Beantwoord

Mail blijft hangen in Postvak uit Outlook for Android

  • 10 november 2020
  • 48 reacties
  • 3977 keer bekeken

Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!

Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.

 

Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.

 

Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?

 

icon

Best beantwoord door MarcelCb 25 november 2020, 15:24

Het ziet er naar uit dat dit veroorzaakt is door Microsoft in een update van de Outlook for Android client ergens begin Oktober. In de Microsoft communities wordt dit probleem nu geregeld gemeld. Ik denk dat het beste is om de mogelijkheid in de Outlook app om Microsoft ondersteuning te contacteren te gebruiken om druk op Microsoft te zetten om dit op te lossen.

Ziggo kan misschien wel een oplossing bieden. Het ziet er naar uit dat bij imap / smtp servers die autodiscover ondersteunen het probleem niet optreedt, alleen bij servers waar het nodig is de port nummers handmatig op te geven.

Bekijk origineel

48 Reacties

Ik heb dit ook. Op Samsung tablet en LG telefoon.

Irritant als je denkt dat mail verzonden is en dit niet het geval is.

Reputatie 1
Badge +1

Hier precies dezelfde problemen.

Tot nu toe laat een oplossing op zich wachten.:angry:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/android-9-outlook-verstuurde-mailtjes-blijven-hangen-in-postvak-uit-66697

 

Ik heb een zelfde probleem  wie heeft de oplossing?

Ik had hetzelfde imap probleem met Outlook op mijn Android smartphone. Met een pop-account werkte alles wel goed. Op een item in deze community was er iemand die zijn wachtwoord had gewijzigd en vanaf dat moment werkte zij imap-account van ...@ziggo.nl wel goed. Ik heb mijn wachtwoord ook gewijzigd in “Mijn Ziggo” en warempel alles werkt weer. Vergeet niet op alle apparaten waar je het ...@ziggo.nl gebruikt te wijzigen.

Reputatie 1
Badge +1

Op een item in deze community was er iemand die zijn wachtwoord had gewijzigd en vanaf dat moment werkte zij imap-account van ...@ziggo.nl wel goed. 

Dat heb ik dus ook gedaan. IMAP installeren werkte nu wel maar het verzenden lukt nog steeds niet. Mailtjes blijven nog steeds hangen in “Postvak UIT”.

 

Bij mij ook al weken hetzelfde op Samsung tablet 2019 en tablet 2020. 

Goedemiddag, sinds enkele maanden kan ik geen mail meer versturen met mn android. Ik gebruik ook Outlook voor mn mails. Bij het versturen blijft de mail hangen in postvak UIT. Al van alles geprobeerd maar niets helpt. Hoop dat er snel een oplossing komt.. 

Ook ik heb dit probleem. Op mijn windows laptop geen probleem met verzenden en ontvangen van mail.

Op mijn Nokia android telefoon en samsung tablet kan ik mail ontvangen, maar mails die ik verstuur komen in de map concepten.

Het opnieuw instellen van de mail helpt niet, en ook het opnieuw installeren van outlook bied geen soelaas

Als ik een te versturen mail maak op mijn telefoon of tablet komt standaard de tekst te staan “outlook voor android downloaden".

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal. 

Jullie ervaren allemaal eenzelfde probleem, zie ik. Zouden jullie je in dit topic willen melden? Dan houden we alle berichten hierover centraal en gebundeld :-). 

Ook ik heb dit probleem. Op mijn windows laptop geen probleem met verzenden en ontvangen van mail.

Op mijn Nokia android telefoon en samsung tablet kan ik mail ontvangen, maar mails die ik verstuur komen in de map concepten.

Het opnieuw instellen van de mail helpt niet, en ook het opnieuw installeren van outlook bied geen soelaas

Als ik een te versturen mail maak op mijn telefoon of tablet komt standaard de tekst te staan “outlook voor android downloaden".

Groet

Goedemiddag allemaal. 

Jullie ervaren allemaal eenzelfde probleem, zie ik. Zouden jullie je in dit topic willen melden? Dan houden we alle berichten hierover centraal en gebundeld :-). 

 

Ik vind dat de aangegeven topic hier niet van toepassing is. Dit probleem is niet een spamprobleem. Dat Ziggo mail vaak wordt onderschept als spammail, levert niet op dat de mail in postvak uit blijft staan. De mail wordt dan wel verzonden maar wordt gebounced door servers die het als spam aanmerken.

Reputatie 7

@K.J. Kok Wat voor e-mails blijven er precies hangen in je Postvak Uit? En zie je dit bij alleen je e-mailprogramma's gebeuren of ook in de webmail omgeving? 

Hallo,

 

Wat bedoel je met ’wat voor emails’? Zoals ik heb beschreven komt dit probleem voor bij het gebruik van Outlook op Android toestellen. In de webmailomgeving werkt het prima. 

In Outlook voor Windows 10 werkt het ook.

Het ziet er naar uit dat dit veroorzaakt is door Microsoft in een update van de Outlook for Android client ergens begin Oktober. In de Microsoft communities wordt dit probleem nu geregeld gemeld. Ik denk dat het beste is om de mogelijkheid in de Outlook app om Microsoft ondersteuning te contacteren te gebruiken om druk op Microsoft te zetten om dit op te lossen.

Ziggo kan misschien wel een oplossing bieden. Het ziet er naar uit dat bij imap / smtp servers die autodiscover ondersteunen het probleem niet optreedt, alleen bij servers waar het nodig is de port nummers handmatig op te geven.

Ik heb Microsoft ondersteuning al een paar keer ingeschakeld maar daar komt niets zinvols uit. Als autodiscover de oplossing is, dan lijkt het mij zaak dat Ziggo dat gaat inregelen. Overigens hoef je bij het instellen van je Ziggo mail in Outlook geen poortnummers op te geven. Die worden automatisch ingevuld. Dat klinkt dan als autodiscover?

Er is nog steeds niets duidelijk waarom dit probleem optreedt en er is zeker nog geen oplossing. Ik vind het vreemd mail te ontvangen met de melding dat de topic is beantwoord. 

Het probleem bestaat nog steeds en er zijn geen oplossingen aangedragen, wel mogelijke oorzaken. Er wordt zelfs aangegeven dat het antwoord van Lycke het topic beantwoord. 

 

Automatisch moderaten om de statistiek te beïnvloeden is hier niet gepast  

Bij mij precies hetzelfde probleem. Jammer dat Ziggo er niet in slaagt probleem op te lossen. 

 

Bij mij hetzelfde, grmbl. Outlook for Android mails aan Ziggo mailadres. Mails aan andere outlookadressen gaan. prima.

Bij mij ook hetzelfde probleem, alle verstuurde mail via de telefoon blijft in concept hangen. Graag een oplossing hiervoor?

bij mij net zo

Het ziet er naar uit dat dit veroorzaakt is door Microsoft in een update van de Outlook for Android client ergens begin Oktober. In de Microsoft communities wordt dit probleem nu geregeld gemeld. Ik denk dat het beste is om de mogelijkheid in de Outlook app om Microsoft ondersteuning te contacteren te gebruiken om druk op Microsoft te zetten om dit op te lossen.

Ziggo kan misschien wel een oplossing bieden. Het ziet er naar uit dat bij imap / smtp servers die autodiscover ondersteunen het probleem niet optreedt, alleen bij servers waar het nodig is de port nummers handmatig op te geven.


Maar dan toch alleen voor @home mailadressen. Ik heb in mijn Outlook app (op mijn Android telefoon) 3 verschillende e-mailadressen geïnstalleerd. En alleen de mailtjes die ik vanuit mijn privé mail van @home wil verzenden komen in postvak UIT terecht. Het lijkt dus niet echt een probleem in de App zelf, maar misschien de combinatie van de app met het mailadres? Als ik per ongeluk toch een mail vanuit @home verzend en ik haal hem op uit postvak UIT, dan kan ik hem wel versturen vanuit een van mijn andere adressen (maar dat wil ik dus niet...). Ik krijg de indruk dat het echt aan de Ziggo mail ligt.

Hi allen,

Goed dat jullie je hier allemaal melden. Ik zal eerlijk bekennen dat er wat zaken door elkaar heen lijken te lopen. In een eerder gerefereerd topic is er een probleem met een listing bij spamcop, waardoor mailen niet lukt. Maar het wordt nog niet helemaal duidelijk of dit ook de enige oorzaak is van jullie probleem.

We zijn inmiddels al een aantal dagen verder, dus mijn allereerste vraag is: Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zo ja, dan zou ik graag wat meer gegevens willen. Een groot deel is al duidelijk geworden op basis van jullie berichten, dus het is mogelijk dat we in herhaling vallen, maar op deze manier houden we het overzichtelijk en kan ik het als compleet verhaal doorzetten.

-Om wat voor e-mailadres gaat het, Ziggo, Home, Quicknet of een andere? (Zet hier niet je volledige mailadres neer)

-Om welk mailprogramma gaat het?

-Gaat het om alle verstuurde e-mails of gebeurt het incidenteel? Heb je een workaround gevonden?

-Krijg je ook een foutmelding, foutcode of iets anders?

-Werkt het mailen via webmail.ziggo.nl wel?

-Andere bijzonderheden?

Hier blijft de mail ook in het postvak uit staan met de vermelding (Concept) ervoor. Ik  probeer te mailen vanuit mijn samsung s9 met Outlook. Ik heb nog een “@upcmail.nl” mailadres in gesteld als IMAP. Het gebeurd met alle mails, geen foutmelding. Vanaf mijn Microsoft-computer werkt alles naar behoren.

groet ,

hansH

Hi @Hans06 
Er zijn helaas problemen met de mailservers momenteel, waardoor het inloggen, uitsturen en ontvangen van mails langer kan duren dan gebruikelijk. Er wordt aan gewerkt! Als ik jouw bericht zo lees dan heeft het probleem wat jij ervaart te maken met deze storing die sinds gisteren is aangemeld.

De meest recente update is als volgt: 

De storing is nog steeds aanwezig maar wel in mindere maten. Klanten kunnen tegen een foutmelding aanlopen maar als ze de pagina verversen of het na een paar minuten nogmaals proberen werkt het vaak wel. Komende nacht (afgelopen nacht) wordt er een aanpassing gedaan waarmee het probleem wordt opgelost. Morgenochtend zullen we het valideren en indien het is opgelost ontvang je een afmelding. 

Op dit moment is de afmelding nog niet ontvangen, maar hopelijk heb je goed nieuws. 

Hier hetzelfde sinds aantal maanden. Mail versturen vanaf Outlook app op android (Samsung Galaxy s20) werkt niet. Wel ontvangen.

In diezelfde app weken alle andere email adressen wel. Ook vanuit Windows mail op pc en webmail geen enkel probleem.

Is een @home adres

Reageer