1
Vraag
2
Reacties
kamili

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ontvang geen e-mail van mijn een aantal bedrijven

Ik ontvang geen e-mail van een aantal bedrijven.
Als ik op mijn werk ben en ik stuur een mail naar mijn Ziggo mail adres komt deze niet aan.
Dezelfde mail stuur ik ook als Cc naar mijn G-mail en daar komt hij wel aan.
Echter mail van collega's ontvang ik wel.
Maar vandaag kom ik er achter dat een ander bedrijf mail verstuurd naar mij die ik ook niet ontvang.
Vandaag Ziggo gebeld en alles moet goed staan. Spammap is leeg en en quota zit niet vol.
Wie kan mij helpen? Ziggo helpdesk heeft aangegeven dat zij het niet weten en adviseerde hier de vraag te stellen.
Groet,
Michel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Ik heb een update. Er was iets aangezet met betrekking tot greylisting, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op. Alles is dus teruggedraaid en het probleem zou zich nu niet meer mogen voordoen. Kunnen jullie dat bevestigen?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Meestal als een mail gestuurd wordt naar een mailadres en hij komt niet aan, is de oorzaak dat het adres wat verstuurt op een blacklist staat waarvan alle mails volledig geblokt worden.

Al wel eens eerder een paar maal gelezen op dit forum.

Ziggo moderators komen hier eens in de paar werkdagen langs en mogelijk kunnen zij aan de juiste afdeling vragen wat er speelt met het domein vanwaar de mail verstuurt wordt en of dit op een blacklist staat of daar abusievelijk op terecht is gekomen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel staat, dan kan er direct dieper gekeken worden en meer info aan je gevraagd worden.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
https://www.mail-tester.com/

en hier ook

https://internet.nl/

dan weet je vaak snel al meer.
Linda79

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag. Betreft bedrijven maar er komen ook nog mails binnen, zelfs de testmail van ziggo komt gewoon binnen. Gisteren contact gehad met ziggo maar alles doet hoe het moet doen. Mail van werk ook niet ontvangen echter kregen we daar van te horen dat meerdere personen hun mail niet heeft ontvangen. Afgelopen vrijdag contact gehad met ANWB deze mail wel verstuurd naar ons niet ontvangen.
Normaal ook veel spam zelfs deze box is leeg.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Laat die bedrijven en mailers dan die test doen van hierboven.

Die van internet.nl kan je ook als ontvanger doen om te kijken of verzender een paar basis zaken op orde heeft

Spam filter van Ziggo heeft waarschijnlijk en best zware update gis ik en eventueel omdat de verzenden partijen hun zaakjes mogelijk ook niet 100% hebben greylisting

Wat in dit topic bij een paar verzenden partijen naar Ziggo niet blijkt te werken de greylisting van Ziggo.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/probleem-mail-wordt-geweigerd-37647#post373819

Scroll daar ook naar boven enz de verzendende partij zou zoals je daar ziet e.a. aan boodschap kunnen hebben.

Je kan zelf ook nog de blacklist test doen voor die partijen waar mail niet van aan komt, maar eigenlijk heb je dan vaak meer gegevens nodig vanaf welke mailserver en ip enz men verzend.


Het kan dus ook zijn dat jezelf spam filter enz e.a. aangeleerd hebt en te strak staat,

Als in webmail die mails wel binnen komen, dan kan het ook een spamfilter van jou mailprogramma of een antivirus proggie zijn

Enne let op maak backups van je mail zelf vooral als je zaken gaat uitproberen enz

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993#post372900
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Linda79 wrote:
Hier hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag. Betreft bedrijven maar er komen ook nog mails binnen, zelfs de testmail van ziggo komt gewoon binnen. Gisteren contact gehad met ziggo maar alles doet hoe het moet doen. Mail van werk ook niet ontvangen echter kregen we daar van te horen dat meerdere personen hun mail niet heeft ontvangen. Afgelopen vrijdag contact gehad met ANWB deze mail wel verstuurd naar ons niet ontvangen.
Normaal ook veel spam zelfs deze box is leeg.



Wat betreft jou werk daar met dat mailadres kan je mooi die 3 testjes doen.
Die links staan naar die 3 hier https://community.ziggo.nl/e-mail-103/probleem-mail-wordt-geweigerd-37647#post373819

Plus dat daar dan eigenlijk een melding terug zou moeten komen, met allerlei info's zoals in dat topic van de link hierboven.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
oja.
Als hoofdzakelijk forwards fout gaan, even gewone mail verzenden, forwards daar komt wat meer bij kijken namelijk.
ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hier het zelfde probleem, mail die vanaf vrijdagmiddag was verstuurd (en geforward naar mijn ziggomail) kwam niet binnen, o.a. een boekingsbevestiging van Transavia, betreft veel mails over de periode van vrijdagmiddag t/m zondag! Deze mails kwamen pas vanmiddag hier binnen!!!
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
ph2m wrote:
Hier het zelfde probleem, mail die vanaf vrijdagmiddag was verstuurd (en geforward naar mijn ziggomail) kwam niet binnen, o.a. een boekingsbevestiging van Transavia, betreft veel mails over de periode van vrijdagmiddag t/m zondag! Deze mails kwamen pas vanmiddag hier binnen!!!



Dan heeft men normaliter als je geen foutmeldingen retour hebt, e.a. dus vanmiddag mogelijk of uit gezet of goed/beter ingesteld.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Ik heb een update. Er was iets aangezet met betrekking tot greylisting, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op. Alles is dus teruggedraaid en het probleem zou zich nu niet meer mogen voordoen. Kunnen jullie dat bevestigen?
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi allemaal,

Ik heb een update. Er was iets aangezet met betrekking tot greylisting, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op. Alles is dus teruggedraaid en het probleem zou zich nu niet meer mogen voordoen. Kunnen jullie dat bevestigen?



Zie en lees hier let dus op gemiste mails!
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/probleem-mail-wordt-geweigerd-37647#post374114
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic