janlindhout

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ingekomen e-mails worden als platte tekst getoond

Veel van de e-mails die ik binnenkrijg worden getoond als platte tekst.
In mijn instellingen heb ik het weergeven als HTML toestaan aangevinkt. Het betreft mails met veel opmaak en plaatjes, dus het heeft misschien te maken met de omvang van de berichten. Maar ik kan nergens een instelling vinden die een limiet stelt aan grootte van inkomende mail.
Wie weet raad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
janlindhout
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een tijdje geëxperimenteerd met verschillende browsers. Mijn probleem (sommige mails niet in HTML maar als platte tekst weergeven) deed zich voor in Safari en Chrome. Firefox geeft tot nu toe alle mails goed weer, met alle afbeeldingen en links. Dus daar houd ik het maar op.
Dank voor het meedenken!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Over welk besturingssysteem en welk Email programma gaat het?
janlindhout
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
macOS Sierra en webmail van Ziggo.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik zie dit wel vaker voorbijkomen, volgens mijn ligt het aan de webapplicatie want het komt voor in meerde browsers, als test kan je onderstaande link proberen.
Gaat het hier wel goed dan ligt het dus aan de applicatie.

https://mail.ziggo.nl/ox6/ox.html#
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
janlindhoutziggo ,

Stuur Uzelf eens een test-email met 1 afbeelding en ietwat opmaak van klein formaat. Als deze wel goed aankomt zou het inderdaad aan de grootte kunnen liggen.

Succes.
janlindhout
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
dank voor de tips! Sparco, ik heb mijzelf een testmail gestuurd die goed aankwam terwijl die een stuk groter was dan de mails die in de webapplicatie niet goed (in HTML) worden weergegeven. En Mguzz, dank voor die link, daar worden all emails prima weergegeven. Wat dat betekent weet ik nog niet.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
janlindhoutziggo ,

een rare gedachtenkronkel mijnerzijds, misschien hebben de afzenders hun email opgesteld in platte tekst formaat. Ook dat is zelf te testen met een eigen email.

Succes.
janlindhout
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een tijdje geëxperimenteerd met verschillende browsers. Mijn probleem (sommige mails niet in HTML maar als platte tekst weergeven) deed zich voor in Safari en Chrome. Firefox geeft tot nu toe alle mails goed weer, met alle afbeeldingen en links. Dus daar houd ik het maar op.
Dank voor het meedenken!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
janlindhoutziggo Dank voor je update, nu kunnen anderen ook je oplossing zien met hetzelfde probleem.:relaxed:

Klik in je eigen laatste bericht op Beste antwoord en dan komt dit direct in het eerste bericht van je te staan.
Bericht met oplossing komen dan onder elkaar.

Uitgelicht topic