Beantwoord

Kan al 3 dagen niet bij ziggo mail inloggen met 'n ziggo emailadres, foutcode CTX-0010

  • 6 december 2019
  • 38 Reacties
  • 888x Bekeken

Beste mensen van dit forum

Met het ene Ziggo emailadres kan ik wel inloggen bij Ziggo mail.

Met 'n ander Ziggo mailadres kan ik sinds 3 dagen niet meer inloggen bij Ziggo mail

De Ziggo mail adressen zijn op de zelfde manier aangemaakt en deden het beide.

Nieuw wachtwoord aanmaken lukt ook niet meer want het emailadres staat niet bij mijn aangemaakte emailadressen. En het emailladres opnieuw aanmaken lukt ook niet, want dan staat er dit emailadres is al bekend.

Ziggo kan dat emailadres volgens mij beter helemaal verwijderen zodat ik dat emailadres opnieuw kan aanmaken.

Ik zou willen dat Ziggo met een oplossing komt zodat ik dat emailadres weer kan gebruiken en kan inloggen bij Ziggo mail.

Ik wacht op de juiste oplossing en alvast bedankt voor het meedenken.

MvGr  B Zijlstra

icon

Best beantwoord door B Zijlstra 12 december 2019, 15:25

Beste Serkan

Vandaag 12-12-2019 / 15:20 uur deden beide emailadressen het weer.

Bedankt aan alle medewerkers van ziggo die het mogelijk hebben gemaakt dat alles weer correct werkt.

Gr Ben

Bekijk origineel

38 Reacties

Ik heb ergens één en ander aan inlog mail storingen gelezen.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu iets eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Be rt 

Alvast bedankt zover.

Reputatie 7

Goedemiddag @B Zijlstra 

Welkom op de Ziggo Community! Ik ga m'n best doen om je te helpen.

Wil je mij een privébericht sturen en aangeven om welke 2 specifieke e-mailadressen we het hebben? Ik zie zelf wel 2 e-mailadressen in jouw Mijn Ziggo terug. Zie jij dan maar 1 e-mailadres onder ‘Mijn producten’ > ‘Internet’ > e-mailadressen?

Alvast bedankt voor je bericht!

Mocht je niet weten hoe een privébericht te sturen, klik op Serkan zijn oranje naam en dan op de volgende pagina op Stuur bericht. 

Reputatie 7

Goedemorgen @B Zijlstra 

Ik heb je privé ook al een gedetailleerdere omschrijving gegeven, maar ik deel de oplossing ook even in dit topic :blush:

Je hebt onder het ene e-mailadres een alias aangemaakt. Het zijn dus niet 2 verschillende e-mailadressen, maar 1 e-mailadres die je met 2 verschillende namen kunt aanschrijven.

In mijn Ziggo kun je dit wijzigen via Producten > Internet > en onder het kopje ‘E-mailadressen’ op ‘wachtwoord en alias beheren’. 

Beste Serkan

Het is nog steeds niet opgelost.

Ik kan niet inloggen,dan staat er het account is niet gevonden (CTX-0010)

Tot horens maar weer.

Groet Ben

Beste Serkan

Ik heb je ook een prive bericht gestuurd.

MvGr Ben

@B Zijlstra Een e-mailalias heeft geen inlogmogelijkheden, de mails komen binnen in de inbox van het hoofdadres.

Hieronder de gebruiksaanwijzing van een alias aanmaken met de volgende informatie:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen#/

Een e-mailalias is een extra e-mailadres dat je aan je mailbox kunt koppelen. Met een e-mailalias kun je wel berichten versturen en ontvangen maar de alias heeft geen eigen inbox. In dit stappenplan helpen we je om snel en gemakkelijk een alias in te stellen.

==========================================================================

Wil je een 2e 3e 4e enz. mailadres waar je wel in kunt loggen, maak dan een nieuw mailadres aan: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/e-mailadres-aanmaken#/

Be rt

Een nieuw emailadres aanmaken is geen kunst.

Maar ik wil de vorige emailadres terug hebben waar ik eerst wel op Ziggo webmail kon inloggen.

Ik heb Ziggo ook al gebeld hierover,ze gaan er mee aan de slag om het weer goed te krijgen.

vGr Ben

Reputatie 6
Badge +8

...Maar ik wil de vorige emailadres terug hebben waar ik eerst wel op Ziggo webmail kon inloggen...

 

Als een Ziggo email adres 3 dagen geleden wel heeft gewerkt, maar waar nu de klant niet meer op kan inloggen, dan kan dat o.a. worden veroorzaakt door:

- een fout in het email adres. Is het misschien een ...@home.nl i.p.v. een ...@Ziggo.nl adres.
- het wachtwoord is niet juist.
- de mailbox bestaat niet.
- het is een verwijderde alias

      Heeft iemand nog meer ideeën?

Op alle bovenstaande vragen, kan/moet Ziggo toch een antwoord kunnen geven !

Als de mailbox nu niet meer bestaat ( maar 3 dagen geleden nog wel ), dan moet Ziggo de laatste backup maar terugzetten.
Over backup gesproken, heeft Ziggo wel een mailbox backup? Zo ja, dan moet daarin ook makkelijk te onderzoeken zijn of de bewuste mailbox heeft bestaan. Zo nee, dan mogen ze dat wel om de zoveel tijd wereldkundig maken. Het zou veel mensen zwaar duperen, als alle mail kwijt zijn. Terwijl ze als klant ervan mogen uitgaan dat hun data/mail veilig is.

Als het een alias is/was en de mailbox waarheen de alias verwijst bestaat nog, dan kan daarheen natuurlijk weer een nieuwe pointer/alias gemaakt worden. Ziggo zou de klant daarmee natuurlijk kunnen helpen. Het is klikkerdeklik werk.


Misschien kan een Ziggo Mod antwoord geven op deze simpele vragen.


Ps. Lezen is ook een kunst. Zojuist een mail naar de TS verstuurd, maar hier lees ik nu veel extra informatie. Iets te laat dus, sorry !

Bedankt voor het meedenken Pa

 

Mijn hoofd emailadres werd nooit herkent vanaf het begin al niet zodoende het alias emailadres nu ook niet.

Ik heb wel het alias emailadres een poosje kunnen gebruiken maar nu ook niet meer.

Het blijft een raadsel.

Groet Ben

Reputatie 7

Goedemiddag allen,

Ik weet niet wie dit topic had gesloten, maar ik was het in ieder geval niet.

 

@B Zijlstra  heeft zijn gegevens met mij gedeeld en ik kan ook niet inloggen met zijn adresgegevens. 

 

@Be rt

Een e-mailalias heeft geen inlogmogelijkheden, de mails komen binnen in de inbox van het hoofdadres.

Ik meen me te herinneren dat je ook gewoon met je Aliassen kunt inloggen? In dit geval werken beide e-mailadressen niet, zowel hoofd e-mailaccount als met de alias kunnen we niet inloggen.

 

Vraag via PB aan @B Zijlstra gesteld en aan het wachten op zijn antwoord op de vraag:

Zou je het wachtwoord van je e-mailadres, via Mijn Ziggo willen wijzigen? Als je dat al hebt gedaan, hoeft het natuurlijk niet meer!

 

@Pasi

Als de mailbox nu niet meer bestaat ( maar 3 dagen geleden nog wel ), dan moet Ziggo de laatste backup maar terugzetten.

De mailboxen bestaan gewoon en staan ook geregistreerd onder het Mijn Ziggo account van @B Zijlstra.

 

Over backup gesproken, heeft Ziggo wel een mailbox backup? Zo ja, dan moet daarin ook makkelijk te onderzoeken zijn of de bewuste mailbox heeft bestaan. 

Een backup van een e-mail account? Een account bestaat of bestaat niet. Er is geen back-up van een account. Als ik bijv.. mijn Facebook account verwijder, dan ben ik m'n account toch ook kwijt? :wink:

 

Als het een alias is/was en de mailbox waarheen de alias verwijst bestaat nog, dan kan daarheen natuurlijk weer een nieuwe pointer/alias gemaakt worden. Ziggo zou de klant daarmee natuurlijk kunnen helpen. Het is klikkerdeklik werk.

Zowel Alias als hoofd e-mailaccount bestaan. We hebben enkel problemen met inloggen en te maken met een (voor mij) onbekende foutmelding “CTX-0010”. 

 

Zodra ik een antwoord heb op m'n vraag richting @B Zijlstra , ga ik er weer verder mee stoeien en hoop ik dat we het snel kunnen verhelpen. Omdat @B Zijlstra aangeeft dat hij al langer problemen heeft met zijn hoofd e-mailaccount, is het goed dat we er helemaal induiken, dan de weg van de minste weerstand op te zoeken en het account te verwijderen en opnieuw te openen (zoals @B Zijlstra privé heeft voorgesteld). Ik wil dat liever ook niet omdat zoals @Pasi ook aangeeft, je de mails die je tot nu toe hebt ontvangen, dan ook kwijt bent.

Mensen

Hartelijk dank voor al uw medewerking,en misschien komt er een oplossing.

Bij het aanmaken van het hoofd emailadres ging er al iets fout bij Ziggo,ik heb nooit met het hoofd emailadres kunnen inloggen bij Ziggo webmail.

Dus het hoofd emailadres is vanaf het begin al door Ziggo webmail nooit herkent. Er staat dat account bestaat niet.

We horen en zien de oplossing wel eens hopen wij.

Gr Ben

Serkan Ziggo schreef:
 

@Be rt

Een e-mailalias heeft geen inlogmogelijkheden, de mails komen binnen in de inbox van het hoofdadres.

Ik meen me te herinneren dat je ook gewoon met je Aliassen kunt inloggen? In dit geval werken beide e-mailadressen niet, zowel hoofd e-mailaccount als met de alias kunnen we niet inloggen.”

Ik heb het geprobeerd en je kunt bij Ziggo inderdaad wel inloggen met je alias, dan kom je in de webmail van het hoofdaccount terecht, ik had dit goed mis.:thinking:

Hoop voor je dat Serkan en het achterliggende team het op kunnen lossen voor je @B Zijlstra 

Beste mensen

Ziggo weet geen oplossing voor dit email probleem.

Gr Ben

Reputatie 6
Badge +8

...Ziggo weet geen oplossing voor dit email probleem...

???


Misschien alles nog even weer op een rijtje zetten:

- Bij het aanmaken van het hoofd emailadres is iets fout gegaan bij Ziggo en de klant heeft nooit op het hoofd emailadres kunnen inloggen.

- Sinds een paar dagen kan de klant ook niet meer inloggen met een alias.
 

...De mailboxen bestaan gewoon en staan ook geregistreerd onder het Mijn Ziggo account van @B Zijlstra….



Als de mailboxen allemaal nog bestaan, dan zou het aanmaken van een nieuwe alias, naar 1 van die mailboxen, toch de oplossing zijn?

Of missen we een mailbox? Is deze onlangs ( per ongeluk ) verwijderd, waardoor ook de alias niet meer werkt?

Blijkbaar mis ik wat, maar wat. Iemand een idee ?
 

Beste mensen

Ziggo weet geen oplossing voor dit email probleem.

Gr Ben


Waaruit maak je dit op?

@Serkan Ziggo  schreef: “Zowel Alias als hoofd e-mailaccount bestaan. We hebben enkel problemen met inloggen en te maken met een (voor mij) onbekende foutmelding “CTX-0010”. 

“Omdat @B Zijlstra aangeeft dat hij al langer problemen heeft met zijn hoofd e-mailaccount, is het goed dat we er helemaal induiken”

@B Zijlstra Ik zie nog niet dat Ziggo geen oplossing heeft of heeft iemand van Ziggo je dit laten weten?

 

Ik maak wel een anders nieuw emailadres aan voor belangrijke prive zaken,hier kan ik niet langer op wachten.

Gr Ben

Beste Serkan

Vandaag 12-12-2019 / 15:20 uur deden beide emailadressen het weer.

Bedankt aan alle medewerkers van ziggo die het mogelijk hebben gemaakt dat alles weer correct werkt.

Gr Ben

Alle mensen bedankt die mee hebben gewerkt aan een oplossing,dus toch gelukt vandaag.

Gr Ben

Reputatie 7

Goedemiddag @B Zijlstra 

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat we het alsnog hebben weten te verhelpen. (met dank aan mijn collega's intern) :blush:

Reputatie 6
Badge +8

Alle mensen bedankt die mee hebben gewerkt aan een oplossing,dus toch gelukt vandaag….


Graag gedaan.

Zou u misschien kunnen vertellen hoe het is opgelost? Dan leren ‘we’ er ook nog wat van.

Pasi

Aan de oplossing hebben medewerkers van Ziggo gewerkt,dus hoe de medewerkers van ziggo het hebben opgelost dat weet ik zelf ook niet. (excuus daarvoor)

Pasi  Die vraag kan je dus beter aan de medewerkers van Ziggo vragen.

Gr Ben

Ik verwacht een stevige schop tegen de server.:relaxed:

Reputatie 6
Badge +8

Ik verwacht een stevige schop tegen de server.:relaxed:


Of ze hebben 'm even op de kop gehouden en zijn alle ( virtuele? ) foute bits en losse bytes er gewoon uitgevallen :astonished: .

 

...hoe de medewerkers van ziggo het hebben opgelost dat weet ik zelf ook niet...


Excuses zijn natuurlijk niet nodig! Het belangrijkste is dat alles uiteindelijk is opgelost.
Misschien komt een Ziggo mod nog even langs en vertelt ( alhoewel ik dat niet verwacht ) wat er gedaan is.

Reageer