Beantwoord

Laatste 3 weken veel spam

• 21 november 2020
  • 7 reacties
  • 138 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ben al heel lang klant van Ziggo en ik heb ook altijd al een email adres van hun gehad. Nu heb ik sinds 3 a 4 weken extreem veel spam berichten in mijn postvak in. Voorheen gingen deze netjes in de spam map. Had al begrepen dat het zou helpen als ik deze van mijn postvak in naar spam zou verplaatsen dat dit zou helpen om de spam berichten die zouden volgen dan automatisch ook in de spam map terecht zouden komen. Dit is een hele tijd goed gegaan. Sinds 3 a 4 weken werkt het dus helemaal niet meer, en ik krijg ook absurd veel meer spam dan gebruikelijk. Vaak binnen enkele minuten na elkaar de zelfde berichten van dezelfde afzender. Heeft Ziggo dit spam filter uitgeschakeld? 

Wat me ook opvalt dat als je inlogt in mijn ziggo email(via de website, dus geen eigen emailprogramma) dat als je een bericht selecteert, kreeg eerst een optie als ongewenst aanklikken. Deze optie is verdwenen. Kan alleen nog maar verplaatsen of blokkeren. Ik vindt dit echt super vervelend en het gaat elke keer om dezelfde afzenders en spam dus. 

Kan iemand hier bevestigen dat er wat veranderd is?

Voor de duidelijkheid. Ik klik nergens op in dat soort spam en doe ook niet mee aan prijsvragen, vragenlijsten en dat soort onzin. De spam berichten zijn ook helemaal niet op mijn van toepassing. 

icon

Best beantwoord door Dave- 22 november 2020, 12:33

@Blueface  deze topic’s zijn algemene topic’s om de klant uit te leggen wat je kan doen, en hoe je dit kan oppakken, 2 jaar geleden gepost en deze worden regelmatig ververst topic dan, dat doen de moderators, alleen bericht van 2 jaar blijft staan, het lijkt er op niet actief maar topic is het wel.

Verwarrend voor klanten die denken van geen activiteit. Dus goed dat je een eigen topic maakt, dan kan je ook door gebruikers geholpen worden zoals @bburgg  en ik, en er komt altijd een moderator langs na een paar dagen om te kijken of de stappen gewerkt hebben.

Als je een mail programma op de PC hebt staan zoals Outlook of ander, dan kan je meer afzenders blokkeren en slepen naar de ongewenste map/spam dan gaat uit eindelijk de mail zelf naar deze map toe. Dat is voor nu 1 van de beste oplossingen, je kan ook nog een filter regel maken en daar de spam naar toe verwijzen. Hoe dat werkt weet ik niet, ik sleep mijn Mail via Thunderbird op me Macbook naar de Ongewenste als ze in Postvak In komen, 90% staat al in de ongewenste en ik blokkeer ze en rapporteer ze.

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +9

Ben al heel lang klant van Ziggo en ik heb ook altijd al een email adres van hun gehad. Nu heb ik sinds 3 a 4 weken extreem veel spam berichten in mijn postvak in. Voorheen gingen deze netjes in de spam map. Had al begrepen dat het zou helpen als ik deze van mijn postvak in naar spam zou verplaatsen dat dit zou helpen om de spam berichten die zouden volgen dan automatisch ook in de spam map terecht zouden komen. Dit is een hele tijd goed gegaan. Sinds 3 a 4 weken werkt het dus helemaal niet meer, en ik krijg ook absurd veel meer spam dan gebruikelijk. Vaak binnen enkele minuten na elkaar de zelfde berichten van dezelfde afzender. Heeft Ziggo dit spam filter uitgeschakeld? 

De laatste weken had Ziggo problemen met hun spamfilter. Het lijkt erop dat ze dit nog niet onder controle hebben.

Wat me ook opvalt dat als je inlogt in mijn ziggo email(via de website, dus geen eigen emailprogramma) dat als je een bericht selecteert, kreeg eerst een optie als ongewenst aanklikken. Deze optie is verdwenen. Kan alleen nog maar verplaatsen of blokkeren. Ik vindt dit echt super vervelend en het gaat elke keer om dezelfde afzenders en spam dus. 

Kan iemand hier bevestigen dat er wat veranderd is?

Die optie zit onder de 3 bovenliggende streepjes.

Reputatie 2
Badge

@bburgg 

Zie dat de omgeving is veranderd. Dit werkt bij mij niet meer zo. 

Kijk maar. 

Zie wel dat het nu in boven in het rijtje staat van beantwoorden en zo. Dit was me nog niet eerder opgevallen. Het neemt niet weg dat ik nog steeds dagelijks spam berichten in mijn  postvak in krijg en niet meer zoals eerst in de spam map. De nieuwe app versie van ziggo mail werkt dus met spam stukken minder goed. 

Reputatie 7

@Blueface  je kan blokkeer afzender doen, staat hij in je lijst dan kan je deze via de spam/ongewenste map verwijderen.

Er is al weken bekend dat de Ziggo Spamfilter veel spam geeft en als je via de zoekservice dit had gecheck was topic niet nodig geweest.

Wat je kab doen in gewone mail is je mail verplaatsen naar spam/ongewenste map en desnoods blokkeren.

Anders raad ik je dit topic even aan:

Spam en phishing - wat moet ik ermee?

Deze staat vol tips wat je kan doen.

Reputatie 2
Badge

@Dave- 

Sorry, had wel gezien dat er topics over waren, maar als daar bij staat dat het 2 jaar geleden is, dan heb ik het idee dat er geen recente activiteit meer plaats vindt. Misschien een tip voor de Ziggo Community om hier iets duidelijkheid te scheppen. Bijvoorbeeld 2 jaar geleden aangemaakt, laatste bericht 2 dagen geleden. Maar goed al tie tips en tricks die daar in dat topic staan werken dus inderdaad niet meer. Het gaat hier dus ook om een UPCmail adres. Blokkeren afzender werkt dus niet. Ze werken eraan. 

Nogmaals excuses en dit topic mag op slot van mij. 

Reputatie 7

@Blueface  deze topic’s zijn algemene topic’s om de klant uit te leggen wat je kan doen, en hoe je dit kan oppakken, 2 jaar geleden gepost en deze worden regelmatig ververst topic dan, dat doen de moderators, alleen bericht van 2 jaar blijft staan, het lijkt er op niet actief maar topic is het wel.

Verwarrend voor klanten die denken van geen activiteit. Dus goed dat je een eigen topic maakt, dan kan je ook door gebruikers geholpen worden zoals @bburgg  en ik, en er komt altijd een moderator langs na een paar dagen om te kijken of de stappen gewerkt hebben.

Als je een mail programma op de PC hebt staan zoals Outlook of ander, dan kan je meer afzenders blokkeren en slepen naar de ongewenste map/spam dan gaat uit eindelijk de mail zelf naar deze map toe. Dat is voor nu 1 van de beste oplossingen, je kan ook nog een filter regel maken en daar de spam naar toe verwijzen. Hoe dat werkt weet ik niet, ik sleep mijn Mail via Thunderbird op me Macbook naar de Ongewenste als ze in Postvak In komen, 90% staat al in de ongewenste en ik blokkeer ze en rapporteer ze.

Hier hetzelfde probleem, steeds weer  nieuwe spamberichten. Is echt iets van de laatste tijd. Ik blokkeer me suf en/of markeer ze als Phishing, maar toch blijft veel spam doorsijpelen. Ik ben al erg lang klant bij Ziggo, maar dit is iets van de laatste maanden, dus er moet iets veranderd zijn bij Ziggo. Ik zie op dit forum en op andere klachtensites, dat het probleem bekend is bij Ziggo en door Ziggo afgedaan wordt met “kunnen we niets aan doen, de crimineel wordt steeds slimmer".  Dit lijkt me een leeg excuus en geeft niet veel vertrouwen in Ziggo. 

Reputatie 7

@ANRVB 

De Ziggo Spam begint wel minder te worden, account van mijn partner die nauwelijks wordt gebruikt had eerst 30 mailtjes per dag en nu nog maar 8, het duurt even voor het filter leert in de vaktermen, maar meeste gaat al naar ongewenst.

En ja dat een crimineel slimmer wordt is wel logisch, anders zijn ze werkloos.

Maar gewoon verplaatsen en blokken, enige wat je kan doen, hopelijk zal spam snel voorbij gaan.

Reageer