1
Vraag
2
Reacties
Stubbenius

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMAP login Ziggo - steeds opnieuw inloggen in Outlook 365

Best onvoorspelbaar krijg ik de Win10 Outlook 365 mail de popup dat er niet ingelogd kan worden op mn mailaccount.

Dan klik ik op verbinden / opslaan met zelfde ww .. tada.. alles werkt weer een hele tijd..
Dit gebeurt soms 1 tot meerdere keren per dag..
Van de Win10 mail app die ik ook draai op zelfde PC: Nooit een foutmelding..
Dit komt enkel voor bij de Ziggo imap/smtp servers, NOOIT bij Gmail account in Outlook.
De instellingen van SSL/TLS beveiliging en poort staan vlg boekje.. Is ook heel lang zelden fout gegaan.
Iets van de laatste maand/6 weken?? Ziggo helpdesk ziet nix vreemds.
Heb wel een aantal machines draaien die kunnen inloggen op imap. Te vaak ???

Gebeurt ook op mn Galaxy S9 met galaxy mail app, maar slechts een enkele keer per week?
Gebruik Bitdefender Total Security, hier ook al imap en smtp als uitzonderingen ingevoerd. Helpt niet.
En.. bijzonder?? Gmail IMAP geeft nooit deze melding in Outlook..

Heb de Cisco modem en de eigen Asus router al eens gereboot.. (je weet nooit) helpt ook niet.

Iemand????
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, weer vergeten toen ik verder las.:thinking:

Dan is de eerste stap je account verwijderen in Outlook.
Dan weer een nieuw account maken waar je alleen je emailadres invult en dan je wachtwoord, verder geen handmatige instellingen uitvoeren, de verdere instellingen komen automatisch van de Ziggo servers.

Hoop dat dat je oplossing is.:relaxed:

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat gebruik je in Outlook IMAP of POP?
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi.. ik gebruik IMAP, is ook het topic, thx !
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, weer vergeten toen ik verder las.:thinking:

Dan is de eerste stap je account verwijderen in Outlook.
Dan weer een nieuw account maken waar je alleen je emailadres invult en dan je wachtwoord, verder geen handmatige instellingen uitvoeren, de verdere instellingen komen automatisch van de Ziggo servers.

Hoop dat dat je oplossing is.:relaxed:
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok dankje maakt niet uit.., ik heb IMAP 2 accounts van Ziggo ( 2 aparte mailboxen) en het gebeurt (onregelmatig) met beide.
EN het gebeurt soms ook met mn Galaxy, zoals ik aangaf, waar ik ook dezelfde 2 account gebruik.
Dat vind ik toch vreemd.
Ik kan alle accounts ff verwijderen en herinstalleren inderdaad.. maar ik twijfel er wel aan.. Tis vreemd..
Maar om eea uit te sluiten misschien maar proberen..
Of??? Iemand een andere suggestie?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Stubbenius. Welkom hier!
De situatie die je schetst, ken ik persoonlijk ook niet. Goed dat je het hier op de Community neerlegt, omdat hier toch veel mensen met vaak heel goede ideeën zitten.

Heb je de accounts inmiddels al eens opnieuw geïnstalleerd? En zo ja; hoe gaat het nu? Ik lees graag nog eventjes mee ^^.
HReusken

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar exact hetzelfde voor 2 Ziggo IMAP accounts in eMClient. Eigenlijk pas sinds een paar wekenna vele maanden vlekke;oos gewerkt te hebben!!
Ik heb dit probleem niet voor dezelfde 2 accounts in zowel Thunderbird als in de W10 Mail App.
De instelling in eMClient: "imap.ziggo.nl; 993; SSL/TLS op een speciale poort (verouderd)" (ps: De enige instelling die werkt hier)
Bij Thunderbird: "imap.ziggo.nl; 993; SSL/TLS"
Is er aan de Ziggo-server kant mogelijk iets gewijzigd enige tijd geleden in dit verband?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier ook wat vreemde verouderd meldingen gehad in Windows Mail..

In mail opnieuw het wachtwoord opgeven lost het probleem op.
FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes
Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde probleem. Ik krijg ook regelmatig popup's in beeld. Ik bevestig dan maar weer de gegevens (naam+wachtwoord) en het gaat weer een tijdje goed. Ik gebruik op mijn pc Microsoft Outlook 2010 met IMAP. Op mijn Galaxy smartphone moest ik gisteren wel 5x opnieuw het wachtwoord intikken.
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had mijn accounts weggegooid. Nieuw profiel in Outlook aangemaakt. Hielp uiteindelijk niet.
Vanmiddag Outlook volledig gewist met MS tool en opnieuw geinstalleerd. Ben benieuwd..
FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes
Alles wat hier is aangedragen heb ik ook al geprobeerd maar ook zonder resultaat. Er zit geen enkele logica in. Soms gaat het dagen goed en dan weer meerdere keren per dag. Het is geen ramp want je hoeft alleen maar de gegevens te bevestigen maar irritant is het wel.
lock

Level 6
  • 187Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb één imap account maar het komt meerdere keren per dag voor dat ik het emailadres opnieuw moet invullen. Dit gebeurt in Outlook van office 2013. Dat weghalen en opnieuw aanmaken is al door vele anderen (niet iedereen gaat naar de community voor hulp) geprobeerd zonder enig effect.
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook vanalles geprobeerd. Gekke is.. op mn laptop gebeurt dit tot nu toe nooit. Zelfde 365 instal.

Het lijkt net of soms wanneer het wachtwoord nodig is maar niet goed gelezen wordt?
Of niet onthouden..

Ik heb ook nog de Outlook extenties voor Bitdefender en TeamViewer disabled. Dacht even.. nu ok.. maar toch weer.. ogenschijnlijk geheel random die login popup met correcte wachtwoord. Ok klikken en je kunt weer vooruit.. Idioot iets.
Er moet iets conflikterends zijn ?? maar wat...??
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Waar dit plaats vind is daar WIFI en dan wel 5Ghz in gebruik?
dan mogelijk DFS... van WIFI AP of andere storingen. voorheen geen probleem wil niet zeggen dat er niet ergens een update geweest is die e.a. anders laat reageren en/of juist wel een fout gaat geven bijv nu bij herhaald verbinden wegens even wegvallen / channel wissel opnieuw naar wachtwoord vraagt enz. ( betere beveiliging zeg maar)
Er zijn ook routers wifi spullen die geupdate zijn en nu meshing hebben.

Bij WIFI zaken een wifi app en meten is mogelijk weten, en zeker weten dat je over zelfde en eigen veilige wifi AP 's gaat, op moment van een wissel gaat iets te traag zit je op de grens van ene punt naar andere punt dan heb je bij wifi soms omdat hij nog aan het zoeken is naar sterkste het wisselen van deze. ( is maar een vermoeden maar gaat zoiets buiten de (max-min) beveiligings settings kan opnieuw vragen wachtwoord geinitieerd worden in ieder geval bij sommige aplicaties)

Verder aanpassingen in gehele circuit van device tot mail bij provider als daar iets niet meer voldoet aan vernieuwde beveiliging kan e.a. geblokt worden, maar eigenlijk zou dit dan constant niet moeten werken vanaf dat device met exact dezelfde weg/route en software
TSl versie en cipher versies we zien hier steeds meer log files in PC's windows waar deze niet meer overeenkomt / ondersteund meldingen even niet Ziggo

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/mail-uitgaand-geblokkeerd-vanwege-vermeende-hack-35108#post356273

Algemeen veel text van mij maar daar niet duidelijk is waar te zoeken...
Dan nog aktueel veel grappenmakers zijn bezig met WIFI hacking via methodes devices te verlokken over hun (sterkere) wifi te verbinden en zo e.a. mee te lezen en eventueel later met rekenpower te kunnen kraken daar helpt alleen nog oppassen via welke wifi en dat weet en zie je niet altijd.
Ook mede daarom komen beveilings aanpassingen die opnieuw vragen password enz om de hoek, en daar moet je dan wel zeker zijn dat het je eigen en/of of veilige wifi is.

Maar ok laatste is dus als problemen alleen over WIFI zijn of andere verbindings uitval / storing / timeouts /settings daartoe van ingelogd blijven en onthouden / uitloggen enz. in combi met achterliggende security.

ik kan het niet goed uitleggen sorry:
Stel je gaat over op een andere verbinding ( of kort weggevallen eigen) heel gebruiksvriendelijk alles onthouden, maar die verbinding is een creap... wil je dat juist niet, vooral bij de wifispots enz.
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de uiteenzetting Zpiep, ik werk met deze applicatie Wind 10 pro geheel bedraad. Verder kan ik niet goed volgen wat je de strekking van je betoog is tov mijn probleem, maar toch dank voor de moeite. Er wordt door provider voor mij niets geblokt. Ik kan dagelijks prima mn mail ophalen. Enkel.. zoals je kunt lezen.. soms moet ik met zelfde Outlook/|IMAP password toch opnieuw inloggen, dat gaan probleemloos. Tot er weer een popup komt en ik ok moet klikken. Maar dat staat allemaal hierboven al.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Zijn er nog meer devices die ook dan op die momenten inloggen / toegang hebben met zelfde account?

Ik had begrepen overigens dat het betrof o.a.
Gebeurt ook op mn Galaxy S9 met galaxy mail app, maar slechts een enkele keer per week?

en een laptop juist weer niet enz

Maar OK
Kan nog steeds een beveilingstrigger zijn, dan zou ik persoonlijk e.a. uitsluiten gaan starten:
Dus telkens met alleen maar 1 device actief de mail met zelfde account(s) benaderen beginnen, als dat niet werkt dan checken of de verbinding daar exact gelijk via zelfde route blijft en 100% is.
Als dat wel werkt ....
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, de smartfoon, en een 2e mailapp Win 10 mail. Ik heb echter ook mn laptop met outlook 356 een hele dat laten meelopen, en daarop kwam (nog) geen outlook imap WW popup, die gaat gewoon on-onderbroken door, evenals mn smartfoon.

Zie ook dezelfde probs van enkele anderen hier, lijkt zelfde fenomeen. Ik heb al bij Ziggo gevraagd maar nooit vernomen dat er een "gelijktijdigheids" IMAP issue kan ontstaan.. btw.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Zie mij edit boven jou post was te laat, wat betreft uitsluiten en testen.
Beveiliging past men aan op elk niveau! met updates enz. hoeft ook niet persee Ziggo te zijn trouwens,
en testen uitsluiten moet je toch ergens beginnen niet dan?
Vooral als support enz je niet kunnen helpen op dit moment!

ER kan ergens iets gewijzigd zijn , beveiliging staat niet stil, en zoals bekend weet niet elke medewerker bij Ziggo wat er wel of niet waar wanneer gewijzigd is bijv.

Ook G..gle blokt te snell en vaak imap connecties! ( geen melding waarschuwing daarover wil niet zeggen dat een dergelijk principe niet plaats vind)

Oja ook aanpassingen van de proggies van MS zelf kunnen meer gelijktijdige connectie open zetten dit al op 1 device en account!
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok dankje. Over welke beveiliging heb jij het? Als een (welke) beveiliging iets blokkeert, is dat toch definitief?
Niet 100x gewoon door laten fietsen en dan ineens een blokkade die dan dus geen blokkade blijkt te zijn, want met ok kan ik gewoon perfect weer inloggen, gaat dan weer uren, soms bijna hele dag goed.???

En ik heb in Outlook 365 2 stuks Ziggo mail accounts, bei BEIDE dit probleem.
Ik heb in datzelfde Outlook 365 tevens een GMAIL account / IMAP, daar NOOIT een dergelijk probleem. Ook vreemd ??
Ik denk zelf toch dat het ergens een software conflikt is .. wel raar enkel met Ziggo IMAP..

Ik kan idd alle app en apps uitzetten en enkel outlook 365 op mn desktop het probleemkind) een dag of wat bekijken. Zal we zien.. Thx !
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Daar microsoft e.a. aan update heeft gedaan is het gissen maar kan dus daar mee te maken hebben, zijn altijd veel updates voor meerdere zaken. Hier zien we de ciphers en tls meldingen in LOGS bij pcs van diverse.

Uitproberen en testen om op te sporen, bij storingen kan men weinig van de ene dienst met andere vergelijken, alleen als beiden dezelfde storing hebben kan dit betrouwbaarder wijzen op.
1 dienst wel goed werken andere niet kan veel meer afwijkende oorzaken hebben.

Cloudbased mail van een partij en daar weer je ziggo account's in zoals ik begrijp is al lastig zoeken om te vinden en wijzen.
Kan zelfs zo zijn dat de mailserver waar men aan connect ( ziggo) vanaf de cloudMS wisselt tussendoor.

Daarom starten met uitsluiten van e.a. wil je een oplossing of er zolang mee leven tot iemand anders een lampje gaat branden... :wink:

Blok kan gewoon ook zijn dat men opnieuw met credentials in moet loggen!

Veel is ook aan het overgaan op IPv6 met al dan niet real of hapsnap vertalingen omleidingen die niet altijd even snel genoeg zijn of goed werken.
Weet niet maar in ieder geval zijn de ZIggo mailservers IPv4 only tot nu toe, of men in dat circuit iets heeft...

Zoals gezegd starten met simpel uitsluiten, dus 1 device wat problems geeft, alleen die, als dat niet goed werkt dan daar thunderbird opzetten voor je ziggo ter test.
Werkt dat dan wel dan kan je je ms365 ... melden dat e.a. niet goed werkt in combi met hun proggie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic