Vraag

IP Camera Foscam


Nog 1 probleem die ik niet opgelost krijg

Bij het instellen van de alarm meldingen naar mijn mail adres bij Ziggo krijg ik een foutmelding.

... Can nog locate host SMTP ziggi.nl. Name OR service nog known....

iemand ervaringen hoe dit komt en wat de juiste instellingen zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

SMTP van ziggo is: smtp.ziggo.nl

Heb je ziggi.nl ingevoerd?

Uitgaande serverinstellingen


  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Sorry nee ziggo
Welke smtp info heb je opgegeven in de configuratie van de camera?
Zoals boven aangegeven
Gerrit, Ok.
Een alternatief om te proberen voor smtp.ziggo.nl kan zijn:
port 25, geen versleuteling (zoals SSL, TLS etc) en geen authenticatie met email address/wachtwoord.
Dat werkt alleen binnen het Ziggo network & verdomd, daar zit die Camera.

Hoe gaat dat?

Han

NOOT. De software op Camera's kan crap zijn. Maakte recent mee dat het tenslotte zoals bovenstaand via port 25 werkte, maar je moest toch het niet nodige Email address en wachtwoord invullen bij de instelling! Anders ging het feest niet door. Huh ???? Rare Bug. Was geen Foscam, trouwens, maar een Elro. Soms lijken verschillende merken sterk op elkaar. China!
Leesvoer:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/uitgaande-mail-op-mijn-ip-camera-geeft-de-melding-the-receiver-is-denied-by-the-server-35428
Reputatie 4
Hi Gerrit., hanh heeft je nog een mooie tip en wat extra info gegeven. Ben je er daarmee uitgekomen?
Beste @Gerrit,

Zorg ook even dat de Foscam is uitgerust met de laatste firmware, de Nederlandse site wordt zeer slecht bijgehouden, dus benader hiervoor; Foscam USA

Dit lost meestal ook mail problemen op.

MVG