Beantwoord

Kan wel inloggen via ziggo webmail, maar geen e-mails ophalen via Outlook 2016

• 26 februari 2019
  • 3 Reacties
  • 124x Bekeken

Ik heb vandaag het wachtwoord voor mijn ziggo mail gewijzigd. Nu kan ik wel met het nieuwe wachtwoord inloggen op ziggo webmail, maar ik kan geen e-mails meer ophalen via Outlook (versie Professional Plus 2016). Dit heeft tot vandaag probleemloos gewerkt.

Ik krijg de foutmelding 0x800ccc0e - Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld etc.

Ik heb hierna geprobeerd de instellingen te wijzigen met behulp van het stappenplan 'E-mail werkt niet': https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/geen-e-mail-versturen/
Helaas worden in dit stappenplan andere schermen getoond dan op mijn computer vanaf stap 8 (Account toevoegen). Op mijn computer lijkt dit op Office 365, maar ik heb Outlook 2016....

Hierna heb ik gebeld met de klantenservice en mijn instellingen doorgenomen met een medewerker. Na wat zoeken lijkt het erop dat alle instellingen wel kloppen (servernamen en poorten gecontroleerd), maar het werkt nog steeds niet. Helaas kon de medewerker me hierna ook niet verder helpen en werd ik verwezen naar dit forum.

Is er iemand die een tip heeft hoe ik mijn outlook weer aan de praat kan krijgen?
icon

Best beantwoord door Be rt 26 februari 2019, 23:09

OK, een eerste stap als je IMAP gebruikt en geen POP.

Verwijder het account van de mailbox.

Maak een nieuw account aan en vul alleen je mailadres in en je wachtwoord, niets handmatigs verder klikken of doen.
Outlook krijgt verder alle instellingen van de mail server.

Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan zijn er nog andere mogelijke oplossingen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
OK, een eerste stap als je IMAP gebruikt en geen POP.

Verwijder het account van de mailbox.

Maak een nieuw account aan en vul alleen je mailadres in en je wachtwoord, niets handmatigs verder klikken of doen.
Outlook krijgt verder alle instellingen van de mail server.

Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan zijn er nog andere mogelijke oplossingen.
Hallo Be rt,

Bedankt voor de tip. Dit werkt inderdaad!

Met vriendelijke groet,
Marcel Woltjer
Reputatie 7
Badge +35
Hoi Marcel, veel mailplezier gewenst.☺