.com/

Wellicht is er voor jullie geen andere optie dan voor IMAP een niet versleutelde verbinding zonder SSL te gebruiken op poort 143. Maar het beste is wellicht een nieuw device of je Android updaten. Helaas ondersteunen fabrikanten van android devices vaak geen updates naar nieuwere versies.
TLS (poort 143) en Geen (poort 143), ook zonet geprobeerd, maar dan krijg ik de melding "Kan niet verbinden met server".
Badge +11
Hmm,

code:
Scanning ports on imap.ziggo.nl
imap.ziggo.nl is responding on port 110 (pop3).

imap.ziggo.nl isn't responding on port 143 (imap).
imap.ziggo.nl is responding on port 993 (imaps).

imap.ziggo.nl isn't responding on port 995 (pop3s)

Blijkbaar alleen mogelijk via pop3 (zonder beveiliging) en imaps (met beveiliging). Dan gaat 143 niet werken inderdaad.

Ik vraag me even hardop af hoe we er met zekerheid achter kunnen komen of het cipher issue inderdaad de oorzaak is van jullie problemen.
Bij mij werkt het weer met pop3 heb de beveiliging uit gezet mail komt weer binnen.
Bedankt voor het meedenken
POP3 is voor mij geen alternatief omdat ik de mail lees op een computer als op een smartphone. Wordt dus waarschijnlijk een nieuwe smartphone voor mij.
Badge +11
POP3 is voor mij geen alternatief omdat ik de mail lees op een computer als op een smartphone. Wordt dus waarschijnlijk een nieuwe smartphone voor mij.

Test het even met die van iemand die je vertrouwt, of het dan wel werkt. Dat het aan de ciphers ligt hebben we niet bewezen, maar is een sterk vermoeden.
Goedenavond,

Ik heb hetzelfde probleem en was opzoek naar een oplossing.
Het antwoord is hier blijkbaar al gegeven.

Het e-mail programma op mijn Android 4 tablet verbind niet meermet de ziggo server.
Op mijn Android 7 smartphone gaat het nog prima.
Ook de ziggo website kan ik niet meer bezoeken vanwege een onveilige verbinding.

Tijd om de tablet eens te vervangen.

Bedankt voor het posten.
Voor Theunissen : Ik gebruik ook pop3 zowel op de pc als op mijn tablet dat geeft geen probleem je moet dan wel een kopie op je mailserver laten staan.
Wat voor gevolgen het kan hebben als je de beveiliging uitzet weet ik niet
Beveiliging SSL/ TLS op alle certificaten accepteren gezet. alles werkt dan bij mij weer
Ik zag zonet het bericht van "KIPKIP01" en heb nog eens geprobeerd en nu werkt opeens weer alles, waarbij ik alleen maar ingelogd heb en voor de rest heb ik niets meer gewijzigd.