Beantwoord

Kan geen mail versturen via Smartfone (Samsung Galaxy S9), ondanks dat instellingen goed zijn ingesteld.

  • 24 maart 2019
  • 13 Reacties
  • 345x Bekeken

Reputatie 1
Beste allemaal,

Ik heb een Samsung Galaxy S9. Ik heb een mail account aangemaakt op mijn telefoon (Imap).
instellingen staan goed. Ik kan namelijk wel mail ontvangen op mijn telefoon, maar ik gaan geen mail versturen. Via de Computer en laptop versturen en ontvangen werkt het wel, echter niet bij mijn Samsung Galaxy S9 Smartfone.

Tevens heb ik contact opgenomen met Ziggo om dit te bespreken, en ik kreeg iemand (vrouw) aan de lijn met het volgende antwoord; Het probleem ligt niet bij ons, het ligt bij samsung. Ik heb vervolgens nogmaals aangegeven, mevrouw het ligt ergens bij de instellingen. hoe kan ik dit probleem verhelpen. Zij gaf nogmaals aan dat het probleem bij Samsung ligt en dat ik contact moet opnemen met Samsung. Duidelijk te horen dat deze persoon (vrouw) geen verstand heb van ICT.

Instellingen betreft;

Inkomende server.
Imap.ziggo.nl
Beveiligingstype = SSL/Poort 993

Uitgaande server.
smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype = TLS/Poort 587

Verificatie staat ook aangevinkt.

Wie o Wie kan mij helpen ?????
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 26 maart 2019, 17:30

Hi Errol31, gaat het om hetzelfde e-mailadres als waarop je je Ziggo Community account hebt aangemaakt? Dan weet ik wel waarom je geen e-mail kunt versturen.

Er staat nog een blokkade op sinds mei 2017 voor het versturen van spam. Deze kun je alleen opheffen door het wachtwoord van het e-mailadres én het wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen in een geheel nieuw & sterk wachtwoord. Zie ook dit topic voor meer info.
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke app gebruik je voor de mail? Gebruik je de standaard app van Samsung genaamd Email of een andere?
Als je een mail wil verzenden, krijg je dan een foutmelding te zien? Zo ja, wat staat daar in? :)

Groet,
Evert
Reputatie 1
Hoi Evert,

Ik gebruik de standaard mail app van Samsung.

Foutmelding betreft;
" kan email niet verzenden, er is een fout opgetreden bij het verzenden van de email. probeer het opnieuw", verzenden mislukt.

Groet Errol31
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb net mijn Ziggo mailadres ook in de E-mail app van Samsung gezet en ik kan wel mails versturen en ontvangen, vreemd!

In de bijlage zie je een screenshot hoe alles ingesteld is bij me.
Heb je het mailaccount als eens verwijderd uit de emailapp en daarna opnieuw ingesteld?
Reputatie 1
Hoi Evert,

Ik zal alles verwijderen en opnieuw instellen, wordt vervolgd.
je hoort het van me.

Groet Errol31
Reputatie 1
Hoi Evert,

Heb alles verwijderd en opnieuw ingesteld, zowel Imap als Pop.
Ik kan wel mails ontvangen bij Imap als Pop.
Echter geen van beiden kan een email versturen. Heel erg vreemd.

Groet Errol.
Reputatie 7
Badge +30
Even als test of het aan de app ligt, wat gebeurt er als je je Ziggo mail in de Gmail app zet of de Outlook app? De Outlook app moet je eerst downloaden, die staat niet standaard op de telefoon.

Maakt het nog uit of je verbonden bent met wifi of 4G?

Groeten!
Reputatie 1
Hoi Evert,

Ik heb de Outlook App gedownload en geïnstalleerd, probleem blijft hetzelfde.
Ik heb het ook geprobeerd met en zonder Wifi en 4G, probleem blijft hetzelfde.
Geen flauw idee waar het aan ligt.

Groet Errol.
Reputatie 7
Badge +30
Welke melding krijg je in Outlook te zien? Ik heb zo helaas ook geen idee wat er precies aan de hand is...
Reputatie 7
Hi Errol31, gaat het om hetzelfde e-mailadres als waarop je je Ziggo Community account hebt aangemaakt? Dan weet ik wel waarom je geen e-mail kunt versturen.

Er staat nog een blokkade op sinds mei 2017 voor het versturen van spam. Deze kun je alleen opheffen door het wachtwoord van het e-mailadres én het wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen in een geheel nieuw & sterk wachtwoord. Zie ook dit topic voor meer info.
Reputatie 1
Hoi Mark en Evert,

Dat klopt, mijn email is ooit eens een keertje gehackt en vanuit mijn naam is allerlei mailtjes verspreid. ik heb toen mijn wachtwoord veranderd, blijkbaar niet sterk genoeg. Ik zal mijn wachtwoord nogmaals veranderen. Hopelijk werkt het dan weer. Ik hou jullie op de hoogte,
Wordt vervolgd.

Vriendelijke groet,
Errol31.
Reputatie 7
Badge +30
@Errol31 Voor de duidelijkheid herhaal ik het even, het wachtwoord van zowel je Mijn Ziggo account als het e-mailadres moeten veranderd worden.

Ik hoop/verwacht op een goede afloop 🙂
Reputatie 1
Hoi Mark en Evert,

Het heeft even geduurd met het wijzigen van mijn wachtwoorden, (komt door mijn werk). Mijn excuses voor het zo lang wachten. Maar ik kan jullie meedelen, het is gelukt. overal waar ik inlog, alles doet het. Zelfs op mijn Samsung telefoon, ik kan mails ontvangen en verzenden. Ik wil jullie beiden ontzettend bedanken voor jullie hulp, daar ben ik ontzettend blij mee. Nogmaals ontzettend bedankt.

Vriendelijke groet👌✋🙏
Errol31
Reputatie 7
Badge +30
Hoppa, dat zijn goeie berichten! 😊
Fijn dat je weer kunt mailen!

Dankjewel voor de update en een goed weekend! 😎

Reageer