Beantwoord

Is de Spamfilter van Ziggo is Lek

  • 19 december 2018
  • 34 Reacties
  • 4684x Bekeken

Reputatie 7
Badge +26
Mijn vraag is of de Ziggo Spamfilter lek is.

Sinds enkele maanden staat mijn Spam box vol spam mail die vanuit de Ziggo Server wordt doorgelaten, normaal nooit geen probleem altijd lege Spam box op mijn @ziggo.nl account, maar spant nu echt de kroon, ook veel van hetzelfde bedrijf c.q. mail van dezelfde afzender.

Zijn er tips en truc's om de email server of Imap in te stellen hiervoor, of de mail door te geven.
icon

Best beantwoord door hanh 20 december 2018, 08:22

Met Ziggo WebMail of met een Email Client voor een IMAP Ziggo Account, kun je het SPAM Filter aanleren het voortaan beter te gaan doen.
Dat werkte vroeger niet zo goed, maar dat schijnt tegenwoordig beter te gaan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/
Al doende zal de boordeling door het SPAM Filter na een tijdje beter moeten gaan lijken op jouw opvattingen over wel/niet SPAM.
Altijd de SPAM Folder in de gaten houden. Er blijft een (kleine) kans dat er per ongeluk iets waardevols in wordt afgeleverd.

Dat je vroeger geen of veel minder SPAM kreeg is ook een kwestie van geluk.
Iedereen kan berichten krijgen die je liever niet ontvangt.
Gr Han
Bekijk origineel

34 Reacties

Met Ziggo WebMail of met een Email Client voor een IMAP Ziggo Account, kun je het SPAM Filter aanleren het voortaan beter te gaan doen.
Dat werkte vroeger niet zo goed, maar dat schijnt tegenwoordig beter te gaan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/
Al doende zal de boordeling door het SPAM Filter na een tijdje beter moeten gaan lijken op jouw opvattingen over wel/niet SPAM.
Altijd de SPAM Folder in de gaten houden. Er blijft een (kleine) kans dat er per ongeluk iets waardevols in wordt afgeleverd.

Dat je vroeger geen of veel minder SPAM kreeg is ook een kwestie van geluk.
Iedereen kan berichten krijgen die je liever niet ontvangt.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +19
Hmm.... Volgens mijn zus is er al 12 uur lang geen spam meer doorheengekomen, terwijl ze eerst elk uur een spammail kreeg. Zou er dan toch eindelijk wat veranderd zijn bij Ziggo wat zijn vruchten afwerpt 😃 😃?


Ssssssssssstttttt ...
Reputatie 4
Badge +2
Wat ik wel lollig vind, hoe harder ik email in de blacklist zet, hoe meer er van terug komt en door de blacklist heen. Dit is zwaar irritant mail van bijvoorbeeld de site pietjesteltvoor.nl en ook andere website's. En ook email adressen die wel aangemaakt zijn van me ziggo account maar niet actief voor buiten zit de spambox van vol, dus de Ziggo spam server is gewoon niet up to date.

Vreemd zou dit echt voorleggen aan Ziggo.

Lijkt wel dat je blacklist een whitelist is geworden 👺

Check ook op hacks en virus zaken binnen je eigen omgeving / netwerk voor alle zekerheid.

Wat zijn kan is dat dit bedrijf juist met hulp van medewerkers van Ziggo Abuse op een whitelist staat overigens.

Weet niet hoe ziggomail met aliassen enz omgaat, ik zou eens goed naar de headers van mails kijken bij die niet actieve adressen van je of ze echt wel aan die verzonden zijn en waarvandaan ze komen.
Ook niet wissen maar juist opslaan enz voor abusemelding en speurwerk
Reputatie 4
Badge +4
Het is gewoon verschrikkelijk te noemen hoeveel spam Ziggo doorlaat komen elke dag weer. Een hele tijd niets en nu weer een hele tijd doorlaten van die rotzooi ja. ben er wel een beetje klaar mee als ik eerlijk mag zijn ja.
Reputatie 1
*** Dubbele melding @Aar heeft eigen Topic over idem ****
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/wat-doet-ziggo-tegen-spam-37198

Het is niet handig een eigen Topic te starten en dan hetzelfde probleem hier weer te melden.
Er gaan dan meer mensen met je meedenken die niet op de hoogte zijn van de voortgang in je Topic.


Was een advies op Twitter, dus vandaar.
Als de moderators anders zien mogen ze het aanpassen. Plus dat ik mijn post nog stevig heb ingesnoeid zoals je kan zien. Zo blijft de ervaring gebundeld. En mijn hulpvraag gescheiden.

Toch mooi zo?
Reputatie 7
Badge +26
70% komt in de spam maar ook heel veel in de gewone map, normaal had ik hier nooit last van, daarom juist. in 4 jaar Ziggo nog nooit geen spam en ongewenste mail, en nu wel.
@Zlobinski
Een wat licht ingesteld SPAM Filter hoeft geen probleem te zijn.
Als er maar in de SPAM Folder wordt afgeleverd.
Met een goed Filter en een goede leerfunctie moet je dat na een tijdje voor elkaar kunnen krijgen.
Ziggo Mail is op dit punt niet bepaald state of the art. Zoals ik die ken uit een lang verleden.

Wat je natuurlijk ook niet wilt, is dat voor jou waardevolle berichten helemaal niet worden afgeleverd.
Dat heb ik in het verleden van het Ziggo SPAM Filter meegemaakt.
Niet afgeleverd bij een Ziggo Email address, wel bij bv een Gmail address.
Komen thans geen klachten meer over binnen.

En zo modderen we voort.
Gebruik zelf Ziggo Mail overigens niet, omdat een Email address bij een ISP onhandig is.
Je moet maar willen overstappen naar bv KPN. Teveel gedoe.

Gr Han
Reputatie 4
Badge +2
Advies en belangrijkste TIPs:

Gebruik Ziggo mail gewoon niet of alleen waar het echt nodig is en zinvol.

Waarom:
  1. Veiligheid, Ziggo heeft een aantal zaken te zwak staan wat betreft zekere en veilige mail, dit kan soms niet anders omdat diverse oude programma's en devices anders niet goed werken met ziggo mail account. ( of het daarom is weet ik niet)
  2. Velen gebruiken Ziggomail adres ook voor MijnZiggo enz, tja dan is dus zodra je dat mailadres ook naar buiten gebruikt al veel bekend voor eventuele hackers voor je Ziggo aansluiting. ( Tip nooit een mailaccount waar je ook verbindingsinstellingen en gegevens over hebt lopen algemeen gebruiken, dit heeft niet met Ziggo te maken maar is algemeen beter niet te doen)
  3. Er zijn veel betere en veiligere "gratis" en of betaalde oplossingen, waaronder natuurlijk geen gmail of hotmail/outlook hihi 👎maar wel bijv, protonmail en mailbox.org eventueel zoho.eu dan heb je en meer veilige mogelijkheden en ook minder spam en geen meelezen voor reclame doeleinden.
  4. Oja maar staat hierboven emailaccount vast aan ISP is ook zeer onhandig bijv. als je gaat verhuizen wisselen enz.
  5. Hopelijk overbodig: gebruik overal een lang en moeilijk steeds ander wachtwoord, dus nergens een simpel en al helemaal niet bij verschillende diensten ene zelfde wachtwoord hier is het zeker dat het een keer goed fout gaat.
  6. Oja ook nog u Ziggo aansluiting kan door mailabuse herkenning wel of niet juist, indien uw de Ziggo ISP mailadress gebruikt al dan niet hacked ook onbruikbaar worden
Stel wel minstens 1 Ziggo mailaccount in en maak je hoofdemailaccount niet zichtbaar zorg dat de alias anders is dan deze accountnaam waarmee je inlogd!

EN die hacked Ziggo en KPN enz. accounts zien we dan weer voorbij komen bij hackpogingen op servers of derden, zo ook in gebruik bij oplichters dus help uzelf en anderen met een simpele basis bewust veiligheid besef.

Crosslink scrol daar ook naar boven https://community.ziggo.nl/e-mail-103/hoe-kan-je-e-mail-volledig-versleuteld-versturen-31983#post350095
Reputatie 1
Hmm.... Volgens mijn zus is er al 12 uur lang geen spam meer doorheengekomen, terwijl ze eerst elk uur een spammail kreeg. Zou er dan toch eindelijk wat veranderd zijn bij Ziggo wat zijn vruchten afwerpt 😃 😃?
Reputatie 7
Badge +26
@Aar dat zijn de goede berichten 😊
Reputatie 7
Badge +26
Heb er weer 1 die ik onder de aandacht wil brengen, wel lief dat Ziggo aan me denkt en ja deel hem graag omdat wie wint moet ook even de aandacht vragen.

Reputatie 7
Badge +26
Wat ik wel lollig vind, hoe harder ik email in de blacklist zet, hoe meer er van terug komt en door de blacklist heen. Dit is zwaar irritant mail van bijvoorbeeld de site pietjesteltvoor.nl en ook andere website's. En ook email adressen die wel aangemaakt zijn van me ziggo account maar niet actief voor buiten zit de spambox van vol, dus de Ziggo spam server is gewoon niet up to date.
Reputatie 7
Badge +26
Dank je @Zpiep ik ga dit zekers even voorleggen bij Ziggo, zal wel januari worden omdat de Community niet op volledige sterkte is. Ik houd je op de hoogte 😉
Reputatie 7
Hey @xGarfieldx-Dave . Brr, wat een nare mail. Ik snap wel dat je hier niet vrolijk van wordt.

Nu geef je aan dat je feedback vanuit Ziggo wilt. En dat is wel wat lastig. Hoe deze partij aan jouw e-mailadres gekomen is, weten wij natuurlijk ook niet.
Je kunt je onder aan de mail in elk geval uitschrijven hiervoor en je kunt het bericht natuurlijk ook markeren als spam, zodat dit wordt herkend voortaan!
Reputatie 4
Badge +2
Misschien fun
pietjesteltvoor.nl is available

Deze door iemand laten vastleggen ?

Dus als echt van dat domein zie headers, zou het als het over Ziggo mailservers binnenkomt natuurlijk omdat het aan niets voldoet wat spamregels betreft compleet geblokt moeten worden, als dit dan van buiten binnenkomt is spamfiltering hmm best ...........

of was dit een fun domain door jou als voorbeeld gegeven maar niet echt?

De com is er wel maar voldoet eigenlijk ook nergens aan en zo anoniem als maar kan zijn
Reputatie 7
Badge +26
Hey @xGarfieldx-Dave . Brr, wat een nare mail. Ik snap wel dat je hier niet vrolijk van wordt.

Nu geef je aan dat je feedback vanuit Ziggo wilt. En dat is wel wat lastig. Hoe deze partij aan jouw e-mailadres gekomen is, weten wij natuurlijk ook niet.
Je kunt je onder aan de mail in elk geval uitschrijven hiervoor en je kunt het bericht natuurlijk ook markeren als spam, zodat dit wordt herkend voortaan!

Ik heb bericht vanuit Ziggo gehad en ook jou advies opgevolgd. Ieuk is anders. Gelukkig zijn de oplossingen wel voorhanden 😊
Reputatie 1
Hieronder een overzicht van alle spam die een familielid van mij krijgt (die inmiddels al naar de Spambox is gesleept), en het is voornamelijk allemaal fake-mail van een zogenaamde Bol.com, nep-Hoorspecialist, nep-Detox bedrijf etc....

Inmiddels is het bijna 20 per dag of zelfs meer!!!!!!

Ze wordt er momenteel echt horendol van en 'is er nu echt behoorlijk klaar mee!'.

Ziggo adviseert om alle spam naar de Spam-box te slepen zodat de spamfilter dit zal leren te herkennen. Maar dat doet ze nou al een maand en zonder enig succes. Alle mail heeft bovendien ook een verschillend mailadres, dus blokkeren is haast niet te doen.

Als ik alle mails voor haar zou moeten omleiden via Gmail dan is dat toch eigenlijk van de zotte! Dus ik hoop dat Ziggo zich echt eens gaat wapenen tegen deze rotzooi aan mails.

*** Dubbele melding @Aar heeft eigen Topic over idem ****
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/wat-doet-ziggo-tegen-spam-37198

Het is niet handig een eigen Topic te starten en dan hetzelfde probleem hier weer te melden.
Er gaan dan meer mensen met je meedenken die niet op de hoogte zijn van de voortgang in je Topic.
@Erik-Rik
Zie wat gedachten over hoe overstappen naar een ander email address kan gaan.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/wat-doet-ziggo-tegen-spam-37198#post369116
Het gaat over overstap naar een Gmail Account, maar het hoeft niet per se bij Google te zijn.
Kan ook bij een andere al dan niet gratis Email provider. Er zijn er zat.
Er is een goede kans dat de afhandeling beter zal zijn dan wat je nu bij Ziggo ervaart.
Gr Han
Reputatie 2
Badge +5
'Aanvallen' van spam gaat altijd met pieken en dalen. Het lijkt mij dat het spamfilter goed zijn werk doet. De spam komt toch in je spam folder terecht? Dan zou ik me daar niet al te druk over maken.
Reputatie 7
Badge +26
Met Ziggo WebMail of met een Email Client voor een IMAP Ziggo Account, kun je het SPAM Filter aanleren het voortaan beter te gaan doen.
Dat werkte vroeger niet zo goed, maar dat schijnt tegenwoordig beter te gaan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/
Al doende zal de boordeling door het SPAM Filter na een tijdje beter moeten gaan lijken op jouw opvattingen over wel/niet SPAM.
Altijd de SPAM Folder in de gaten houden. Er blijft een (kleine) kans dat er per ongeluk iets waardevols in wordt afgeleverd.

Dat je vroeger geen of veel minder SPAM kreeg is ook een kwestie van geluk.
Iedereen kan berichten krijgen die je liever niet ontvangt.
Gr Han

Super dank je, deze info even verwerkt en weer handige tip. Dank je wel ervoor 🙂
Wat men schrijf is juist.
Bij navraag aan wat IT mensen is het Spamfilter van Ziggo niet up to date als er zoveel spam binnenkomt.
Ook het Algoritme wat men in het Spamfilter gebruikt is verouderd.
Dof geeft men uiteraard niet toe, want dan geef je toe dat je de zakjes niet op orde hebt.
Er wordt aan gewerkt ga ik van uit.

En ook al komt de Spam in je Spambox dan geeft dit nog overlast.

Veel mensen vragen mij vaker waarom ze zoveel Spammail krijgen.
Tja, dan geef ik aan dat Ziggo het Spamfilter niet op orde heeft.

Ik krijg ongeveer 45 Spammail per dag met uitschieters tot 70 !!
Hierover gecommuniceerd met Ziggo, echter de Medewekser(ster) die men dan aan de lijn krijgt is hiervoor zeer onvoldoende onderlegt.

Deze zijn geen medewerkers die IT gecertificeerd zijn maar wat basis stappen via een schermpje lezen en intern wat basis principes geleerd krijgen en wat wel en niet mag en waarvan 95% niet weet hoe dit juist aan te pakken.

Dit neemt niet weg dat deze mensen hun best doet.

Maar een correct LOG bestand aanmaken met een duidelijk Case is al een kunst op zich.

En als dit niet wordt opgepakt dan blijft en zit men met overvloedige Spammail. Incl. Phissing die er tussen zit met alle gevolgen van dien voor de gebruiker die uit nieuwsgierigheid dan wel onwetendheid daar op klikt met alle gevolgen van dien tot complete drama's die er op volgen. Puur daar Ziggo dan e e.a. laat slepen en dit niet adequaat oppakt.

Kijk alleen al naar je mailbox bij Ziggo.
Die komt nog uit de tijd van een inbelmodem. Slechts 5GB opslag.
Mij lijkt dat dit al minimaal 15 tot 25 gb hoort te zijn.
Mede daar men ook wel eens een filmpje of foto's in de hiervoor betreffende mailmap bewaard.

Ook daar loopt men behoorlijk achter als men kijkt wat voor een behoorlijk maandelijkse kostprijs men betaald.
Voor ons pakket bedraagt dit al maandelijks €.96,-

Ook al loopt men dadelijk weer wat in met de Internet snelheid van 1GB, Zeelandnet heeft dit al in gebruik, en 1 jaar erna de intentie naar 2GB te gaan blijf ik van mening dat men achterloopt, alleen al de Upload is niet afdoende en qua Spamfiltering hier dus nog steeds een sterk verouderd algoritme wordt gebruikt.

Evenzo is ook het gevaarlijke gebruik kunnen maken van de naam in het E-mail adres die willekeurig is. Dus de naam die men ziet als men een E-mail binnen krijgt.

Wat wil zeggen U heet Dief.RU maar noemt U zich zelf dan Ziggo.
Daardoor denken veel gebruikers dat de mail van de betreffende visuele naam afkomstig is, dus afkomstig van Ziggo of ABNAMRO, RABO, ING etc...echter is het mail adres van een .RU Hacker of Chineese, Hacker dan wel een andere misdadiger die uit is op uw gelk of gegevens!

Dit moet uiteraard ook veranderd worden.

Gewoon uw naam zoals deze werkelijk is dan wel het mailadres dat er werkelijk is moet gedisplayed worden.

Ziggo is zeker een mooi bedrijf met goed Internet en nu nog achterlopende TV ( dit is nu nog maximaal 1080i).
Laten we hopen dat ook dit in 2019 wordt opgelost door 1080P en 4K. En dat de overige problemen allemaal getackeld worden.
Ssommige dingen vergen geld en tijd.
Nremt niet weg dat dit een hoge Prio dient te hebben.

Er is nog werk aan de winkel bij Ziggo.
We zien er naar uit.

Wensen we Ziggo en U allen mooie Kerstdagen en een geweldig 2019
Reputatie 7
Badge +26
Deze Email spant echt de kroon en mag weten dat ik hier best wel beetje Pissig oftewel 😡kan worden, heb de mail even wat dingen weggeblurd maar de email zelf in een Document gezet.

Ik vind dit een klein beetje te ver gaan als Spam zijnde en hier zou ik wel even feedback van Ziggo over willen krijgen, dat dit kan gebeuren.

@Aar
Ok, je hebt een punt. Er kan nu niets meer 'verkeerd' gaan. Er staat ook een link.
Han
Reputatie 4
Badge +2
Bijv. voor de kenners het antwoord / oplossing is dus een minder veilige setting te gebruiken hmm, en dat is waarom veel security mensen zich opwinden over laksheid wat beveiliging betreft enz. ( het kan zijn dat tls enz daar automatisch toch werkt en in gebruik is, zou men kunnen testen door een header van daaraf verzonden mail te bekijken)

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/uitgaande-mail-doet-het-sinds-zondag-ineens-niet-35120#post349396

Reageer