1
Vraag
2
Reacties
Bennini

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Leesbevestiging in Ziggo mail werkt niet.

In het Ziggo Webmail programma zit een mogelijkheid om een e-mailbericht te versturen met Leesbevesting. Als ik dat doe dan heb ik ontdekt dat de ontvanger van het bericht alleen een Leesbevestiging krijgt te zien wanneer deze eveneens Ziggo Webmail gebruikt.

Want als ik nl. mijn bericht open met bijv. Windows Mail, Outlook of een ander zakelijk e-mailprogramma dan zie ik de vraag om een Leesbevestiging niet. En dan is mijn conclusie dat de Leesbevestiging uit Ziggo webmail totaal waardeloos is. En dan zou ik als ik Ziggo was deze optie maar uit het programma halen of er hele goede ICT mensen op zetten om dit te repareren. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Een leesbevestiging heeft helemaal geen nut. Ten eerste ondersteunen veel mail programma’s dit niet (zoals je gemerkt hebt). En ten tweede kan een ontvanger altijd de melding weigeren, dus in dat geval weet je nog niet of de mail is gelezen.

Conclusie: het ligt deze keer niet aan Ziggo (mail).

Bekijk in context

3 Reacties 3
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Een leesbevestiging heeft helemaal geen nut. Ten eerste ondersteunen veel mail programma’s dit niet (zoals je gemerkt hebt). En ten tweede kan een ontvanger altijd de melding weigeren, dus in dat geval weet je nog niet of de mail is gelezen.

Conclusie: het ligt deze keer niet aan Ziggo (mail).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Want als ik nl. mijn bericht open met bijv. Windows Mail, Outlook of een ander zakelijk e-mailprogramma dan zie ik de vraag om een Leesbevestiging niet.”

Staat deze wel aan in je mailprogramma's.

In Outlook kun je die uitzetten, zodat je die vraag nooit meer krijgt en Outlook nooit een leesbevestiging stuurt.

 

Ik heb dit al heel deze eeuw uitstaan in Outlook.

Je kunt ook instellen dat er altijd een leesbevestiging gestuurd moet worden in Outlook als je een mail leest, maar dan zijn mensen weer boos als ze zien dat je wel de mail gelezen hebt, maar nog niet hebt gereageerd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hallo @Bennini 

Welkom op onze Community.

Zeer vervelend natuurlijk wanneer je e-mail niet functioneert zoals jij zou willen. Ik zie dat zowel @bburgg  en @Be rt  jou al helpen met de juiste instellingen en mogelijkheden. Heb je de laatste tips al opgevolgd in bijv. Outlook zoals Bert heeft omschreven? 
Ik hoor graag je uitkomst en bevindingen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic