1
Vraag
2
Reacties
nicoenesther

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoofd emailadres wijzigen

Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@nicoenesther,

je kunt je hoofdemail adres niet veranderen via Mijn Ziggo. Wel kan je alliassen aanmaken al zijn ook daarmee de nodige problemen. Om een ander hoofdemail adres te krijgen, indien mogelijk, zal je contact moeten opnemen met Ziggo.
Succes
Jos

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos

Bekijk in context

40 Reacties 40
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ga naar Ziggo mail. U vindt daar een optie email en wachtwoorden beheren. Klik die aan, log in en de rest wijst zich vanzelf.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@nicoenesther,

je kunt je hoofdemail adres niet veranderen via Mijn Ziggo. Wel kan je alliassen aanmaken al zijn ook daarmee de nodige problemen. Om een ander hoofdemail adres te krijgen, indien mogelijk, zal je contact moeten opnemen met Ziggo.
Succes
Jos

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je hoofd e-mailadres is alleen aan te passen via de klantenservice.

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
N.N. wrote:

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.


Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Er is verschil tussen wat oud-Ziggo en oud-UPC klanten zien op de website. Dat is waarschijnlijk ook het geval bij Ziggo mail.
Jos
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Sparco©1963 wrote:

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos


Ik ben ook oud UPC. Onder de ruimte waar het wachtwoord moet worden ingevuld op het inlogscherm zie ik de link.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@Jan F.

je hebt volkomen gelijk, heb ik totaal overheen gekeken. En dat terwijl in een oudere discussie, ik het zelf aangaf waar men het kon vinden.
Jos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco©1963 wrote:
N.N. wrote:

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.


Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Er is verschil tussen wat oud-Ziggo en oud-UPC klanten zien op de website. Dat is waarschijnlijk ook het geval bij Ziggo mail.
Jos

Ik ben zelf oud-UPC-klant en kan alles doen met mijn e-mail wat ik wil in MijnZiggo of ZiggoMail, alleen aliassen aanmaken kan nog niet, zoals ik al eerder schreef.

Het is jammer dat je niet kunt zien wie oud-UPC en wie oud-Ziggo is,
anders kun je nog duidelijker antwoord geven of geen antwoord, want ik weet bijvoorbeeld niet hoe het in oud-Ziggo geregeld is/was.
dartelaar

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als ik inlog op "Ziggo mail" zie ik inderdaad een link om emailadressen aan te passen of aan te maken, alleen het hoofd mailadres is nog het oude emailadres wat ooit toebehoorde aan mijn in 2013 overleden echtgenote. Met andere woorden het is dus oude informatie die er tevoorschijn komt. In 2013 heb ik het hoofd mailadres laten aanpassen.
Als ik inlog in "Mijn Ziggo" dan komen wel de juiste gegevens tevoorschijn.
Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende gegevens.
Ik vergeet te vermelden dat ik een UPC klant was.
Ik ga maar eens met klantenservice bellen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
dartelaar wrote:

Ik ga maar eens met klantenservice bellen.


Dat kan natuurlijk, maar u kunt dat ook doen via het [url=]https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier doen.
dartelaar

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
dartelaar wrote:

Ik ga maar eens met klantenservice bellen.


Dat kan natuurlijk, maar u kunt dat ook doen via het [url=]https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier doen.


Dat is natuurlijk ook een optie
Verwijderd account
Niet van toepassing
nicoenesther wrote:
Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?

De enigste manier waarop dat kan is met de klantenservice contact opnemen per telefoon of via het contactformulier.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jan F. wrote:
Ga naar Ziggo mail. U vindt daar een optie email en wachtwoorden beheren. Klik die aan, log in en de rest wijst zich vanzelf.

Het hoofdemailadres is NIET in MijnZiggo te wijzigen, dat kan alleen via de klantenservice.
Verwijderd account
Niet van toepassing
dartelaar wrote:
Als ik inlog op "Ziggo mail" zie ik inderdaad een link om emailadressen aan te passen of aan te maken, alleen het hoofd mailadres is nog het oude emailadres wat ooit toebehoorde aan mijn in 2013 overleden echtgenote. Met andere woorden het is dus oude informatie die er tevoorschijn komt. In 2013 heb ik het hoofd mailadres laten aanpassen.
Als ik inlog in "Mijn Ziggo" dan komen wel de juiste gegevens tevoorschijn.
Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende gegevens.
Ik vergeet te vermelden dat ik een UPC klant was.
Ik ga maar eens met klantenservice bellen.

In MijnZiggo staat het correspondentie e-mailadres en dat is zelf te wijzigen.
Het correspondentieemailadres in MijnZiggo kan je hoofdemailadres zijn of een ander e-mailadres als je graag wilt dat daar je e-mails van Ziggo terecht komen zoals facturen, nieuwsbrieven e.d. In Ziggo Mail staat het hoofd emailadres en dat is alleen te wijzigen via de klantenservice.
dartelaar

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb inmiddels met de klantenservice contact gehad en ik zou vandaag (08-07-2015) om 20.00 uur worden teruggebeld omdat die persoon het een en ander moest uitzoeken (ik zal de naam niet noemen). Na veel uitleg was het hem duidelijk welk probleem er bij mij speelt, het was een goed gesprek en ik had goede hoop dat het goed zou komen maar helaas ik ben vandaag niet gebeld en het probleem is nog niet opgelost. Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende systemen. UPC heeft mij twee jaar geleden verzekerd dat het mail adres niet meer in hun administratie aanwezig was en nu is het er toch, vreemd hè.
Verwijderd account
Niet van toepassing
dartelaar wrote:
Ik heb inmiddels met de klantenservice contact gehad en ik zou vandaag (08-07-2015) om 20.00 uur worden teruggebeld omdat die persoon het een en ander moest uitzoeken (ik zal de naam niet noemen). Na veel uitleg was het hem duidelijk welk probleem er bij mij speelt, het was een goed gesprek en ik had goede hoop dat het goed zou komen maar helaas ik ben vandaag niet gebeld en het probleem is nog niet opgelost. Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende systemen. UPC heeft mij twee jaar geleden verzekerd dat het mail adres niet meer in hun administratie aanwezig was en nu is het er toch, vreemd hè.

Jammer dat je nog géén reactie van Ziggo hebt gehad.
Voor alle duidelijkheid: in MijnZiggo staat het correspondentie-adres waar je e-mails naar gestuurd worden door Ziggo, dat kun je eenvoudig zelf wijzigen, dat kan ook een Outlook-, GMail- of Yahoo-adres zijn.
In ZiggoMail staat het hoofdmailadres, je ooit toegekend door UPC/Ziggo toen je het abonnement afsloot en dat kun je niet zelf wijzigen
SarahZ
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 547Posts
  • 40Oplossingen
  • 0Likes
@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?
dartelaar

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sarah Ziggo wrote:
@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?

Ja ze hebben mij proberen te bellen op mijn huistelefoon maar daar is overdag niemand aanwezig, de beste manier om mij te bellen is via mijn mobiel *. In 2013 heb ik het hoofdmailadres via de toenmalige klantenservice laten aanpassen en mij is via mails toegezegd dat het adres uit de administratie is verwijdert en nu is het opeens toch weer mijn hoofdmailadres althans in Ziggo mail. In "mijn Ziggo" is het wel correct.
Ik hoop toch dat het wordt aangepast.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een telefoonnummer en e-mailadres opnemen in een reactie is niet verstandig.

@Sarah
Kan je die verwijderen?
dartelaar

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
dartelaar wrote:
Sarah Ziggo wrote:
@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?

Ja ze hebben mij proberen te bellen op mijn huistelefoon maar daar is overdag niemand aanwezig, de beste manier om mij te bellen is via mijn mobiel *. In 2013 heb ik het hoofdmailadres via de toenmalige klantenservice laten aanpassen en mij is via mails toegezegd dat het adres uit de administratie is verwijdert en nu is het opeens toch weer mijn hoofdmailadres althans in Ziggo mail. In "mijn Ziggo" is het wel correct.
Ik hoop toch dat het wordt aangepast.


Het is nog steeds niet opgelost, het hoofd e-mailadres is nog steeds die van mijn overleden echtgenote, ik zou dit toch echt wel aangepast hebben zoals het was afgesproken en aangepast bij voormalig UPC
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic