Beantwoord

IMAP login Ziggo - steeds opnieuw inloggen in Outlook 365

Toon eerste bericht

29 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Stubbenius schreef:

Ik kan er niets van maken voor mijn prob maar dank..😁

Dat was niet voor jou prob, heb ik er ook boven gezet. ( oftopic)

Uitsluiten is indien niemand je direct kan helpen bij jou de weg te gaan denk ik.
Reputatie 2
Badge +1
Je teksten zijn bijna niet te volgen Zpiep.
Maar wat je eerder schreef over MS: als het alleen daaraan zou liggen dan verwacht ik dat het ook optreedt bij mijn pop account. Maar dat is niet zo.
Reputatie 4
Badge +2
Sorry aan TS
Neen pop is wat betreft tls versie en ciphers anders ingesteld zie poorten enz. zijn bij ziggo andere servers, als men gaat testen, dus per protocol en port kan e.a. anders zijn en moet dan gewoon in hele route met elkaar kunnen praten en voldoen enz!
maar even ik reageerde maar kort weet niet wat probleem bij jou is , anders dan TS hier?

Als je een oude / verouderde minder niet veilige gebruikt al dan niet zo ingesteld is ( als eerste default enz) werkt dat op en bij Ziggo mailserver echter kan het zijn dat dit dan juist ergens anders in het pad/route door geblokt gaat worden of reeds is.

Dissslexxxxxxxxx

deze is dan oud maar even als voorbeeld om e.a. duidelijk te kunnen maken dat zo e.a. bij MS er met hun settings en updates wel eens de mist in gaat en is gegaan
https://www.casedupage.com/tls-1-2-bug-office-365/

Zoals aangegeven je kan e.a. mogelijk zien in log files "schannel" tls,, sslv3 en wat nog meer

Hier voorbeeld hoe je eset onveilige tls kan laten blokken ook als voorbeeld wat ik tracht uit te leggen
https://support.eset.com/kb3126/?locale=en_US&viewlocale=en_US
Reputatie 2
Badge +1
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ten eerste zijn er meerdere oorzaken en dat is allemaal het gevolg van een update van MS.
Ten tweede zijn er dus ook meerder mogelijke oplossingen....
Bv, het kan zijn dat er credentials vermeld zijn in Win10 die conflicteren met de accountgegevens van de gebruiker op de ziggo imap. Dat was het geval bij mijn vrouw. Mijn dochter zat namelijk met haar live account (een ms o365 account op haar computer) en outlook heeft te sinds de update kennelijk de irritante neiging dit als referentie-account te gebruiken. Waarom dat alleen bij imap gebeurd weet ik niet.
Ik heb het account van mijn dochter uit de credentials gehaald.
1: configuratiescherm-gebruikeraccounts-uw referenties beheren-windowsreferenties- en kijk of je daar een vreemde outlook referentie in kunt vinden.Verwijder deze. Haal ook alle correcte referenties weg, in dit geval de referenties naar je eigen account.
Sluiten/opnieuw opstarten/open outlook/ geef eenmalig je pw in en vink onthouden aan en het zou moeten zijn opgelost.
Het kan geen kwaad deze ook te verwijderen bij win10 emailaccounts.

Echter, bij mij speelde iets anders. Ik heb zelf namelijk een office 365 account voor Power BI. Ik wil dat actief houden. Dus die haal ik niet weg uit de referenties.
In dat geval moet je het register van win10 in en de outlook blokken om naar die office 365 accounts te kijken.
Open de command prompt en voer de volgende regel in:
code:
reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\x.0\Outlook\AutoDiscover /t REG_DWORD /v ExcludeExplicitO365Endpoint /d 1 

(Je kunt dit overigens ook direct doen in het register).
Voor mij loste dit het probleem op.

Er is nog een derde mogelijke oplossing maar die heb ik niet uitgeprobeerd. Voor een echte fix is het wachten op MS.

Reageer