Vraag

Kan geen email versturen via upcmail adres, ontvangen is geen probleem. Krijg een windows foutmelding


Hulp nodig!

Mijn vader kan sinds een tijdje geen emails meer versturen vanaf zijn upc email adres. Dit is van het één op het andere moment gebeurd. Hij heeft meerdere keren met ziggo gebeld en die vertelden hem dat hij gehackt is en zijn wachtwoord moet wijzigen. Dit heeft hij meerdere malen gedaan zonder succes.

Ik denk zelf dat het met microsoft outlook/windows te maken heeft maar kan er niet achter komen hoe dit te veranderen. Iemand tips?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Groetjes Sabine


9 Reacties

Reputatie 6
Badge +10
@Enibas86 ,

Is het wachtwoord ook aangepast in het email programma ? Dit wordt nog weleens vergeten als men in mijn Ziggo het wachtwoord heeft veranderd.

Succes.
Reputatie 7
Badge +15
Je kunt het beste handmatig de mail instellingen geven in plaats van automatisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Anders gaat hij waarschijnlijk proberen om de oude standaardinstellingen van de UPC mailserver te gebruiken.
@Sparco©️1963 en @Nick999 thanks voor de tips! Ik zal even kijken of dit de oplossing is.
Reputatie 7
Hey @Enibas86 . Welkom hier! Goed dat je even contact opneemt.
Ik ben heel erg benieuwd of het inmiddels is gelukt ^^ Heb je een update voor ons? 🙂
@Lycke Ziggo helaas is het nog niet opgelost. Er wordt de melding gegeven dat het account geblokkeerd is voor uitgaande mail. Hij kan alleen emails ontvangen op zijn upcmail.

Mijn vader heeft al enkele keren zijn beide wachtwoorden gewijzigd voor zijn mijnziggo en upcmail account en heeft daarbij ook de 24 uur gewacht waardoor de blokkering wordt opgeheven. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd.

Ik dacht eerst dat het probleem bij microsoft outlook en windows ligt maar ben bang dat het toch aan Ziggo ligt.

Hoe nu verder?
Reputatie 7
Ik ga hier checken wat er qua blokkade's vanuit ons is gedaan. Wil je me een privebericht sturen met de postcode, het huisnummer en het e-mailadres waarover het gaat? 🙂
Reputatie 4
Badge +2
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/help-mijn-ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-wat-moet-ik-doen-36508
Reputatie 4
Badge +2
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/help-mijn-ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-wat-moet-ik-doen-36508

Deze link ook even checken.

En voor verzenden dus smtp.ziggo en niet upc...


En deze als jullie er gezamelijk helemaal niet meer uitkomen, en wel ook de pc zeker vrij is van viruszaken natuurlijk.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/lieve-ziggo-doe-wat-aan-u-support-bij-vooral-mailblokkades-bijv-37047
Ik ga hier checken wat er qua blokkade's vanuit ons is gedaan. Wil je me een privebericht sturen met de postcode, het huisnummer en het e-mailadres waarover het gaat? :-)

Gedaan!

Reageer