1
Vraag
2
Reacties
VermeulenE

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail ontvangen op @home aliassen

ik heb in de ‘mijn ziggo’ omgeving, naast het hoofd mailadres, een vijftal mailboxen/ aliassen staan. De 3 aliassen zijn nog @home adressen en de twee aparte mailboxen zijn @ziggo adressen. De mail welke verstuurd wordt naar de aliassen komen allemaal en ook alleen maar op het hoofd mailadres binnen. Er zijn geen filters of overige mailrules gedefinieerd. De mail die naar de @ziggo adressen wordt gestuurd komt wel netjes op de juiste plaats aan. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de naar de @home adressen ook daadwerkelijk daar aankomt, nu komt alles op het hoofd account binnen. Bij Ziggo weten ze het ook niet, het zou volgens hun gewoon moeten werken.

  • setting staan goed
  • geen rules
  • geen filters
  • specifiek forwarden naar @home adres werkt ook niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Even voor de duidelijkheid hoe aliassen werken, mocht dit onduidelijk zijn.

Aliassen hebben geen eigen inbox.
Het hoofd mail adres van de alias is de inbox voor de aliassen die eronder hangen en worden mails die naar die aliassen gestuurd worden altijd afgeleverd in de inbox van het hoofd mail adres.

Daarna zou je ze kunnen doorsturen naar een andere mailbox.
Dus een forward regel met dat specifieke alias mail adres erin wat forward naar een ander email adres.

Bekijk in context

6 Reacties 6
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 79Likes
Even voor context: ik doe erg weinig (nagenoeg niks) met de Ziggo mail, dus is e.e.a. ietwat gokken voor me. Maar in het algemeen maak je een alias aan als een extra te gebruiken e-mail adres voor een bepaalde mailbox. Ofwel: alles wat op dat adres binnen komt is per definitie gerelateerd aan de mailbox.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat die @home adressen aliassen zijn, en gekoppeld aan je primaire mailbox. De enige optie die ik me kan bedenken is het verwijderen van de alias en deze opnieuw aanmaken voor de andere mailbox. Of dit daadwerkelijk kan is iets wat ik niet uit mijn hoofd kan zeggen vanwege eerder genoemde reden. Als het oudere adressen betreft (ik heb nog een @upcmail.nl adres) dan heb je mogelijk kans dat je die adressen niet meer aan kunt maken, maar ook dat is een aanname van me.

In het ergste geval zou het mogelijk moeten zijn een rule aan te maken op het hoofdaccount die vervolgens de berichten doorstuurt. Dat is mogelijk het veiligste. Kijk heel goed uit met 'zomaar' adressen verwijderen, ook omdat Ziggo adressen na verwijdering nog even vasthoud (reserveert).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Zijn de 3 aliassen allemaal onder het hoofd email adres aangemaakt?
Weghalen gaat niet met @home mail adressen, je kunt ze niet opnieuw onder een @ziggo aanmaken.

Ik heb 5 @home mailadressen met ieder een bosje aliassen.
Deze 5 mail adressen laat ik allemaal forwarden naar één @ziggo mail adres.
Kijk wel af en toe in de spam map, er kan wel eens goede mail in de spam map terecht komen.
De spam wordt er eerst uitgevist en in de spam map geplaatst en alleen de inbox wordt doorgestuurd.

Klik op de afbeelding om te vergroten.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes
Goedemorgen VermeulenE en welkom op de Ziggo Community!

Is het intussen al gelukt met de tips van ShelLuser en Be rt?
VermeulenE
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als het zo eenvoudig was dan had ik geen probleem. Helaas. Na verwijderen van @home alias is deze niet meer opnieuw aan te maken, een @ziggo adres is dan de enige optie. De forwarding rule had ik al uitgetest (en nogmaals met de ziggo helpdesk mdw.) maar dat heeft geen enkel positief effect. Ziggo heeft geen idee wat het probleem is en zegt dat mail ontvangen in de mailbox van de aliassen gewoon moet kunnen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Even voor de duidelijkheid hoe aliassen werken, mocht dit onduidelijk zijn.

Aliassen hebben geen eigen inbox.
Het hoofd mail adres van de alias is de inbox voor de aliassen die eronder hangen en worden mails die naar die aliassen gestuurd worden altijd afgeleverd in de inbox van het hoofd mail adres.

Daarna zou je ze kunnen doorsturen naar een andere mailbox.
Dus een forward regel met dat specifieke alias mail adres erin wat forward naar een ander email adres.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo VermeulenE ik markeer het antwoord van Be rt als beste antwoord, deze klopt en is het meest volledig. Aliassen zijn verwijzingen, geen aparte inboxen.

@home faseren we langzaam uit. Dat houd in dat wanneer je de aliassen verwijderd deze echt weg zijn. We maken geen nieuwe accounts met @home meer aan. Dat verklaart waarom je er zelf niet veel meer aan kan instellen. Wil je mail op je oude @home aliassen blijven ontvangen? pas dan niks aan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic