nusantara

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ip adres op blacklist

beste ziggo, mijn IP adres staat op een blacklist,

hoe kom ik van die lijst af?

het gaat om Sorbs duhl blacklist.

ik heb problemen met mijn uitgaande emails, ze worden geblokt vanwege het feit dat mijn ip adres op die blacklist staat,

kan ik een ander ip adres krijgen, of kunnen jullie me helpen om van die blacklist af te komen?

15 Reacties 15
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi nusantara, als het goed is staat elk ip-adres van particuliere Ziggo klanten op de SORBS DUHL blacklist, want het zijn dynamische ip-adressen. Dit heeft geen invloed op het versturen van normale e-mail.

Kun je nader toelichten welke problemen je precies ervaart bij het versturen van e-mail?

nusantara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

nou als ik bijvoorbeeld de gemeente een email stuur, met een belangrijk document, dan krijg ik hem terug met de opmerking dat ze het voor deze ene keer handmatig doorsturen, maar volgende keer niet, omdat ik op die blacklist sta..

of als ik iemand uit mijn netwerk een email stuur met planet.nl of zonnet.nl dan krijg ik hem meteen terug.

zodra ik vanuit een VPN stuur naar hetzelfde planet.nl og zonnet.nl adres, komt ie meteen aan, en krijg ik de reactie van diegene dat de email gewoon aankomt.

Ga je mij vertellen dat elk particulier ziggo ip adres op een blacklist staat? echt?

hoor je graag Mark, en nog bedankt voor je reactie!

 

nusantara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het IP-adres 213.46.***.*** (aangepast door moderator) staat op de blacklist van Sorbs, een beetje nazoeken verteld dat dit een server van jullie is (voorheen UPC). Het zal wel om een mailserver gaan waar mijn mails langskomen want van een planet.nl of zonnet.nl krijg ik de mail direct terug omdat het van-adres blacklisted is. Opvragen van mijn locale IP-configuratie laat zien dat dit niets met mij persoonlijke computer te maken heeft :

hier dat hele verhaal uit die commandprompt

 

Microsoft Windows [Version 10.0.18363.592]

(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

 

C:\Users\steph>ipconfig/all

 

Windows IP Configuration

 

   Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-LMI9VKG

   Primary Dns Suffix  . . . . . . . :

   Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid

   IP Routing Enabled. . . . . . . . : No

   WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

   DNS Suffix Search List. . . . . . : net

 

Ethernet adapter Ethernet:

 

   Connection-specific DNS Suffix  . : net

   Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Ethernet Connection (7) I219-V

   Physical Address. . . . . . . . . : 30-9C-23-F5-D7-49

   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::95c4:a34d:4432:f10f%15(Preferred)

   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.192.11(Preferred)

   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

   Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 21 januari 2020 16:48:10

   Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 23 januari 2020 11:08:09

   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.192.1

   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.192.1

   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 405838883

   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-23-5B-E6-88-30-9C-23-F5-D7-49

   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.192.1

                                       0.0.0.0

   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

 

Ethernet adapter Ethernet 2:

 

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

   Connection-specific DNS Suffix  . :

   Description . . . . . . . . . . . : TAP-NordVPN Windows Adapter V9

   Physical Address. . . . . . . . . : 00-FF-61-88-9C-90

   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

 

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 2:

 

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

   Connection-specific DNS Suffix  . :

   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter

   Physical Address. . . . . . . . . : B2-FC-36-C8-FF-05

   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

 

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 3:

 

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

   Connection-specific DNS Suffix  . :

   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #2

   Physical Address. . . . . . . . . : F2-FC-36-C8-FF-05

   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

 

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

 

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

   Connection-specific DNS Suffix  . : net

   Description . . . . . . . . . . . : Realtek 8821CE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC

   Physical Address. . . . . . . . . : B0-FC-36-C8-FF-05

   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

 

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

 

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

   Connection-specific DNS Suffix  . :

   Description . . . . . . . . . . . : Bluetooth Device (Personal Area Network)

   Physical Address. . . . . . . . . : B0-FC-36-C8-FF-06

   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

 

C:\Users\steph>

 

Kunnen jullie ervoor zorgen dat jullie je mailserver opschonen en deze afmelden bij Sorbs? Vreemd trouwens dat ik daarom moet vragen. Ik zie graag spoedig het positieve resultaat tegemoet!

Groeten,

Nusantara

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
nusantara wrote:

Het IP-adres 213.46.***.*** (aangepast door moderator) staat op de blacklist van Sorbs, een beetje nazoeken verteld dat dit een server van jullie is (voorheen UPC). Het zal wel om een mailserver gaan waar mijn mails langskomen want van een planet.nl of zonnet.nl krijg ik de mail direct terug omdat het van-adres blacklisted is. Opvragen van mijn locale IP-configuratie laat zien dat dit niets met mij persoonlijke computer te maken heeft :

 

 

Kunnen jullie ervoor zorgen dat jullie je mailserver opschonen en deze afmelden bij Sorbs? Vreemd trouwens dat ik daarom moet vragen. Ik zie graag spoedig het positieve resultaat tegemoet!

Groeten,

Nusantara

 

Ik denk niet dat dit het probleem is , deze vraag heb ik nog nooit gehoord en is denk ik niet goed.

In die mooie lijst zie ik alleen je interne ip adres is het door jou genoemde ip adres wat begint met  213..jou IP adres ? 

kan je hier nagaan https://www.watismijnip.nl/

 

En op welke manier mail je eigenlijk , want het doorsturen naar de gemeente snap ik ook niet echt , immers als je mailt met je eigen mail programma en mail adres dan gebruik je toch het mail adres van de gemeente en dan mail je direct daar naar toe.

Daar zit toch niemand tussen ? 

 

 

nusantara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja, dat is mijn ip adres, dat heb ik inmiddels al 30 keer doorgegeven, per telefoon, per chat en nu hier.

inderdaad, als je mailt met je eigen email naar een gemeente of naar wie dan ook, dan zit daar niemand tussen, maar de verbinding gaat dan wel via het IP-Adres van ZIGGO. en dat IP Adres van ZIGGO staat op een blacklist.(en wordt dan geblocked bij planet.nl/zonnet.nl en kennelijk gemeenten).

als ik het goed begrijp is de enige manier om van dit IPadress af te komen, door een andere provider te zoeken. Het gevolg is dan wel, dat iemand anders weer dit besmette IP-adress krijgt. Dus is iemand anders dan weer de sjaak, en kunnen jullie weer met 10 collegas reageren op mailtjes zoals dit.

Is er eigenlijk iemand bij ZIGGO die wel verstand heeft hiervan, want als ik het internet lees, komt dit probleem wel veel vaker voor…en stopt ZIGGO dan zijn kop in het zand.

dus nogmaals, neem dit probleem serieus, voor mij, en ook voor je toekomstige klanten, neem contact op met Sorbs duhl blacklist om ze te vragen of ze dit IP adress kunnen opschonen/van de blacklist afhalen.

of kom met een nieuw ipadres…

en ook graag met een zinnig antwoord,

Met alle respect,

nusantara

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
nusantara wrote:

ja, dat is mijn ip adres, dat heb ik inmiddels al 30 keer doorgegeven, per telefoon, per chat en nu hier.

inderdaad, als je mailt met je eigen email naar een gemeente of naar wie dan ook, dan zit daar niemand tussen, maar de verbinding gaat dan wel via het IP-Adres van ZIGGO. en dat IP Adres van ZIGGO staat op een blacklist.(en wordt dan geblocked bij planet.nl/zonnet.nl en kennelijk gemeenten).

als ik het goed begrijp is de enige manier om van dit IPadress af te komen, door een andere provider te zoeken. Het gevolg is dan wel, dat iemand anders weer dit besmette IP-adress krijgt. Dus is iemand anders dan weer de sjaak, en kunnen jullie weer met 10 collegas reageren op mailtjes zoals dit.

Is er eigenlijk iemand bij ZIGGO die wel verstand heeft hiervan, want als ik het internet lees, komt dit probleem wel veel vaker voor…en stopt ZIGGO dan zijn kop in het zand.

dus nogmaals, neem dit probleem serieus, voor mij, en ook voor je toekomstige klanten, neem contact op met Sorbs duhl blacklist om ze te vragen of ze dit IP adress kunnen opschonen/van de blacklist afhalen.

of kom met een nieuw ipadres…

en ook graag met een zinnig antwoord,

Met alle respect,

nusantara

 

 

 

Sorry maar ik ben geen medewerker van Ziggo maar iemand die hier mensen probeert te helpen.

Het verhaal wat je schrijft klopt niet.

Dat ip adres is jou eigen openbaar/internet ip adres , en dat zou idd geblokt kunnen zijn maar dat vind niet plaats in de Ziggo mail server.

Het kan wel zijn dat je ip adres is geblokt in de uitgaande smtp ( mail server van Ziggo ) maar dan hebben er meestal ongeoorloofde praktijken plaatsgevonden vanaf jou ip adres.

Bijvoorbeeld , je hebt een virus op je pc en of je hebt veel spam mail verstuurd.

Gemeenten blokken geen ip adressen zo ver ik dat weet.

Het ip adres wat je nu hebt is in principe een dynamisch adres en het kan wel eens voorkomen dat je een ander ip adres krijgt.

Ik snap eigenlijk ook verder niet jou verhaal, is erg onduidelijk vooral dat je schrijft :

 

nou als ik bijvoorbeeld de gemeente een email stuur, met een belangrijk document, dan krijg ik hem terug met de opmerking dat ze het voor deze ene keer handmatig doorsturen, maar volgende keer niet, omdat ik op die blacklist sta..

 

Als je echt geblokt bent door Ziggo ( de mail server ) kan je helemaal niet mailen.

Verder nam ik jou verhaal serieus maar nu stop ik er mee

 

 

 

nusantara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

beste Ronihd,

Bedankt voor je reactie,

Dus als ik het goed begrijp zit ik hier te kletsen met iemand die er ook geen verstand van heeft, en niet eens bij ZIGGO werkt.

ten eerste; er zit geen virus op mijn computer

ten tweede; ik zit niet te spammen

Hoe krijg je een reactie van ZIGGO Zelf??

Kan iemand mij vertellen hoe je die te pakken krijgt?

en dan iemand die er wel verstand van heeft?

ZIGGO, reageer eens zelf...

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
nusantara wrote:

Hoe krijg je een reactie van ZIGGO Zelf??

Kan iemand mij vertellen hoe je die te pakken krijgt?

en dan iemand die er wel verstand van heeft?

ZIGGO, reageer eens zelf...

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Bel onze servicelijn

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur

4p_phone%20copy.gif 1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
4p_phone%20copy.gif 0900-1884 normaal tarief
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Op een blacklist staan zegt nog niet zoveel, zoals Mark je al heeft laten weten.

  • Kun je uitleggen hoe je dit getest hebt en het resultaat laten zien?

Een evt blokkade door Ziggo (dat kan) voor verzenden via smtp.ziggo.nl geeft een foutmelding.

  • Laat die ook maar zien.
  • Gaat verzenden via een 4G connectie op een telefoon mis?

Een VPN Connectie laten lopen met een Publieke VPN Provider, tijdens het gebruik van een Email Client met verzending via stmtp.ziggo.nl kan een blokkade opleveren.

  • Hoe zit dit bij jou?

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
nusantara wrote:

Ga je mij vertellen dat elk particulier ziggo ip adres op een blacklist staat? echt?

Ja, tenminste, alle dynamische ip-adressen zouden hier op kunnen staan. Voor al onze dynamische ip-adressen geldt namelijk dat er geen reverse DNS mogelijk is en dat is een reden om op deze specifieke blacklist te komen, dat is bij vrijwel alle providers hetzelfde en delisting is daarom ook niet mogelijk (want je hebt nog steeds geen reverse DNS). Daarmee wordt eigenlijk alleen maar gezegd dat jouw ip-adres niet geschikt is als mailserver, maar dat heeft geen invloed op het sturen van e-mailtjes via onze mailserver.

Lees meer op: http://www.sorbs.net/listing/aboutlistings.shtml of https://en.wikipedia.org/wiki/Spam_and_Open_Relay_Blocking_System#DUHL

 

Dat gezegd hebbende, hoe verstuur jij je e-mail? Welk e-mailprogramma gebruik je en hoe zijn de SMTP instellingen daarin?

nusantara
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste allemaal,

Ik wil als eerste mijn excuses aanbieden aan iedereen hier die me wilt helpen. ik dacht namelijk dat ik direct met ZIGGO aan het communiceren was.

Heb hiervoor 3 dagen met ZIGGO gechat en verschillende keren aan de telefoon gehangen, ook uren in de wacht (niet bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand kan ik je zeggen), en zij hebben me hierheen doorverwezen.

Nogmaals ik dacht dat dit ZIGGO was, excuses, en heel erg bedankt dat jullie de moeite nemen en genomen hebben om me te proberen te helpen.

Dank je wel!

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

FYI: De moderators (zoals ik) hebben Ziggo in hun naam staan en wij zijn wél Ziggo medewerkers.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik snap je niet helemaal.

Op dit Forum helpen eerst klanten elkaar om een probleem op proberen te lossen.
Mocht dit niet lukken dan bemoeit Ziggo zich er mee in de vorm van een Moderator, zoals Mark Ziggo, die hier al langs kwam. In dit geval NB eerder dan dat iemand anders reageerde. Een Mod heeft Ziggo als achternaam. Je had dus meteen rechtstreeks contact met Ziggo, wat je graag wilde. Ik begrijp dat je dat nog niet wist.

Al doende is er zonodig via een Mod zelfs toegang mogelijk tot de 2e lijns support, wat bij andere Ziggo support kanalen (telefoon, Chat, etc) niet zo makkelijk kan.

Waar je nu verder je heil nog zou willen gaan zoeken, is me niet duidelijk.
Of is je probleem inmiddels opgelost?

Als je nog verder wilt, dan is een antwoord op gestelde vragen nodig. Zoals deze.

hanh wrote:

Op een blacklist staan zegt nog niet zoveel, zoals Mark je al heeft laten weten.

  • Kun je uitleggen hoe je dit getest hebt en het resultaat laten zien?

Een evt blokkade door Ziggo (dat kan) voor verzenden via smtp.ziggo.nl geeft een foutmelding.

  • Laat die ook maar zien.
  • Gaat verzenden via een 4G connectie op een telefoon mis?

Een VPN Connectie laten lopen met een Publieke VPN Provider, tijdens het gebruik van een Email Client met verzending via stmtp.ziggo.nl kan een blokkade opleveren.

  • Hoe zit dit bij jou?

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Leuk om te kletsen……….maar ik stel ter discussie dat ik er geen verstand van zou hebben.

En dit staat er in mijn handtekening (  lees de regels onder dit antwoord ) dus ik stel voor dat je 1e goed leest voordat…..

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

maar ik stel ter discussie dat ik er geen verstand van zou hebben.

Dat vindt TS. Of die dat goed kan beoordelen, valt nog te bezien.In deze diskussie ga ik me niet mengen. Dat vind ik zinloos,  voor het snel kunnen vinden van een oplossing.

Uitgelicht topic