1
Vraag
2
Reacties
MartinK73

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Mail account opgeheven, maar krijg nog steeds van alles binnen

Onlangs heb ik een mailadres opgeheven omdat ik daar toch alleen maar spam op kreeg (gelukkig vingen de algemene spamfilters van ziggo ook al e.e.a. af).
Echter, nadat ik het had opgeheven en ook uit mijn accountinstellingen had verwijderd krijg ik nog steeds alle berichten naar dat adres binnen. Sterker nog, het zijn er nu veel meer, want blijkbaar wordt er door de algemene spamfilters niets meer tegengehouden.

Hoe kan dit? Is dit het onbedoelde neveneffect van een service van Ziggo? Dat je nog steeds mail krijgt van opgeheven adressen (om te voorkomen dat je mail kwijtraakt ofzo als je per abuis het mailadres verwijderde)? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik echt niets meer van dit adres binnenkrijg zonder zelf allerlei filters te moeten instellen?

Ik heb het mailadres immers niet meer en heb dus ook liever niet dat het via een omweggetje toch in mijn inbox komt.

Samenvatting: Emailadres bestaat niet meer in de lijst bij emailmanagement, maar krijg toch ongewenste mail via dat adres.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MartinK73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels is het probleem opgelost. In hun systeem stond het adres nog wel als alias, terwijl ik het niet meer zag. Tevens nog een ander mail adres dat nog veel ouder was een al lang niet meer in gebruik is (en dat ik ook niet zag). Als test engineer zou ik zeggen dat oudere casema adressen verwijderen niet helemaal lekker werkt ?

Bekijk in context

10 Reacties 10
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Als je het adres hebt verwijderd en niet meer nodig hebt, waarom haal je daar dan de mail nog van op?
MartinK73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Dat doe ik dus niet. Dat doet ziggo blijkbaar automatisch. Via webmail van ziggo krijg ik alle mail van het verwijderde adres binnen (dat nergens meer te vinden is in de instellingen).

Ik heb 1 email adres (naam@casema.nl) en ik heb naam2@casema.nl verwijderd, maar krijg toch alles nog binnen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey MartinK73 . Welkom hier!
Ik help je graag verder, maar begrijp je momenteel nog niet helemaal. Je zegt dat alle mail nog steeds binnenkomt. Waar zie je dit? Log je nog in op het e-mailadres dat je hebt willen opheffen? Of moet ik het anders voor me zien?
En kan je me direct vertellen op welke manier je het e-mailadres opgeheven hebt? 🙂
MartinK73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb jarenlang een mailadres n2@casema.nl gehad, tezamen met n1@casema.nl en een ziggo adres. Deze waren alle drie zichtbaar in het email overzicht van mijn ziggo internet instellingen. N2 heb ik uit die lijst verwijderd en staat daar nu niet meer in. Toch krijg ik de mail naar n2 binnen in mijn ziggo webmail. Er bestaat ook geen alias met n2 noch een mailadres n2 in mijn ziggo webmail instellingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Krijg je de mail binnen van n2 in je n1 webmail?
Zo ja, dan staat er mogelijk nog een mailforward aan ergens in de n2 instellingen.
MartinK73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:
Krijg je de mail binnen van n2 in je n1 webmail?
Zo ja, dan staat er mogelijk nog een mailforward aan ergens in de n2 instellingen.


Dat vermoed ik dus. Maar officieel heb ik n2 verwijderd, dus ik zie niets meer en kan dus ook niets wijzigen. Zal ik toch contact op moeten nemen met Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Zpiep Je verwijst naar de AVG, hiermee wordt het probleem niet opgelost en mogelijk krijg je dan allerlei informatie, maar waarschijnlijk niet de technische informatie die voor de oplossing van dit probleem nodig is.

Ik vermoed dat er nog een forward regel actief is ergens in de mailserver van n2 naar n1 die eruit gehaald moet worden.

Ik leg dit probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in de systemen kijken. MartinK73
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey MartinK73 . Wat vreemd! Als het e-mailadres niet meer bestaat, zou er natuurlijk niets meer op aan moeten kunnen komen.
Wil je me een privebericht sturen met de e-mailadressen waarom het gaat en je postcode/huisnummer? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!
MartinK73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels is het probleem opgelost. In hun systeem stond het adres nog wel als alias, terwijl ik het niet meer zag. Tevens nog een ander mail adres dat nog veel ouder was een al lang niet meer in gebruik is (en dat ik ook niet zag). Als test engineer zou ik zeggen dat oudere casema adressen verwijderen niet helemaal lekker werkt ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
MartinK73 schreef: "Als test engineer zou ik zeggen dat oudere casema adressen verwijderen niet helemaal lekker werkt"

Juiste conclusie, dat issue zien we hier meer voorbijkomen.
Fijn dat het opgelost is, veel succes verder gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic