steff

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Legitieme email van noreply@ziggo.nl niet in Vertouwde email lijst

Beste,

 

Ik heb een legitieme email van jullie ontvangen over een bestelbevestiging van noreply@ziggo.nl een minuut nadat ik de mediabox next had aangeschaft.

Echter staat dit adres niet in de lijst van valide afzenders: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/e-mail-van-ziggo

 

Daarnaast heeft de email een SOFTFAIL op SPF en een FAIL op DMARC, toch is hij in mijn inbox gekomen(Gmail).

 

Ik heb een aantal vragen:

  1. Hoort dit adres ook niet in de lijst van vertrouwde adressen als jullie hier legitieme email vanuit versturen?
  2. Is het niet verstandig om jullie dmarc policy aan te passen naar tenminste p=quarantine en SPF naar een HARDFAIL(-all) ipv SOFTFAIL(~all) aangezien het domein vrij gevoelig is voor phising met de huidige SPF/DMARC regels. Ook is er geen DKIM toegepast. Het is een wonder dat Gmail uberhaupt de email heeft doorgelaten

 

 

3 Reacties 3
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @steff

Begrijpelijk dat je hier benieuwd naar bent. Ik ben geljk met je mee gaan kijken. Het domeinnaam van het e-mailadres wordt wel weer gegeven op de pagina zie ik.
Wat betreft punt 2. Ik heb dit doorgezet naar onze afdeling abuse als tip. Bedankt voor het meedenken, @steff

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Gianna Ziggo wrote:

Goedemorgen @steff

Begrijpelijk dat je hier benieuwd naar bent. Ik ben geljk met je mee gaan kijken. Het domeinnaam van het e-mailadres wordt wel weer gegeven op de pagina zie ik.

Oh ja? Waar dan? Ik zie ten eerste het e-mail adres noreply@ziggo.nl niet genoemd bij ‘E-mail adressen die we gebruiken’ en ook het domein ziggo.nl niet bij ‘Domeinen waar onze mailtjes vandaan komen’. Overigens missen er wel meer, bijv. community@vodafoneziggo.com of noreply@account.ziggo.nl of community@ziggo.nl. Zowel e-mail adressen als domeinnamen. Ik heb de indruk dat de bewuste pagina verouderd is.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Ohnee, verhip! Het is ziggo.com welke daar wordt vermeld. Sorry! Ik ga feedback indien op de pagina zodat de andere missende adressen ook toegevoegd zullen worden. 
Bedankt voor je melding @bburgg ! 

Uitgelicht topic