Anneliesvt

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kun je inloggen op Ziggo webmail met chello e-mailadres?

Ik krijg een Chello.nl e- mailadres niet als IMAP- of POP-account ingesteld in Outlook 365 op een nieuwe PC. Niet automatisch, en niet handmatig met de instellingen vermeld op de website van Ziggo. Het is het enige e-mailaccount. 

Ook inloggen op Ziggo webmail lukt niet. Op iPhone en iPad werkt de mail wel. Vreemd genoeg zijn de test-e-mails die verzonden worden tijdens het instellen van het account wel verzonden, ze komen binnen op de telefoon. De inloggegevens zijn dus goed. Hoe komt het dat ik dan toch niet op de webmail kan inloggen? Is chello.nl te oud?

Tweede vraag is een Outlook vraag, misschien dat iemand hier daar antwoord op heeft. In Outlook zie ik wel mappen staan, en er is een .ost-gegevensbestand. Bij accounts zie ik echter geen E-mail account staan. Verzenden en ontvangen lukt dan ook niet. Wel een gegevensbestand. Dat wil ik ontkoppelen en dan weggooien zodat ik opnieuw kan beginnen. Maar ontkoppelen lukt niet omdat dat op het tabblad accounts moet, dat helemaal leeg is. Als ik het  gegevensbestand handmatig via Verkenner verwijder, wordt het meteen weer automatisch aangemaakt. 'Onder water' kent Outlook het account dus wel. Hoe krijg ik dat onzichtbare account weg zodat ik het helemaal opnieuw kan proberen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anneliesvt
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, eindelijk! Er moest ingelogd worden met het alias @upc.nl, en niet met @chello.nl. Daarna kon het wachtwoord gereset worden, het oude was niet meer sterk genoeg. En vervolgens kon het account in Outlook aangemaakt worden. Zo leert men weer wat bij 😉

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ja, ik log ook altijd in met @chello

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Anneliesvt , welkom hier op de Community!

 

Wat een gekkigheid dat jij je @chello.nl e-mailadres niet kunt instellen in Outlook! Dat moet gewoon zonder problemen kunnen en ik help je hier dan ook graag uit de brand. 

 

Het ligt duidelijk niet aan je e-mailadres zelf. Je kunt deze op andere apparaten wel gewoon gebruiken en ik ben er ook zeker van dat dit in Ziggo Webmail zonder problemen werkt. Je geeft aan dat je het stappenplan op de website van Ziggo al hebt doorlopen en dat het daarmee niet lukt. Heb je daarbij de onderstaande instellingen gebruikt? 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Zo ja, dan raad ik je aan om je Outlook eerst eens helemaal te verwijderen en daarna opnieuw te installeren op je apparaat. Probeer daarna opnieuw om de stappen te doorlopen. 

 

Jammer genoeg weet ik het antwoord op je vraag over Outlook niet. Ik hoop dat er hier nog iemand voorbij komt die je daarbij kan helpen. 

Anneliesvt
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat Outlook verwijderen, vervolgens in verkenner de gegevensbestanden verwijderen en dan Outlook weer installeren de enige optie is. Het is niet mijn computer, dus ik kan dat volgende week pas doen.

 

Dan blijft het nog raar dat inloggen op de webmail niet lukt. Dat moet toch op mail.ziggo.nl?

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Akkoord @Anneliesvt , het moet in Webmail zeker gewoon werken. 

Wat voor melding krijg je te zien als je daar probeert in te loggen? 

Anneliesvt
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg de melding “De opgegeven gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist. (LGI-0006)”. De gebruikersnaam is toch het volledige e-mailadres, en het wachtwoord dat wat bij de e-mail hoort? Of is het de gebruikersnaam en het wachtwoord van het Ziggo-account?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Nee, dat klopt. 

De gebruikersnaam is het volledige e-mailadres. En het wachtwoord het wachtwoord dat bij het e-mailadres hoort. 

Ik raad je aan om in Mijn Ziggo het wachtwoord voor je e-mailadres te wijzigen. Als je dit hebt gedaan, probeer dan na 15 minuten opnieuw in te loggen in Ziggo Mail. Hoe gaat het dan?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het gelukt, @Anneliesvt ? 🙂 

Anneliesvt
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, eindelijk! Er moest ingelogd worden met het alias @upc.nl, en niet met @chello.nl. Daarna kon het wachtwoord gereset worden, het oude was niet meer sterk genoeg. En vervolgens kon het account in Outlook aangemaakt worden. Zo leert men weer wat bij 😉

Verwijderd account
Niet van toepassing
Anneliesvt wrote:

Ja, eindelijk! Er moest ingelogd worden met het alias @upc.nl, en niet met @chello.nl. Daarna kon het wachtwoord gereset worden, het oude was niet meer sterk genoeg. En vervolgens kon het account in Outlook aangemaakt worden. Zo leert men weer wat bij 😉


Je kan gewoon inloggen met @chello.nl hoor 🙂 Heb ik net nog gedaan!

Uitgelicht topic