1
Vraag
2
Reacties
Japo 36

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail Inbox is weg zodra ik weer opnieuw inlog op oude latop

Als ik een oude mail bericht moet doorsturen op mijn oude HP laptop (Windows 7 met Windows Live Mail]  dan verdwijnt alle mail in de Inbox van nieuwe HP laptop (Windows 10 met OUTLOOK 365 dagen) Het lijkt erop dat mijn oude laptop een soort HOOFD postbus is en op de nieuwe laptop sub postbus. wie o wie kan mij helpen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je in Windows 7 in de instellingen aanvinkt dat er een kopie achter moet blijven op de server, dan blijf je de mail ook op de andere computer zichtbaar.

Let op: IMAP is niet werkelijk binnenhalen van je mails, maar alleen kijken wat er op de Ziggo server staat.

Met POP haal je de mails werkelijk binnen op je computer.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Japo 36 Ik vermoed dat je in Windows 7 Live Mail POP gebruikt, deze haalt alle mails binnen en je hebt waarschijnlijk geen instelling aan staan om een kopie op de server achter te laten.

Op de andere heb je waarschijnlijk in Outlook IMAP ingesteld of POP met een kopie achterlaten.

Loop de instellingen even na en als je vragen hebt, stel ze hier gerust, er is altijd wel iemand die je hier het één en ander over kan vertellen.

Japo 36
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt de instellingen zijn zoals je in je berichtje hebt omschreven. Moet ik dan de instellingen net andersom instellen? Alvast dank voor je reactie 

 

Japo 36
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Windows 7 staat op POP en Windows 10 Outlook op MAP

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je in Windows 7 in de instellingen aanvinkt dat er een kopie achter moet blijven op de server, dan blijf je de mail ook op de andere computer zichtbaar.

Let op: IMAP is niet werkelijk binnenhalen van je mails, maar alleen kijken wat er op de Ziggo server staat.

Met POP haal je de mails werkelijk binnen op je computer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic