henkoetw

Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

IMAP e-mail Ziggo Mail

Hallo hoe voorkom ik dat mijn emails van de computer verdwijnen als ik ze verwijder uit Ziggo Mail .
IK heb nu een werkend email programma op mijn computer maar bij het overzetten van de emails naar dit programma kreeg ik de melding dat mijn Ziggo Mail volliep , dat is vreemd dacht ik nog nooit eerder gehad .
Dus ik maar naar Ziggo Mail op het internet en de boel daar geleegd , wat schetst mijn verbazing ze zijn ook verdwenen van de computer .
In een POP account was het in te stellen dat er geen Kopie achterbleef op Ziggo Mail dan zou ik dit probleem niet hebben .

Hoe stel ik IMAP in dat er geen Kopie van de Emails achterblijft op de Server maar wel op mijn computer blijft staan .
Kan het zijn dat dit alleen door Ziggo is in te stellen .

IK vind het een beetje Onzin dat mijn emails op 2 plaatsen staan .

Wie heeft voor mij een oplossing .

Henk oet W
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
henkoetw
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi henkoetw,

Dave heeft een tip gegeven en Han heeft een flink stappenplan geschreven. Heb je daar iets mee gedaan of loop je ergens vast? We horen graag van je!


Hallo Michael Ziggo
Ik was gisteravond weer bezig om uit te vinden hoe ik mijn Ziggo Pop3 weer aan de praat kreeg en wat schetst mijn verbazing mijn testmail die al een tijdje niet verstuurd kon worden verdween ineens van mijn scherm.

Met andere woorden Ziggo heeft mijn Pop3 Account hersteld terwijl Ziggo zei niets voor mij te kunnen doen .

Ach wat maakt het uit hij doet het weer .

Oja naast Windows Live Mail heb ik nu ook Thunderbird van Mozilla draaiende met de zelfde instellingen als van Ziggo die gistermiddag na installatie gelijk werkte .

Het grote voordeel is dat mijn postbus op Ziggo Webmail met een Pop account nooit volloopt hij is altijd leeg .

Voor de anderen die hebben gereageerd ik haal mijn email alleen maar op de computer binnen en niet op mijn Tablet of Telefoon .
Ik ben nog een beetje van de oude Stempel met mijn 65 jaar .

Maar toch iedereen hartelijk dank

Henk oet W .

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Goedemorgen,

Het is natuurlijk heel vervelend dat je email verdwijnt en dat het definitief weg is, is mezelf ook overkomen en je wordt er niet vrolijk van.
Ik heb naar aanleiding van deze stappen IMAP-Pop-SMTP Instellingen het goed voor elkaar kunnen krijgen alles te behouden in de mappen waarvoor het bedoeld is.

Hoop dat dit een oplossing bied en anders horen we dit graag.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
IMAP is de oplossing om op meer apparaten je Email te kunnen bekijken.
Op elke apparaat komt nieuwe Email binnen De inhoud van mail Folders is overal hetzelfde.
Wat je ziet is wat op de Ziggo IMAP Server staat en dat zie je ook bij Ziggo WebMail.
Gooi je een Email weg op bv je telefoon, dan verwijnt dat bericht ook op andere apparaten en bij Web Mail, omdat het van de Ziggo IMAP Server wordt verwijderd.

Als je oudere Mails van de IMAP Server wilt verwijderen en toch nog wilt bewaren, ga dan alsvolgt te werk.

  • kies een computersysteem waarop je voortaan die berichten wilt gaan bewaren; een telefoon is daar niet geschikt voor
  • gebruik een IMAP Account in een Email Client zoals Outlook, Thunderbird, etc die Local Folders ondersteunt
  • gooi berichten niet weg uit een IMAP Mail Folder maar verplaats ze naar een Local Folder op het computersysteem

Al doende verdwijnen de berichten weliswaar overal uit de IMAP Folders, maar ze staan nog wel op de computer die je koos voor het bewaren van de oudere berichten. Op dat systeem heeft zoeken naar een bericht ook betrekking op de Local Folders.
Het verplaatsen naar een Local Folder is handmatig werk.

Je kunt dat doorschuiven van oudere berichten naar Local Folders mbv Filter Rules
automatiseren, maar dat is advanced stuff, waarvoor studie en omzichtigheid noodzakelijk is.
Je kunt voor wellicht je grootste gemak ook eens hier naar kijken:
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
Dit is een handig en solide tool voor archivering van oudere berichten.
Je stelt bv in: archiveer alle berichten ouder dan 1 jaar.
Dat doe je dan regelmatig. Daardoor zal de IMAP Server nimmer vollopen.
Nadeel is dat het een apart archief is, dat los staat van de Folders in je Email Client.
Als je een ouder bericht zoekt, waarvan je niet weet of het al in het archief staat, moet je op 2 plekken zoeken.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi henkoetw,

Dave heeft een tip gegeven en Han heeft een flink stappenplan geschreven. Heb je daar iets mee gedaan of loop je ergens vast? We horen graag van je!
henkoetw
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi henkoetw,

Dave heeft een tip gegeven en Han heeft een flink stappenplan geschreven. Heb je daar iets mee gedaan of loop je ergens vast? We horen graag van je!


Hallo Michael Ziggo
Ik was gisteravond weer bezig om uit te vinden hoe ik mijn Ziggo Pop3 weer aan de praat kreeg en wat schetst mijn verbazing mijn testmail die al een tijdje niet verstuurd kon worden verdween ineens van mijn scherm.

Met andere woorden Ziggo heeft mijn Pop3 Account hersteld terwijl Ziggo zei niets voor mij te kunnen doen .

Ach wat maakt het uit hij doet het weer .

Oja naast Windows Live Mail heb ik nu ook Thunderbird van Mozilla draaiende met de zelfde instellingen als van Ziggo die gistermiddag na installatie gelijk werkte .

Het grote voordeel is dat mijn postbus op Ziggo Webmail met een Pop account nooit volloopt hij is altijd leeg .

Voor de anderen die hebben gereageerd ik haal mijn email alleen maar op de computer binnen en niet op mijn Tablet of Telefoon .
Ik ben nog een beetje van de oude Stempel met mijn 65 jaar .

Maar toch iedereen hartelijk dank

Henk oet W .
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn dat alles weer werkt, henkoetw. Dat soort berichten lezen we natuurlijk maar al te graag 🙂 Fijn weekend alvast!
Ludoke1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, mijn mails zijn verdwenen. Kan ik die terug krijgen ? HELP!

 

Ik heb imap instellingen. Heb ergens gelezen dat ze dan op de server blijven staan.

Gebruik webmail van Ziggo voor al mijn 6 e-mailadressen, en ik maak geen gebruik van een ander e-mailprogramma.  

 

Mijn primair e-mailadres heeft echter alles nog. Dus alle mails en ook de mappen heb ik nog. Echter bij die 5 andere e-mailadressen is alles foetsie.  Zou dat graag hersteld willen zien. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als er niks in de prullenbak staat dan is helaas niet meer te herstellen

 

hoe is het gebeurt dan alle mails weg zijn?

Ludoke1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kreeg een bericht van Ziggo dat ik geen mails meer kon versturen. Werd door hun geblokkeerd i.v.m. dat er mogelijk spam werd verstuurd. Moest ik contact opnemen met hun om te laten deblokkeren. Uit veiligheid heb ik het wachtwoord, van mijn primair e-mailadres, maar gewijzigd. Dag later heb ik tot  2x toe via de chat  (eerst ene Dennis en daarna ene Bart) gedaan en die konden niets voor mijn doen. Alhoewel, die Dennis zei: wacht een dag af misschien is morgen alles weer hersteld.  En een dag later was dat niet zo en ik maar keer gaan bellen met ene Frank.  e.e.a uitgelegd en hij moest even overleggen oid... ik af en toe gevraagd ben je er nog... bleef angstvallig lang stil en na 10 minuten kwam ik er achter dat hij de hoorn!! er op heeft gelegd. Ben ook niet terug gebeld terwijl hij mijn gegevens heeft. Ziggo een dikke min voor klantenservice.

 

Even terug naar wat jij schrijft:  niks in de prullenbak, dan is het helaas niet meer te herstellen. Dat is erg jammer. Dus dat bericht dat het op de server staat klopt dan niet?  Daar had die Dennis het ook over dat het er mogelijk nog wel was.  Jij iig bedankt voor je hulp en  bericht. Thx 🙂

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

315CFF24-1E5D-4825-9B7B-0BCF89AE4E50.jpeg

 als je via webmail inlog dan zit je op de mail server van ziggo

helaas zodra de prullenbak geleegd is kan er niks meer hersteld woorden

 

volgens mijn is het wegens de AVG wet ook niet toegestaan dat een medewerker van ziggo bij jou mail kan en die kan herstellen

Ludoke1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oke het is me helemaal duidelijk wat je me verteld.

Dan gaat het terughalen van de mails helaas niet. Dat is erg jammer, maar het is niet anders.

 

Bedankt voor je heldere uitleg.   Fijne avond.

Uitgelicht topic