Vraag

Kan geen mail meer versturen en ontvangen met thunderbird

• 4 november 2019
  • 11 Reacties
  • 216x Bekeken

Al een tijdje gebruik ik thunderbird, zaterdag kon ik ineens geen mail meer versturen of ontvangen via thunderbird. Stappenplan mail van Ziggo doorlopen. Mail app Ziggo werkt wel. Vervolgens via het stappenplan van Ziggo co gedaan of alle inkomende en uitgaande instellingen juist stonden. Dat doen ze. Vraag gesteld aan Ziggo en als antwoord kreeg ik: als de ziggo mail app het wel doet kunnen wij niets want we ondersteunen geen andere mail programma’s.

Als ik een mail stuur krijg ik de melding: Kon niet verbinden met mailserver. imap.ziggo.nl, de verbinding werd geweigerd. Wat nu?

11 Reacties

Reputatie 7

Hoi@bartdej 

Wat vervelend dat het niet wil lukken. Als je er zeker van bent dat je IMAP gebruikt dan zou je Thunderbird eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. Als je er maar zeker van bent dat je niet iets op je computer hebt staan. Weet wel dat al je Thunderbird wist dat je dan kan aangegeven dat hij bepaalde dingen laat staan, maar dat moet je dan juist niet doen. Alles wissen en opnieuw installeren. Maar nogmaals, weet zeker dat je geen mail hebt opgeslagen op je computer!!

Kijk dan eens naar onderstaande info. Dit zou toch gewoon moeten werken. Je kan ook een ander mail programma kunnen proberen te installeren en te kijken of die het wel goed doet en of je het dan goed invult. Ziggo Mail app, heb ik zelf nog nooit van gehoord dus daar kan ik geen info over geven.

IMAP mail instellen stap voor stap (Kies op deze website het e-mailprogramma waar je gebruik van maakt): https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap

Mail instellingen handmatig voor IMAP en POP:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Reputatie 7
Badge +12

@EnergieBoy ,

kleine tip, gebruik de optie “link invoegen” dan zijn ze meteen aan te klikken:yum:

Reputatie 7

@EnergieBoy,

kleine tip, gebruik de optie “link invoegen” dan zijn ze meteen aan te klikken:yum:

Beetje zelf knippen en plakken mag ook wel hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar je hebt gelijk, er zal iets mis gegaan zijn met plaatsen, de link is nu aan te klikken :hugging:

Dank energieboy. Uiteraard het stappenplan van Ziggo nogmaals helemaal doorlopen. En zoals bij het beschrijven van het probleem in de eerste instantie: alles staat in thunderbird zoals Ziggo aangeeft in het stappenplan.

Ziggo mail is mail.ziggo.nl/appsuite.

ik krijg steeds de melding imap.ziggo.nl: de verbinding werd geweigerd!!!

Reputatie 5
Badge +3

@bartdej  IK gebruik zelf ook thunderbird

misschien staat je verbindings beveiliging niet op  SLL/TLS

staat op SLL/TLS

Sorry bedoel SSL/TLS, volgens opgave van Ziggo!

Reputatie 5
Badge +3

en de poort staat ook op 993

ja

Reputatie 6
Badge +4

Heb je toevallig 'Safe Online' geinstalleerd?

Ik gebruik ook Thunderbird maar in bepaalde gevallen blokkeerd Safe Online het internetverkeer als ik b.v. mijn bankgegevens bekijk, dan krijg ik daarna dezelfde melding als ik mijn mail wil ophalen.

Dan moet ik Save Online eerst uitzetten.

Reageer