Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!
Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.
Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.
Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?
Best beantwoord door MarcelCb
Het ziet er naar uit dat dit veroorzaakt is door Microsoft in een update van de Outlook for Android client ergens begin Oktober. In de Microsoft communities wordt dit probleem nu geregeld gemeld. Ik denk dat het beste is om de mogelijkheid in de Outlook app om Microsoft ondersteuning te contacteren te gebruiken om druk op Microsoft te zetten om dit op te lossen.
Ziggo kan misschien wel een oplossing bieden. Het ziet er naar uit dat bij imap / smtp servers die autodiscover ondersteunen het probleem niet optreedt, alleen bij servers waar het nodig is de port nummers handmatig op te geven.