1
Vraag
2
Reacties
W1ll3m

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inbox leeg na toevoegen mailaccount in Gmail

Vandaag voegde ik mijn mailadres toe aan een Gmail account. Tot mijn grote schrik was ik ineens alle mail kwijt in mijn inbox zowel op ziggo mail client, als in outlook. Iemand ervaring en/of een oplossing ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Google kan ook alleen maar via POP3 andere accounts importeren. IMAP is alleen voor de Gmail zelf. Dus wat dat betreft valt er niet te kiezen.
Verder staat, als je mail importeert, de optie om de mail achter te laten op de server, standaard uitgevinkt, dus als dat niet aangevinkt is tijdens het instellen, dan wordt alle mail van de server verwijderd.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste W1ll3m,

Als u voor pop heeft gekozen bij Gmail bij de "Check emails from other accounts" of "Import mail and contacts" en vervolgens niet aan heeft gegeven dat op het originele/andere account niks gewijzigd mag worden, klopt dit.

Mail dient in dat geval handmatig terug geplaatst te worden naar de gewenste service.

Voor synchronisatie over verschillende clients is IMAP of Exchange nodig.

Als u het echter over de Gmail App heeft dan is het echter mogelijk een ander verhaal en is het mogelijk dat u naar de geconsolideerde inbox kijkt.

Mocht ik u verkeert hebben geïnterpreteerd, geef dan svp zo duidelijk mogelijk aan welke software of platform het probleem speelt.

MVG
W1ll3m
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het deel van het kiezen is totaal onherkenbaar, ik heb nergens iets te kiezen gehad en ik heb de mail account van ziggo in GMail gezet via chrome browser. Ik gebruik W10 maar van software/platforms heb ik geen kaas gegeten. Hoe werkt dat handmatig terugzetten want ik ben bang dat het daar op neer gaat komen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Google kan ook alleen maar via POP3 andere accounts importeren. IMAP is alleen voor de Gmail zelf. Dus wat dat betreft valt er niet te kiezen.
Verder staat, als je mail importeert, de optie om de mail achter te laten op de server, standaard uitgevinkt, dus als dat niet aangevinkt is tijdens het instellen, dan wordt alle mail van de server verwijderd.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste W1ll3m,

Bij het handmatig terug zetten dienen alle email clients uit te staan of afgemeld te worden op alle apparaten en ook binnen gmail, vervolgens configureert u via 1 PC alle email account op basis van IMAP of exchange protocol met bijvoorbeeld Outlook for Desktop of Thunderbird. (andere moderne mail client mag ook)

Binnen uw gmail betekend dit meestal dat u de optie "Let less secure apps access your account" moet inschakelen.

Vervolgens dient u de emails te verplaatsten naar het gewenste account en folder.

Het is een vrij tijdrovend proces, indien u een backup van een recent eerdere staat heeft zou u die eventueel kunnen terug zetten echter als u alleen maar online werkte, is een backup terug zetten geen optie.

Hierna kunt u vervolgens de link weer herstellen binnen gmail, echter zorg ervoor dat de door Nick999, rood gemarkeerde optie aanvinkt.

Nick999
Je hebt gelijk, tegenwoordig heet het "Gmailify", echter is support beperkt tot de grotere email hosts en zie dat Ziggo het in elkgeval niet ondersteund.

MVG
W1ll3m
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dank je voor de tips. Alles is weer terug. Voor wat betreft het aanvinken had je gelijk, ik had niets aangevinkt. de oplossing kwam van een aplicatiebeheerder die me aanraadde het Gmail account in de ziggoclient aan te maken en dan de mails te verplaatsten via slepen. Dat werkte.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic