1
Vraag
2
Reacties
160950

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail instellen op Android toestel

De klantenservice kon ook mij niet helpen hiermee. Bij het stappenplan/imap voor android komt bij stap 3 het voorbeeldvenster niet in zicht. Dat vond men vreemd en er is notitie van gemaakt. Advies o.a. de tablet resetten; is gedaan zonder resultaat.
Hoe werkt de synchronisatie? Google-account en Ziggo-account koppelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
IMAP-instellingen
Inkomende serverinstellingen
Server* imap.ziggo.nl
Serverpoort 993
Type versleuteling SSL / TLS
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Uitgaande serverinstellingen
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / SSL / TLS
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja
* De algemene IMAP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl en @casema.nl.

Ikzelf gebruikte op mijn Asus TF300 en Samsung Galaxy Tab2 niet de iMap, maar gewoon de Pop3.
Het enige wat je hier als extra moet invullen is dat hij de email niet van de server verwijderd bij gelezen en verwijderen.

iMap is puur een view van je email om in te zien. Pop3 is de reeële server weergave van je mail waar bewerkingen op plaats kunnen vinden.
Met SMTP instellen kan je ook via de Tablets versturen via je originele Ziggo mailserver.

Vergeet niet dat zowel POP3 (pop.ziggo.nl - SSL Secure poort 995) als SMTP (smtp.ziggo.nl - TLS Secure poort 587) secured zijn via je Ziggo Account.

Bekijk in context

28 Reacties 28
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo 160950,

Bedankt voor je vraag op de Community, laten we kijken of we ook jouw probleem kunnen oplossen!

Dat is erg vreemd. Ik heb het op mijn Galaxy S3 getest en krijg keurig dit scherm te zien, zie:



Ik heb het volgende stappenplan gebruikt:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/stappenplannen/imap/android-smartphone

Heb je misschien een ander stappenplan gebruikt?

Groet,
Alex
160950
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:
Hallo 160950,

Bedankt voor je vraag op de Community, laten we kijken of we ook jouw probleem kunnen oplossen!

Dat is erg vreemd. Ik heb het op mijn Galaxy S3 getest en krijg keurig dit scherm te zien, zie:



Ik heb het volgende stappenplan gebruikt:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/stappenplannen/imap/android-smartphone

Heb je misschien een ander stappenplan gebruikt?

Groet,
Alex
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo 160950,

Is het nog gelukt? Ik zie dat je nu alleen mijn antwoord gequoot hebt.

Het kan zijn dat je al een account geregistreerd hebt. Zo je dan ga je naar instellingen en kiest dan voor account toevoegen. Dan zit je in het venster van stap 3.

Kunnen wij je nog ergens mee helpen?

Groet,
Alex
160950
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Alex,
Leuke quote van Nelson Mandela!
Ik ben voor het eerst op Community op aanraden van klantenservice. Ik leer nieuwe computertaal (veel engels) en weet niet wat een topic is. Ik doe maar wat. De oudste berichten komen eerst, onhandig! Op pijltje "reageer" heb ik geklikt maar geen venster gekregen. Blijkt dus onderin te zitten, vandaar mijn quote. Wat betekent reageer en/of het hartje? Nergens uitleg.
Het probleem is nog niet opgelost en als ik dat zo bekijk zijn er meer die hiermee worstelen.
Bij het stappenplan kom ik niet verder. Er staan 2 accounts op de tablet: van Ziggo (@home.nl) en van Google (@gmail.com). Momenteel problemen met google-synchronisatie, wordt gemeld: binnenkort weer in bedrijf.
Het blijft vreemd, dat nu al zo'n 3 weken geen mail meer binnenkomt op de tablet (is van mijn man trouwens, maar ik heb er meer verstand van zegt-ie) en vanaf een jaar geleden wel.
Kunnen we telefonisch contact hebben hierover? 0515-559506 of 06-25130712
Groetjes
elmastro

Level 2
  • 285Posts
  • 14Oplossingen
  • 3Likes
Hoi 160950,

Ik kan me goed voorstellen dat je als leek geen kijk hebt op al deze termen. En dat het in het begin vooral erg onduidelijk is. Ik kan alleen maar beamen dat er snel een handleiding of instructie filmpje moet komen die de werking van de community uitlegt.

Nu mijn vraag. Heb je problemen met het @home account? Zo ja zou je er wat aan hebben dat ik je stap voor stap met plaatjes uitleg hoe je dit account opnieuw in kan stellen? Ja? Kan je mij dan aangeven welk merk tablet je gebruikt?

Groet,
Elmastro
160950
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Elmastro,

Heel fijn dat je dit wilt doen!
Het merk tablet is SAMSUNG, GT-P3110, Android-versie 4.2.2

groet, 160950
elmastro

Level 2
  • 285Posts
  • 14Oplossingen
  • 3Likes
Dan heb ik nog een vraag:

Gaat het om de mail app met de volgende afbeelding?

160950
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yes !
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
IMAP-instellingen
Inkomende serverinstellingen
Server* imap.ziggo.nl
Serverpoort 993
Type versleuteling SSL / TLS
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Uitgaande serverinstellingen
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / SSL / TLS
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja
* De algemene IMAP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl en @casema.nl.

Ikzelf gebruikte op mijn Asus TF300 en Samsung Galaxy Tab2 niet de iMap, maar gewoon de Pop3.
Het enige wat je hier als extra moet invullen is dat hij de email niet van de server verwijderd bij gelezen en verwijderen.

iMap is puur een view van je email om in te zien. Pop3 is de reeële server weergave van je mail waar bewerkingen op plaats kunnen vinden.
Met SMTP instellen kan je ook via de Tablets versturen via je originele Ziggo mailserver.

Vergeet niet dat zowel POP3 (pop.ziggo.nl - SSL Secure poort 995) als SMTP (smtp.ziggo.nl - TLS Secure poort 587) secured zijn via je Ziggo Account.
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
hallo 160950,

Ben je er nog uit gekomen of kunnen wij je nog ergens mee helpen?

Groet,
Alex
Zigfan

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt je mail dus nu ook instellen op een manier waarop de mails direct van de server worden verwijderd?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als je mail ophaalt met pop3 dan heb je verschillende keuzes waaronder de mail op de server laten staan of niet laten staan.
160950
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Alex,
'Elmastro' zou plaatjes sturen, zie 15 dagen geleden. Ben zelf een week met vakantie geweest maar zie nog geen aanwijzingen.
160950
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn man heeft maar eens op de knop 'vernieuwen' gedrukt terwijl 'Postvak in' aanstond en ineens kwamen de mails binnen. Het gaat nu dus niet meer automatisch maar dit is ons goed genoeg. Dank voor alle meedenken. :$
isaha

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
160950 wrote:
De klantenservice kon ook mij niet helpen hiermee. Bij het stappenplan/imap voor android komt bij stap 3 het voorbeeldvenster niet in zicht. Dat vond men vreemd en er is notitie van gemaakt. Advies o.a. de tablet resetten; is gedaan zonder resultaat.
Hoe werkt de synchronisatie? Google-account en Ziggo-account koppelen?


Ook ik werd door klanten service door verwezen naar hier ik heb een lgi5 mobiel gebruik gmail haal daar mijn ziggo mail ook binnen maar heb de instellingen nog op ziggo mail staan en wil dat veranderen in ziggo.nl maar kan de instellingen niet vinden de afbeeldingen in het stappenplan zijn anders dan op mijn mobiel. kan iemand me verder helpen.
ps zoals hier afgebeeld is zie ik niet op mijn mobiel
groetjes isaha
Robbels

Level 1
  • 84Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes
Hallo isaha,

Bedoel je dat deze stappen niet werken: http://toestelhulp.ziggo.nl/#/ ?
Welke stap loop je vast? Mischien kunnen we dan verder kijken.

Groetjes,
isaha

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedenmiddag bedankt voor u reactie ik heb het stappenplan gevolgd en alles ingevult zoals er stond maar ik krijg de mededeling validatie mislukt ....ik heb wel een vinkje bij validatie staan dus dat is het niet.
ik kan op het moment mijn mail wel binnen halen en doe dat met gmail maar de instelling staan op ......home.nl en dat moet ......ziggo.nl worden mijn mail adressen kunnen gewoon ....home.nl blijven is me verteld..... hoop dat u begrijpt wat ik bedoel .
op mijn laptop is het al gelukt om in het mail programma gmail de instelling op ziggo.nl te zetten
groetjes
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Het E-mail adres is toch leading bij Ziggo.
Als het email *.*@home.nl blijft dan zouden de instellingen moeten zijn.

pop.ziggo.nl --> 993 SSL of imap.ziggo.nl --> 995 SSL
smtp.ziggo.nl -- 587 TLS

Account:
Username: *.*@home.nl
Password: .....

Ik raad echter wel altijd aan om e-mailadressen met hun tijd mee te laten gaan.
1) Maak in mijn Ziggo alvast een nieuwe e-mail aan. *.*@ziggo.nl
2) Stuur in een onderschrift bij elke e-mail welke je verzend dat je e-mail gaat wijzigen naar .....
3) Stel in dat je *.*@home.nl doorgestuurd wordt naar *.*@ziggo.nl
4) Wijzig de accounts van alle webshops en dergelijke.

Na een maand gebruik je dan je nieuwe e-mailadres alleen nog maar en mocht er nog wat binnenkomen op @home, dan wordt dit nog doorgestuurd en kan je actie ondernemen om dat ook omgezet te krijgen.
isaha

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor u uitleg...Bovenstaande heb ik ingevuld maar bij validatie gaat het telkens mis dat is het probleem
Ja misschien moet ik u voorstel om*.* @home .nl ook te veranderen in *.* ziggo.nl ook toepassen.

Ik ga het straks nog eens proberen
vrgr Isabel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic