Pakloos

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Lightning (add-on op Mozillla Thunderbird) geeft error DAV_DAV_NOT_CALDAV bij CalDAV agenda sync

Ik heb volgens de instellingen die Ziggo aangeeft op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
in Lightning (add-on op Mozillla Thunderbird) een agenda willen laten synchroniseren.

In de console krijg ik alleen deze foutmelding: Foutcode: DAV_DAV_NOT_CALDAV. Beschrijving: De bron op https://sync.ziggo.nl/ is een DAV-verzameling maar geen CalDAV-agenda"

Na wat speurwerk kom ik erachter dat de url niet geschikt zou zijn voor Lightning en dat ik een verwijzing moet doen naar 'mijn' agenda. Zie bijvoorbeeld https://acapio.de/Computer/Software/Thunderbird_-_Problem_synchronizing_calendar_with_Owncloud_9/index.html

Ik kan alleen nergens vinden wat een werkende url naar mijn CalDav-agenda zou zijn. Iemand tips?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Pakloos Anne H Ziggo Het is niet zo moeilijk als het lijkt, het zit alleen een beetje verstopt.


  • Login op je webmail
  • Ga naar Agenda
  • Klik in de linker kolom op je naam, of de naam van de agenda die je in Thunderbird wilt
  • Rechts van de naam zie nu een "blokje met streepjes", klik daarop
  • in het menu wat verschijnt klik je op eigenschappen
  • in de popup onderaan zie je nu je URL voor caldav, zie screenshot
  • Deze URL knip en plak je in Thunderbird Lightning, et voila

Bekijk in context

15 Reacties 15
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Pakloos
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je misschien iets aan deze info:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/tip-adresboek-en-agenda-synchroniseren-ziggo-mail-20818
Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
EnergieBoy Dat heb ik gelezen, maar heeft mij niet verder geholpen, waarna ik dit topic ben gestart.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oei, dat is wel jammer...
Snap overigens niet waarom het niet werkt. Heb je al eens een ander programma geprobeerd of dat wel lukte?
Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
EnergieBoy uit het artikel waar ik naar verwijs blijkt dat Lightning een ander pad verwacht dan andere pakketten. Je moet een directere verwijzing inrichten naar de calendar die je wil openen. Ik ben op zoek naar die verwijzing naar mijn specifieke calendar.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Heel vervelend maar ik heb verder geen idee.
Misschien dat er nog andere klanten rond lopen die wel meer weten of anders een moderator. Op de website van Lightning heb je vast al rond gekeken, wat ik uit je verhaal lees, dus daar hoef ik je ook niet naar te verwijzen of zelf te kijken.

Ik hoop dat er iemand komt die hier meer over weet. Sorry 😞
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Pakloos welkom op onze Community.

Hier kun je je flink op stukbijten! Ik heb een rondje gegoogled en het lijkt erop dat we met een beperking van Firefox/Lightning hebben te maken. Andere programma's kunnen er goed mee overweg, dat kun je ook testen en eventueel gaan gebruiken.

Hier en hier lees ik bijvoorbeeld dat men het specifieke Lightning probleem heeft opgelost door een meer volledige link in te voeren (een 'spatie' is '%20'). De exacte details hebben wij niet beschikbaar, want dat behoort niet tot de officiële settings die nodig zijn. Dat zou je met trial en error kunnen uitvinden. We lezen graag mee hoe dit afloopt!
Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Anne H Ziggo Dank voor je reactie, maar zover was ik al ?. De vraag is of iemand een idee heeft hoe zo'n URL er uit zou moeten zien, voor manier waarop Ziggo de uri/api bereikbaar heeft gemaakt. Of anders, hoe ziet de mappenstructuur op de server er uit? En inderdaad moet je rekening houden met de juiste encoding.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Check, dan was je al een heel eind op weg! Ik moet het antwoord voorlopig schuldig blijven. In dit topic zie je wie we kunnen inschakelen voor specifieke vragen. Ik hoop dat onerstaande toppers iets meer thuis zijn in CalDAV en dat zij ons een zetje in de goede richting geven.

Be rt weet veel van e-mail.

Nick999 is een koning op internet gebied, Francois83 heeft ook aangegeven daar graag mee bezig te zijn. Ray_mon haak ik dan meteen ook even aan 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Helaas kan ik CalDAV op het moment niet uitproberen en de kennis is te ver weggezakt om zeker te zijn van wat ik zou schrijven.:thinking:
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Pakloos Anne H Ziggo Het is niet zo moeilijk als het lijkt, het zit alleen een beetje verstopt.


  • Login op je webmail
  • Ga naar Agenda
  • Klik in de linker kolom op je naam, of de naam van de agenda die je in Thunderbird wilt
  • Rechts van de naam zie nu een "blokje met streepjes", klik daarop
  • in het menu wat verschijnt klik je op eigenschappen
  • in de popup onderaan zie je nu je URL voor caldav, zie screenshot
  • Deze URL knip en plak je in Thunderbird Lightning, et voila

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
de bericht van efok die klopt.

Anne H Ziggo misschien idee om deze instelling op IMAP, SMTP, en overige instellingen aan te passen / te vermelden / verduidelijken
Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
efok Ik vermoedde al iets simpels. Ga het op proberen vanavond, maar gezien de eerdere reactie gaat dit werken. Zo ja, dan sluit ik het topic. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Top! Dank voor het meedenken iedereen. Het blijkt dus vrij eenvoudig uit de webmail instellingen te halen. We horen graag of alles nu bij je werkt Pakloos!

Francois83 Dat zou je in eerste instantie wel zeggen, het is immers goede aanvullende technische informatie! In de praktijk kijken we naar hoeveel klanten we helpen per aanpassing, en is het van belang of wij er support op leveren. Ik heb de vraag nog niet eerder gezien, dus ik schiet nu geen verzoek tot aanpassing van de website in. Als jullie daar anders over denken dan hoor ik dat graag van meerdere mensen 🙂 Ik zorg er wel voor dat de info in dit Community topic goed vindbaar blijft.
Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Anne H Ziggo , efok Subliem. Simpel. En het werkt ;). Nogmaals dank voor het meedenken! Ik zie dat het antwoord al gemarkeerd is.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Geen probleem Pakloos bedankt voor het aansnijden van het onderwerp. efok bedankt voor je sterke bijdrage.

Ik heb weer heel wat geleerd en belangrijker: toekomstige bezoekers van de Community hebben hier ook veel aan 🙂

Uitgelicht topic