spirit2008

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mail en agenda versus outlook.live.com

Ik kan niet vanuit mijn programma, mail en agenda versturen, wel ontvangen. Dit programma botst met outlook-live.
Iedere keer als ik iets verstuur krijg ik van windows een fout melding: verzendfout
Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten.
Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn. Van uit Ziggo kreeg ik de melding: Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount. U bent nu geblokkeerd etc.." Tot aan 1 januari ging alles goed nu botst het ineens???
Weet iemand raad?
11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wachtwoord veranderen is een oplossing

Maar kijk bijv. hier eens.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ons-e-mailbeveiligingssysteem-heeft-gedetecteerd-dat-uw-account-gehackt-is-33482
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Wachtwoord veranderen van en Mijn Ziggo en van het bewuste mailaccount in Mijn Ziggo onder Producten -> Internet naar beneden scrollen.
spirit2008
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom niet eens er aan toe om ww te veranderen. Vanuit MIJN Ziggo stuurt ie mij naar mijn VODAFOON nieuw ww maken.
wordt dus weer bellen. Dat push beleid was er vroeger ook bij VODAFOON . vandaar dat ik er toen bij weg gegaan ben. Sinds de samenvoeging heeft Ziggo ook zo'n beleid nu. Je pakt hun methodes, zo niet dan duwen we ze je wel zo door.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Er staat te lezen op forum en het web:
Dat het niet handig is de mail van uw ISP te gebruiken om meerdere redenen maar dit is er bijv 1 van.

Forum en webzoeken komt o.a.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/mail-uitgaand-geblokkeerd-vanwege-vermeende-hack-35108
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
spirit2008 Gebruik je een VPN verbinding en verzend je mail via die verbinding, dan heb je iedere keer een ander IP adres uit een ander land en verwacht de mailserver dat je mail gehackt is.

Kun je als je mail verstuurd de VPN uitzetten of de mail buiten de VPN laten lopen?

Ik vind het trouwens wel handig om mijn mail via mijn ISP te laten lopen, als er problemen zijn, dan heb ik een direct aanspreekpunt.

Maar gelukkig kan een ieder daar zijn eigen keuze in maken.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Be rt wrote:
Ik vind het trouwens wel handig om mijn mail via mijn ISP te laten lopen, als er problemen zijn, dan heb ik een direct aanspreekpunt.
.


Denk dat je bedoeld 1 aanspreekpunt, om niet bij probs van kastje naar de muur gestuurd te worden.

Daar is mijn ervaring bij Ziggo hangt er maar net vanaf wie wat wanneer wel of niet oppakt. Een vast contact persoon/ aanspreekpunt zelfs per isue is lastig zo niet bijna onmogelijk te verkrijgen en best vaak moet je alles per doorgeschakeld persoon weer opnieuw uitleggen.

Buiten dat is Ziggomail gewoon niet up to date met e.a. ( ga ik verder liever niet op in)
Daar er veel betere opties / alternatieven zijn, je dan niet op VPN enz hoeft te letten enz. om je werkende Ziggo aansluiting in gevaar te brengen is mijn advies een NO.

Maar yep ieder is daar vrij in te kiezen. :blush:
spirit2008
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt allemaal voor de wel gemeende tips. Ik ben een ouder persoon en niet zo handig met computers dus het zal wel ff duren voor ik dit alles nagekeken en onderzocht heb.
Ik gebruik geen VPN ? En ja de uitleg van het Ziggo team verschil zoveel van elkaar en dan moet je ook nog begrijpen wat ze zeggen. :disappointed_relieved:
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
EDIT::
Belangrijkste laat alle devices computer tablet, phone die je gebruikt met dat emailadres door iemand checken op virus enz!

Dan de beste tip gebruik een simpele maar veilige webmail only, met een moeilijk wachtwoord en indien voor jou te doen wat moeilijkheidsgraad betreft two factor authentification.
Maar op zijn minst een wel moeilijk lang genoeg wachtwoord wat je niet zomaar in je computer opslaat.

De diensten https://protonmail.com/nl/ ( hier heb je bijv weinig zorgen en ook geen moeilijk gedoe) https://mailbox.org zijn dan echt wel veilig en best simpel.

https://zoho.eu dan mail kiezen dan persoonlijk ook.

Hoef je niet veel op zaken te letten, die webmail kan je ook met andere devices als tablet en smartphone vanaf andere plekken benaderen, maar ok over een ... wifi netwerk dan moet je bij de tijd willen blijven en het echt willen.

Beter indien mail op vakantie met wifi's een ander free mailadres gebruiken enz.

Wel belangrijke zaken die met mail komen dan printen en ook lokaal opslaan als bijv pdf ofcourse!
spirit2008
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik AVG-PRO internet security die vond niks.
Ik gebruik windows defender die vond niks
Ik gebruik Ziggo safe online die vond niks geen virus geen spam.
inmiddels is de blokkade opgeheven na het vernieuwen van het wachtwoord maar ik blijf het een vreemd iets vinden
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Niet toevallig toch (per ongeluk) al dan niet tijdelijk een VPN van AVG aan gehad_ ?
Eventueel indien in gebruik op smartphone.

Die marketing klik haakje zetten truuks van AVG AVast en co zijn zo .....................
spirit2008
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Avg geinstalleerd met mijn voorkeuren niks gek mee
Ik let bij de installatie van programma's nu wel op daar ik in het verleden wel eens dingen op mijn pc had waar ik niet om gevraagd maar welke met het gewilde programma zo maar toe gevoegd was. daar heb ik al van geleerd.

Uitgelicht topic