Beantwoord

IMAP mail instellen op Huawei P smart 2019: server niet gevonden

  • 18 maart 2019
  • 16 Reacties
  • 570x Bekeken

As ik de mail instel op mijn telefoon volgens de handleiding van Ziggo krijg ik de melding server niet gevonden. Hier over gebeld met de helpdesk van Ziggo. Samen het stappenplan doorlopen zonder resultaat. Advies gekregen om mijn probleem hier neer te leggen.
Mijn mail synchroniseert nu niet met de tablet omdat ik op de telefoon alleen een pop instelling kan instaleren.
icon

Best beantwoord door Evert 20 maart 2019, 10:39

Je kunt ook de Outlook app proberen, vind ik persoonlijk een hele fijne. Kun je direct ook testen of het daarin wel lukt.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Heb je daar iets meer in moeten stellen of ingesteld dan je mailadres en je wachtwoord?
Daarmee alleen zou het al moeten werken met IMAP.
De automatische instelling ging met de pop instelling. Handmatig de IMAP geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +35
Dat is vreemd, kun je niet kiezen tussen IMAP of POP?
IMAP lijkt me de standaard, maar ik ken de Huawei / Android niet goed genoeg.

Hopelijk iemand anders die hier langskomt.
Nogmaals, handmatig kan ik kiezen voor pop of imap. Maar bij imap kan hij de server niet vinden.
Het probleem schijnt volgens de geleerden echt bij Ziggo te liggen
Kun je Screenshots laten zien van je IMAP instellingen?
Wel de username van je Email address wegpoetsen met een tekenapplikatie,
zoals bv Paint onder Windows.
https://www.androidplanet.nl/tips/screenshot-maken-op-een-android-toestel/
Gr Han

Reputatie 7
Badge +29
@jongdeja01 Dit ziet er goed uit. Wat heb je ingesteld voor de uitgaande server? Dit is namelijk een screenshot van alleen de inkomende server.

En welke mailapp gebruik je? De standaard mail app of bijvoorbeeld Gmail of Outlook?
Aanvulling op Evert.
Je instelling voor de inkomende Mail Server is inderdaad ok.

Vraag is nu: wanneer komt er een foutmelding? En welke?

Ik zie twee mogelijkheden voor fout lopen.

(1) Je kunt de instelling van het Account niet afronden.
Dan zul je ongetwijfeld de Uitgaande Server voor verzenden nog goed moeten instellen.

(2) Als je de instellling van het Account wel kunt afronden, dan zou je binnengekomen berichten al moeten kunnen zien op de Phone. Je zou hoogstens nog een probleem kunnen ondervinden met het verzenden van een nieuw bericht, als de Uitgaande Server nog niet ok ingesteld is.

Gr Han

Ziggo mail Account instellingen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Aan het instellen van de uitgaande kom ik niet toe want ik krijg de foutmelding dat hij de server niet kan vinden. Ik gebruik de standaard mailapp. Op mijn vorige Huawei nooit problemen met de standaard mailapp en imap instellingen gehad.
Tsja. Nu wordt het lastig.
Ff nog een shot in the dark.
Ik veronderstel dat je de instelling doet terwijl je een Wifi Connectie hebt met je netwerk.
Zet Wifi eens uit op de Phone & probeer in te stellen met een 4G Mobiele connectie.
Wat je verder nog kunt proberen is een Account maken bij een andere Email Client.
Gr Han

Email Apps
https://www.androidauthority.com/best-android-email-apps-579368/
https://fossbytes.com/best-android-email-apps/
Maakt niets uit, ook met 4g kan hij de server niet vinden. Ik kan de mail onder mijn Gmail hangen maar dat is eigenlijk niet wat ik wil.
Maakt niets uit, ook met 4g kan hij de server niet vinden.
Was ook een idiote shot in the dark. Toch jammer.

Ik kan de mail onder mijn Gmail hangen maar dat is eigenlijk niet wat ik wil.
Snap ik. Er lijkt toch wel iets aan de hand met de standaard Mail App op je Phone.
Keek ff snel via Google naar evt problemen van anderen met een Huawei p smart (2019), maar zag geen opvallende hits.

Ik heb geen suggesties meer.
Han
Reputatie 7
Badge +29
Je kunt ook de Outlook app proberen, vind ik persoonlijk een hele fijne. Kun je direct ook testen of het daarin wel lukt.
Reputatie 7
Hoi @jongdeja01, we hebben al eventjes niks meer van je gehoord. Heb je nog een update voor ons?
Hoi, ik hoopte het met de bestaande app op te lossen maar niet gelukt. Heb nu net de Outlook app geïnstalleerd en voor zover ik net getest heb werkt dat.
Dank voor de tip.
Reputatie 7
Badge +29
Gelukkig! :)
Dan zit er blijkbaar een fout in de standaard app.
Maar je kunt zo ook weer mailen, zal misschien even wennen zijn, maar daarna weet je niet beter 😉

Fijn weekend! 😎