Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Mail blijft in postvak uit staan bij verzenden

Ik heb sinds kort het probleem dat ik geen mail meer versturen kan vanaf mijn iphone en ipad., ik maak mail aan en verstuur deze via knop. ik zie de mail dan in vak uitgaand komen

Heb account al opnieuw ingesteld maar niets schijnt te helpen.

Nail ontvangen gaat perfect, gebruik Imap 

24 Reacties 24
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Ik hoef je als Gedreven Raadgever vast niet te wijzen op het controleren van je instellingen.

Wanneer is dit ontstaan? Wel toevallig dat dit zowel op iPhone als iPad is. Dan zou je bijna toch denken aan een wachtwoord of account probleem. Heb je nog meer computers? Gaat het daar wel goed?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Bij mij op Iphone en Ipad gaat het wel prima en geen probleem. Ik gebruik Mail ook en heb je deze op IMAP gezet

 

Je kan dit dit E-mail Stappenplan doorlopen

 

of deze instellingen overnemen

 

 

 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@bburgg @Dave- beiden dank voor reactie, heb mail op beide apparaten al opnieuw ingesteld, krijg dan bericht over smtp instellingen waar ik niets mee kan ( wachtwoord en/of inlog naam fout) Bij opnieuw instellen krijg ik waarschuwing over SSL instelling ( staat echter ingesteld) en tevens waarschuwing dat mail mogelijk niet werkt, kan ook dit echter niet herstellen. 

Mijn vermoeden is dat het een bug in Ios 14 is, en ik nog even moet afwachten, nadeel van betas

 

Chris

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Chris 1952 wrote:

 

Mijn vermoeden is dat het een bug in Ios 14 is, en ik nog even moet afwachten, nadeel van betas

 

Aha, die heb ik hier al 2x eerder voorbij zien komen. Alle kans dat dit het is. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Chris 1952 wrote:

@bburgg @Dave- beiden dank voor reactie, heb mail op beide apparaten al opnieuw ingesteld, krijg dan bericht over smtp instellingen waar ik niets mee kan ( wachtwoord en/of inlog naam fout) Bij opnieuw instellen krijg ik waarschuwing over SSL instelling ( staat echter ingesteld) en tevens waarschuwing dat mail mogelijk niet werkt, kan ook dit echter niet herstellen. 

Mijn vermoeden is dat het een bug in Ios 14 is, en ik nog even moet afwachten, nadeel van betas

 

Chris

Dat vind ik vreemd want mijn Ipad draait op IOS 14 Beta 6 en daar werkt het ook mee, het zou een Bug kunnen zijn, probeer eens Outlook op je toestel en dan de instellingen kijk eens of het dan ook lukt.

Staat bij instellingen > Wifi > tik op de ( i  dan heb je Verbind automatisch maar Privé adres staat deze op aan of uit. ( Zet deze optie eens uit )

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Chris 1952

Heb even de proef op de som gedaan met Mail programma gedaan en ik krijg hetzelfde.

 

Zie de bijlage’s

 

Met Outlook op me Iphone en Ipad 2019 heb ik nergens last van, dat werkt prima, maar Mail met IOS 14 beta 6 of 7 werkt het nog niet. 

Misschien ook handig deze link > iOS 14 beta problemen even door te lezen, wie weet komt er dan een oplossing uit 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Chris 1952 en welkom op de Community,

Zo te zien is er door de hier aanwezige experts al goed met je meegedacht. Je zou nog eens kunnen kijken of het probleem zich ook voordoet wanneer je een ander e-mailprogramma gebruikt. Zo sluit je een probleem met het mailprogramma wat je nu gebruikt.
En stel anders nog eens het e-mailaccount opnieuw instellen zoals hier beschreven staat

Houd ook goed de link die @Dave- gegeven heeft in de gaten om op de hoogte te blijven m.b.t. wijzigingen in iOS 14 Beta.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Chris 1952

 

Ik ben nog even wezen stoeien maar de SMTP wordt niet geaccepteerd wel op de reguliere IOS 13.7 maar op 14 nog niet.

 

Heb ook account imap en pop.ziggo.nl geprobeerd, ontvangen gaat wel, maar verzenden lukt gewoon niet, een bug van beta software en op zich wel logisch want veiligheid op een Apple wil je wel hebben. Er is nu ook een ssl melding bijgekomen.

 

Voorlopig een alternatief is Outlook of BlueMail of ander programma, ik gebruik op mijn Macbook Thunderbird en op mijn Ipad en Iphone Outlook, enige nadeel met Outlook die trekt veel Spam met zich mee.

 

Bluemail is goede alternatief op kleur na donkere modus werkt het stabiel en je kan ongewenste mail en afzenders blokkeren. En nadeel Bluemail kiest safari als browser ook al heb je een andere browser. Tenzij je Safari verwijderd ?

 

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Dave- dank je wel voor suggesties, ik gebruik op pc thunderbird en dat werkt prima. Op ipad kan ik event. via webmail werken, wacht dus even af op apple.

Groet, Chris

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Chris 1952  houd het voor je in de gaten, dan hoor het wel 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Dave- perfect, dank je wel

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Dave- Zojuits update Beta 7 geinstalleerd op ipad maar nog geen oplossing

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Zelfde hier werkt ook niet en nog iets ontdekt.

Als je geen toestel beveiliging heb door touch ID of Face ID of Pincode kan je geen automatische inlog met wachtwoord aanvullen. doen. Krijg je melding dit eerst in te stellen

 

Gaat lekker zo

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Dave- Heb op Iphone en Ipad face id, dus heb melding niet gekregen

Heb los van Bug wel goed gevoel bij Ios 14

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Chris 1952 

Ik vind IOS 14 echt een verbetering en zekers een goed gevoel bij, die mening deel ik ook.

 

Voor Mail heb ik een feedback gemaakt dat ze dit kunnen fixen > daarvoor is de feedback 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Dave- goedemorgen, heb jij al iets gemerkt van mogelijke oplossing, ik heb nog steeds hetzelfde probleem

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Goedemorgen @Chris 1952 

 

Ik ook met de mail smtp server wil gewoon nog niet en omdat dit beta is wordt deze geblokt.

Ik gebruik tegenwoordig, heb outlook eruit gegooid kreeg daar heel veel storing en troep mee en deze bevalt me goed.

 

Maar als ik meer weet betreft Mail dan laat ik het je weten uiteraard.

MyMail

 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Ga Mymail eens bekijken, en anders gewoon nog even wachten

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Chris 1952  heb misschien goed nieuws 

 

Icreate Nieuws IOS 14/IpadOS 14 op woensdag 16 september 2020 uitgerold


Hopelijk gaat Mail het dan weer doen?

Uitgelicht topic