TC54

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Koppeling link naar mailadressen in websites naar Ziggo Mail

Ik gebruikte altijd Windows Live Mail (WLM) als mailprogramma; dit programma is gestopt. Daarvoor in de plaats zou ik het Mail-programma van Windows 10 kunnen gebruiken. Ziggo-Mail vind ik echter gebruikersvriendelijker met meer mogelijkheden.
Als ik voorheen met WLM op een link naar een e-mailadres in een website klikte ging ik automatisch naar mijn e-mail programma, kon ik dus gelijk een bericht opstellen. Dat zou ik ook met Ziggo Mail willen, maar tot op heden weet ik niet hoe. Misschien ligt de oplossing bij Configuratieschem/Standaardprogramma's; daar heb ik geprobeerd om te kijken of de koppeling naar Ziggo Mail kon maken. Dit is (nog) niet gelukt, en misschien kan het ook helemaal niet.
Nu moet ik steeds het e-mailadres kopiëren en plakken in Ziggo Mail, dat is een beetje omslachtig.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je binnen een webpagina op een e-mail link klikt opent een zgn mailto: link naar een default mail client, binnen sommige browsers kan je echter kiezen om hiervoor webmail te gebruiken.
In Chrome kan je kiezen voor Gmail, Yahoo, AOL maar ook om een andere service te kiezen (zie link)
Firefox heeft deze mogelijkheid ook zie ik.

https://www.makeuseof.com/tag/how-to-change-the-default-email-program-for-mailto-links/

Bekijk in context

13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi TC54,
Welkom op de Community van Ziggo.

Je computer is zo ingesteld dat wanneer je op een e-mail link klikt dat dan je e-mail programma open gaat en dat je dan een mail kan tikken. Dit kan jammer genoeg niet met de online Ziggo Mail. Deze gebruik je namelijk in je browser en is niet aan te geven door je computer dat die dan je browser moet openen met Ziggo Mail erin. Zo lang je dus geen e-mail programma gebruikt zal je elke keer het e-mail adres moeten kopiëren en daarna moeten plakken.

Het ligt nu aan je zelf wat je fijner vind. Toch maar weer een e-mail programma gebruiken en minder gebruiksvriendelijker en minder mogelijkheden of dan toch voor lief nemen en elke keer knippen en plakken. Mocht er iemand nog een idee hebben, laat het weten!
TC54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank, EnergieBoy! Ja, zoiets dacht ik eigenlijk ook al...dat het niet zou kunnen dus, alleen met Windows Mail-programma's.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je binnen een webpagina op een e-mail link klikt opent een zgn mailto: link naar een default mail client, binnen sommige browsers kan je echter kiezen om hiervoor webmail te gebruiken.
In Chrome kan je kiezen voor Gmail, Yahoo, AOL maar ook om een andere service te kiezen (zie link)
Firefox heeft deze mogelijkheid ook zie ik.

https://www.makeuseof.com/tag/how-to-change-the-default-email-program-for-mailto-links/

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dat zou een goede tip zijn!
Nooit geweten, al hoewel ik ook geen Windows gebruik, maar toch handig om te weten.

Misschien kan TC54het uitproberen en laten weten of het werkt 🙂
TC54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor de tip! Ik ga het proberen. Als het lukt geef ik een berichtje!
TC54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het "allow" is gelukt maar ik kan boven afgebeeld scherm "MAILTO settings niet vinden. Hoe kom ik bij dit scherm?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ga in Windows 10 naar: instellingen > Apps > Standaard-apps / dan naar beneden scrollen > Standaard-apps per app instellen / naar beneden scrollen tot Mail > op Mail klikken > Beheren klikken > klik op blauwe blokjes en je kunt hier Mail kiezen en alles wordt naar je Mail geleid.

Windows 10 mail is nu je standaard Mail programma. TC54
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt Heb je de vraag wel goed gelezen, het betreft hier webmail van Ziggo
Verwijderd account
Niet van toepassing
TC54 Ik gebruik geen Chrome maar mailto: is een extensie dus die moet je in de 'Store' van Chrome zoeken, Firefox heeft ook een eigen store voor extensies

https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=nl
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mguzz TC54

Ik reageerde op: "Daarvoor in de plaats zou ik het Mail-programma van Windows 10 kunnen gebruiken."
"Misschien ligt de oplossing bij Configuratieschem/Standaardprogramma's; daar heb ik geprobeerd om te kijken of de koppeling naar Ziggo Mail kon maken."

Vandaar mijn reactie voor Windows 10 mail, hier heb ik over "Ziggo" heen gelezen, ik weet niet of dit mogelijk is.
TC54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb even in de Store Chrome gekeken (Hulpprograma's/Extenties), maar Ziggo is niet te vinden. Dus vooralsnog is het niet gelukt, kan ik het scherm "MAILTO: settings" niet vinden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo is ook niet te vinden, ik bedoelde de mailto gemaakt door famlam, je kan daar bij settings kiezen voor system default action en daar de url van Ziggo webmail invullen https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
Maar ik heb hier geen ervaring mee, gewoon proberen lijkt me.

https://chrome.google.com/webstore/search/mailto?hl=nl
TC54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb geprobeerd in MAILTO Ziggo toe te voegen met link naar url. Deze wordt echter niet default, andere mailprogramma's wel, zoals hotmail of gmail. Ik denk dat het niet kan. Maar alvast wel dank voor jullie pogingen!

Uitgelicht topic